2018-03-04, 18:43
Medlem
den här trådstarten har inget med specifika moderator åtgärder att göra.
så frågan är- får man bara ha ett ämne per tråd? hur gör man om man ska diskutera sambanden mellan flera ämnen?

det borde ju va en lätt fråga att svara på kan man tycka.
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-03-04 kl. 19:00.
Citera
2018-03-04, 19:00
Medlem
Krusensnorres avatar
Asså det går väl bra, men de måste ju passa in i delforumet båda två. Och jag antar att de måste finnas något samband, annars om ämnena ska diskuteras var för sig så är det ju bara att starta två trådar.
Edit: Om det nu är den gamla tråden du gjorde som du vill diskutera så papperskorgades den troligtvis för att trådar redan fanns om flera av ämnena.
Senast redigerad av Krusensnorre 2018-03-04 kl. 19:03.
Citera
2018-03-04, 19:05
Medlem
najass avatar
För att klargöra så är denna tråd godkänd med diskussionsämnet; hur gör man med trådar som behandlar flera ämnen.

/mod
Citera
2018-03-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Asså det går väl bra, men de måste ju passa in i delforumet båda två. Och jag antar att de måste finnas något samband, annars om ämnena ska diskuteras var för sig så är det ju bara att starta två trådar.
Edit: Om det nu är den gamla tråden du gjorde som du vill diskutera så papperskorgades den troligtvis för att trådar redan fanns om flera av ämnena.
men att öppna flera trådar eller att diskutera saken i dom befintliga trådarna går ju inte om man vill prata om dom i samband, då blir det ju ot hur man än gör.

och att ta upp samband mellan flera befintliga ämnen anser jag var i stort att skapa ett nytt ämne. tråden har ju garanterat en annan diskutions riktning.
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-03-04 kl. 19:14.
Citera
2018-03-04, 19:17
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
men att öppna flera trådar eller att diskutera saken i dom befintliga trådarna går ju inte om man vill prata om dom i samband, då blir det ju ot hur man än gör.

och att ta upp samband mellan flera befintliga ämnen anser jag var i stort att skapa ett nytt ämne. tråden har ju garanterat en annan diskutions riktning.
Om du vill diskutera samband så är det i sig ett ämne. Klargör då tydligt att tråden handlar om att just diskutera detta.
Citera
2018-03-04, 21:14
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Det är som vanligt svårt att generalisera kring en sådan här frågeställning, men jag ser det som att flera ämnen inom en tråd kan korsa över till olika delforum, men ändå höra hemma - sett till placeringen - i ett specifikt forum. Det här kan bli ett potentiellt problem. För att ta ett exempel från Utbildning & Studier, så har vi studentbostadstrådarna ( ex: (FB) Studentboende i Uppsala (se första inlägget för FAQ /Mod) ). Där har vi ett exempel på ett ämne som är en crossover mellan flera olika forum. Skall ämnet diskuteras i Bostad, hem & trädgård i en befintlig tråd om bostäder i Uppsala? Varför skall ämnet diskuteras i Utbildning & Studier när det handlar om bostäder? Vi behöver ställa ytterligare en fråga för att göra bedömningen: I vilket syfte är bostäderna intressanta? För studier. För studenter. Faktum är att man måste studera och klara av ett visst antal poäng vid ett (högre) lärosäte på orten ifråga för att vara behörig till den här sortens bostäder och eftersom bostad-i-stad-x-aspekten är helt beroende av studieaspekten så avgör den här aspekten av två ämnen som ryms inom samma (tråd)rubrik placeringen i U&S.

Notera att det här bara är ett illustrativt exempel och att frågans komplexitet troligtvis kräver att man tar hänsyn till andra saker som existerande trådar (0.02), m.m.
Citera
2018-03-21, 02:29
Medlem
Min nya tråd är fel placerad.

jag har pratat med moderatorn och vi kom inte överens, detta är dock inget klagomål på denna, utan en fråga om omplacering.

(FB) Globalism=Frimureri=Judendom
min tråd ligger nu i nwo, illuminati, frimurare och ordernsväsende.
jag antar för att jag tar upp många frimurar exempel i trådstarten så tycker man att frimureri ligger i centrum av diskutionen(eller så va iaf moderatorns argument, att frimureriet står i centrum). som jag ser det ifall man ska sila ner ämnet till en central nämnare så kan det inte va något annat än judendom, då det är dit alla spåren leder. altså frimureriet är bara en "detour". i mitt ämne diskuteras inte nwo, illuminati eller ordernsväsenden.
jag förstår att alla dessa inte behöver infina sig för att en tråd ska hammna i den delen, och att frimurare finns med i min tråd, men i min tråd diskuteras fler saker som inte hör hemma i den forumdelen, den tar upp globalism, satanism, judendom, och tom globjords propaganda, så utan någon als huvudräkning dömer jag att min tråd har mindre än 25% med frimurare att göra, så varför pressa in alla dessa ämnen i en frimurar mal?
ärligt tror jag att dom som går in i den forumdelen för att läsa om frimurare, tycker min tråd inte bör va där, då dom söker information om just frimurare och nu måste gå igenom sånt som globalism, satanism och judendom.

som sagt detta är en koppling av ämnena och på toppen och i centrum står garanterat juden och inte frimuraren.

så är det rätt att klämma in alla dessa ämnen i en plats för frimurar trådar? dessutom när målet inte äns är att diskutera frimurare, kan ni verkligen dömma min tråd en frimurar tråd? och innan ni bryskt svarar tänk på att det handlar även om en fortsatt diskution i tråden, att min trådstart nämner många frimurare, bettyder inte att det är allt som ska diskuteras.
Citera
2018-03-21, 06:43
Medlem
najass avatar
Trådar sammanfogade

/mod
Senast redigerad av najas 2018-03-21 kl. 14:55.
Citera
2018-03-23, 23:01
Medlem
nå? leder spåren i min tråd till frimurarna eller judarna?
nwo eller jwo?
min tråd är fel placerad.
Citera
2018-03-24, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
nå? leder spåren i min tråd till frimurarna eller judarna?
nwo eller jwo?
min tråd är fel placerad.

Ja, den är felplacerad. Den borde ligga i https://www.flashback.org/f128 men nu vill tydligen moderatorerna vara tillmötesgående och ge dig alla chanser de kan för att själv få till en fungerande trådstart (förmodligen av den anledningen att själva grundfrågan, hur man ska göra i de fall när man vill diskutera samband mellan olika ämnen, här i meta forumet kan vara intressant att försöka reda ut).

Vart "spåren" i din tråd leder vet nog bara du då dina "spår" utgörs av ett antal grundlösa och ibland direkt felaktiga påståenden som saknar förankring i någon variant av verklighet som kan kallas för allmänt accepterad.
Citera
2018-03-24, 06:24
Medlem
Luxuss avatar
Handlar den här tråden om det som TS efterfrågar i första inlägget, dvs om det finns flera olika diskussionsämnen i samma tråd, eller som det verkar handla om i de sammanförda inläggen, i vilken forumdel skiten ska ligga?
Citera
2018-03-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Ja, den är felplacerad. Den borde ligga i https://www.flashback.org/f128 men nu vill tydligen moderatorerna vara tillmötesgående och ge dig alla chanser de kan för att själv få till en fungerande trådstart (förmodligen av den anledningen att själva grundfrågan, hur man ska göra i de fall när man vill diskutera samband mellan olika ämnen, här i meta forumet kan vara intressant att försöka reda ut).

Vart "spåren" i din tråd leder vet nog bara du då dina "spår" utgörs av ett antal grundlösa och ibland direkt felaktiga påståenden som saknar förankring i någon variant av verklighet som kan kallas för allmänt accepterad.
jasså? och varför ska den ligga i papperskorgen då menar du? sj anser jag att den hör hemma i konspirationer och andra teorier.

hadde man fått så hadde man ju kunnat undra över att det postades i båda trådarna nästan samtidigt idag....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in