• 1
  • 2
2018-03-19, 03:33
Medlem
den första att presentera glob tron va pythagoras. pythagoras är även känd som den första frimuraren, av frimurar historiker som, dr, james anderson, albert mackey, william hutchinson och william preston.
sen har vi copernicus, galileo, kepler och newton även dessa va frimurare.
och om vi närmar oss nutid har vi en stor mängd (om inte alla) astronauter som även dom tydligt och öppet vissar sig va frimurare.
som om det va nog så tar vi oss in på media profiler som ger oss boll jords propaganda som neil degrass tyson och bill nye mfl,
och slutligen ända upp till toppen med obama. och troligen fler presidenter.

så tydligt att dom som styr vår världsbild är vana vid att hålla hemligheter. vet ni några fler frimurare som styr vår väldsbild?

det finns mängder citat som anser att frimureriet har judiska rötter.
t.e.x. rabbi isaac wise- "freemasonry is a jewish establishment,whos history, grades, official appointments, passwords and explainations, are jewish from begining to end"
eller i jewish tribase of new york oktober 28, 1927. skrev man- "masonry is based on judaism, eliminate the jewish teachings from the masonic ritual and whats left?"
så här har vi judar som själva stolt erkäner att frimureri=judendom, men som om vi behöver nöja oss med det, även adolf hitler sa "frimureriet är ett judiskt instrument", sen krossade han frimureriet i österrike, chekoslovakien, polen, holland och belgien.
även mussolini va dom på spåren, corneliu zelea codreanu- "mussolini has destroyed comunism and freemasonry; he implicitly declared war upon judaism to"

sen ser vi bilder på obama, putin och andra "höjdare" i såna fula jude mössor, där dom vidrör och ger sin kärlek till den judiska väggen.
israel har runt 60 frimurar "loges"med 3000 medlemar.

NASA på hebreiska betyder att villseleda/bedra.

så i den här tråden vill jag diskutera kolpplingarna mellan frimureri och dom som ger oss vår världsbild, och kopplingen som gör frimureriet till ett judiskt instrument.
jag vill även diskutera den satanistiska kopplingen till dessa ämnen t.e.x.har dom bestämt,
att jorden cirkulerar solen i 66.600 mph
jordens tilt har en resterande 66.6 grader
curvature of one square mile , 666 ft
och nu kommer folk komma och säga att dessa nummer är fel med ynka 1 siffra eller så, och då säger jag att dom kan ändra på dessa nummer hur dom vill och du har inget val annat än att tro på det du blir tillsagd.

så hjälp mig gärna att hitta fler kopplingar mellan dessa ämnen.
här är en video som jag fått den mesta informatinen ifrån.
https://www.youtube.com/watch?v=ykmxF8aQszk
Citera
2018-03-19, 09:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
så i den här tråden vill jag diskutera kolpplingarna mellan frimureri och dom som ger oss vår världsbild

Och jag gissar att du med "världsbild" menar att jorden är ett klot?

Jag skulle vilja säga att den kopplingen är obefintlig. Kunskapen om jordens form är spridd långt utanför frimurarna, i princip alla som klarat av gymnasiet vet att jorden inte är platt. Jag skulle nog vilja påstå att frimurare är i en klar minoritet bland de som känner till jordens form.

Citat:
och nu kommer folk komma och säga att dessa nummer är fel med ynka 1 siffra eller så, och då säger jag att dom kan ändra på dessa nummer hur dom vill och du har inget val annat än att tro på det du blir tillsagd.

Nej du behöver inte tro på vad du blir tillsagd, du kan ganska enkelt ta reda på en massa saker helt själv. Men det mesta av detta har vi redan diskuterat i plattjordstråden.
Citera
2018-03-19, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Och jag gissar att du med "världsbild" menar att jorden är ett klot?

Jag skulle vilja säga att den kopplingen är obefintlig. Kunskapen om jordens form är spridd långt utanför frimurarna, i princip alla som klarat av gymnasiet vet att jorden inte är platt. Jag skulle nog vilja påstå att frimurare är i en klar minoritet bland de som känner till jordens form.

Nej du behöver inte tro på vad du blir tillsagd, du kan ganska enkelt ta reda på en massa saker helt själv. Men det mesta av detta har vi redan diskuterat i plattjordstråden.
ne du kan ändra "världsbild" till "globalism" om du vill.
blind som en fladdermuss, som vanligt, menar du att du inte såg att jag skrev att många av dom viktiga är just frimurare? och resten är väll judar.men men, om du säger att "den kopplingen är obefintligt" så får vi väll lita på det då.

va? behöver jag inte tro på vad jag blir tillsagd? men nu har jag ju redan sagt att jag tror på det du sa, då vill jag ta tillbaks det.

låt mig peka ut att "i princip alla som klarat av gymnasiet" har sutit nästan hela sitt liv och lärt sig (eller indoctrinerats) om att dom bor på just en boll.
fick ni lära er något om den platta modelen på er skola gott folk?
efter år av indoctrinering, tror folk att marken dom står på rör sig, fast dom aldrig känt nån rörelse.
dom tror vatten böjer sig strax bortom deras synfält, trots att att dom sutit i ett flygplan.
dom tror att solen är störe än jorden trots att månen och solen ser mycket mindre och närmare ut.
dom tror att magiska och onsynliga krafter håller dom fast på en snurrande boll, trots att det är helt absurt.
dom tror på andra solsystem, för dom sett lite cgi.
dom tror allt skapades från en stor explotion, den ända explotionen någonsion som skapat ist för att förstöra.
dom tror dom är apor. utan mening, utan mål.
(brought to you by globalism)
Citera
2018-03-19, 15:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
låt mig peka ut att "i princip alla som klarat av gymnasiet" har sutit nästan hela sitt liv och lärt sig (eller indoctrinerats) om att dom bor på just en boll.

Nej så är det inte. De har genom experiment och laborationer visat att verkligheten stämmer överens med teorin, de har om du så vill bevisat för sig själva att "globteorin" stämmer väl överens med sina egna observationer.

Citat:
tror folk att marken dom står på rör sig, fast dom aldrig känt nån rörelse.
Om du hängt med i skolan skulle du veta att vi upplever krafter - inte hastigheter. Vi känner mao inte av en konstant hastighet utan endast förändringar av hastighet. Vilket du själv kan experimentera med om du inte vill tro på vad jag vet.

Resten av ditt inlägg går i samma vanvettiga stil och berör saker vi diskuterat i FE-tråden ungefär 999 gånger. Inget nytt under solen mao.
Citera
2018-03-19, 18:25
Medlem
AttansNedranss avatar
Detta var en ny fräsch definition av "globalism". Då får jag erkänna att jag är globalist eftersom jag är övertygad om att jordklotet är en glob.
Citera
2018-03-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Detta var en ny fräsch definition av "globalism". Då får jag erkänna att jag är globalist eftersom jag är övertygad om att jordklotet är en glob.
globen pushas naturigt av globalism, du är inte globalist, du är ett offer för globalism.
Citera
2018-03-19, 18:48
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
globen pushas naturigt av globalism, du är inte globalist, du är ett offer för globalism.
Trams. Det är ni som fantiserar ihop konspirationsteorier som denna att globalism skulle vara frimureri som är de vilseledda. Indoktrinerade av trasig skola och knarkande av youtubeklipp gjorda av lika trasiga individer.

Du sitter med någon form av dator och skriver inlägg på ett elektroniskt forum över ett nätverk vilket inte skulle vara möjligt utan den vetenskap som även visat bortom allt tvivel att jorden är rund och att vi besökt månen. Det gör er till hycklare.
Citera
2018-03-19, 20:44
Moderator
OT raderat. Tråden handlar om ifall judarna ligger bakom Frimurarna och spridandet av världsbilden att jorden är en glob.

Detaljerna om bevis för jordens form ska fortfarande diskuteras i befintlig tråd: (FB) Flat Earth--Jorden är platt

Konspirationer och alternativa teorier --> NWO, Illuminati, frimurare och ordensväsende
/Moderator
Citera
2018-03-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Trams. Det är ni som fantiserar ihop konspirationsteorier som denna att globalism skulle vara frimureri som är de vilseledda. Indoktrinerade av trasig skola och knarkande av youtubeklipp gjorda av lika trasiga individer.

så du menar att frimurarna inte har globalism som ett mål, och även judarna.
det är en länk i en kedja dom behöver varandra för att överleva och nå sitt mål.
Citera
2018-03-20, 00:44
Medlem
Citat:
så du menar att frimurarna inte har globalism som ett mål, och även judarna.
det är en länk i en kedja dom behöver varandra för att överleva och nå sitt mål.

Med tanke på hur oorganiserat frimureriet är globalt sätt så verkar det som en väldigt dålig ide att använda frimurare till globalism.
Citera
2018-03-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Med tanke på hur oorganiserat frimureriet är globalt sätt så verkar det som en väldigt dålig ide att använda frimurare till globalism.
om du tror dom är oorganiserade så kanske du borde läsa mer och prata mindre. frmurarna är judarnas fotsoldater, är judarna med oorganiserade menar du?
Citera
2018-03-20, 16:37
Medlem
Citat:
om du tror dom är oorganiserade så kanske du borde läsa mer och prata mindre. frmurarna är judarnas fotsoldater, är judarna med oorganiserade menar du?

Jag läser väldigt mycket mer än jag läser. Skillnaden är att jag läser faktisk historia och vad som händer och senaste tiden har olika storloger varit väldigt missnöjda med varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in