• 1
  • 2
2018-03-03, 00:32
Medlem
WhatsGuccis avatar
Tjo alla.
Ja som topic lyder.
Har en A6 Quattro som jag skulle vilja drifta o sladda med, och har ESP knapp s den stngs ju av sklart men hur gr man fr att liksom f sladd o faktiskt drifta?
Har ingen handbroms utan en fattig jvla P-Broms knapp
O den kan man ju ej dra liksom.
S hur kommer jag runt med sladden i en rondell tex?
Slpper man p gasen eller hur funkar det?
All tips uppskattas
Citera
2018-03-03, 00:40
Medlem
franges avatar
Vilken motor har du? Generellt s behver du tv saker fr att kunna sladda - kraft och brist p grepp fr bakvagnen. Och ven om du har bra grepp i bakvagnen (hrd fjdring, bra dck osv) s spinner det loss om du har tillrckligt mycket kraft i motorn.
Citera
2018-03-03, 00:44
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vilken motor har du? Generellt s behver du tv saker fr att kunna sladda - kraft och brist p grepp fr bakvagnen. Och ven om du har bra grepp i bakvagnen (hrd fjdring, bra dck osv) s spinner det loss om du har tillrckligt mycket kraft i motorn.
Ah du menar HK?
177hk V6.
Det r en A6 2.4 Quattro
Citera
2018-03-03, 01:13
Medlem
Peta_Es avatar
Jag har ocks en A6, 220snor dock och gr fljande:

Hll in ESP knappen i ett par sekunder, frst stngs ASR av och ett par sekunder senare ven ESP. (Det varnar fint i displayen nr bda systemen r av)

Lgg i S p vxelldan om du har automat som jag Och efter detta r det inga problem att svnga exvis vnster gasa svng hrt hger fr att f bakndan att rra sig.
Citera
2018-03-03, 01:32
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Jag har ocks en A6, 220snor dock och gr fljande:

Hll in ESP knappen i ett par sekunder, frst stngs ASR av och ett par sekunder senare ven ESP. (Det varnar fint i displayen nr bda systemen r av)

Lgg i S p vxelldan om du har automat som jag Och efter detta r det inga problem att svnga exvis vnster gasa svng hrt hger fr att f bakndan att rra sig.
Vnta lite, s nr jag bara trycker p ESP knappen s stngs enbart en funktion av?
Men om jag hller in den stngs 2 FUNKTIONER av?
Och nej har manuell.
Citera
2018-03-03, 01:39
Medlem
WhatsGuccis avatar
S de r drfr jag inte sladdar lika ltt!!
Fr testa det imorgon! S d hller jag in knappen s bda stngs av d!
Fan va gtt!
Men hur gr man TBE?
Allts slpper jag gasen eller hur gr jag? Har ingen handbroms heller
Vill veta aaallt tips
Mvh
Citera
2018-03-03, 02:54
Medlem
Hller med fregende talare, koppla ur alla system genom att hlla esp knappen intryckt typ 5sekunder, funkade massa br p min audi a4 quattro 190hk jag hade tidigare, tjt fint i dcken
Citera
2018-03-03, 07:57
Medlem
Machiavellys avatar
Jag har en BMW med fyrhjulsdrift och den sladdar utav bara helvete om man stnger av alla system. Men Quattro har inte samma system som BMW, men ifall du vill drifta, s mste du skapa sidokraft.

1) Du kommer absolut inte kunna drifta i rondeller med en Quattro. Krvs nog vldigt mycket erfarenhet och andra faktorer fr att lyckas p en sn liten yta. Framfrallt fart krvs i sdana fall.

Men prova ka till ett heltckt sn/isbelagt omrde. Stanna bilen helt, vrid hjulen helt t typ vnster, gasa p. Nu kommer bilen att f sig en snurr och om du r duktig kan du fortstta drifta.
Citera
2018-03-03, 08:40
Medlem
252lifes avatar
Om du har manuell lda. Koppla ur esp. Kr ca 30. Ge full gas p 2 an. Sparka till kopplingen snabbt.
Citera
2018-03-03, 10:48
Medlem
Eftersom du verkar oerfaren prva fr guds skull inte frsta gngen i en rondell utan hitta en strre ppen plats att trna p frst =)
Citera
2018-03-03, 11:23
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 252life
Om du har manuell lda. Koppla ur esp. Kr ca 30. Ge full gas p 2 an. Sparka till kopplingen snabbt.
Vad vxla upp snabbt till 3an elr Vad? Vad menar du med sparka till kopplingen snabbt?
Tack fr svaret ocks!
Citera
2018-03-03, 11:24
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robzyd
Eftersom du verkar oerfaren prva fr guds skull inte frsta gngen i en rondell utan hitta en strre ppen plats att trna p frst =)
Klart jag inte ska haha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in