• 1
  • 2
2018-03-03, 00:32
Medlem
WhatsGuccis avatar
Tjo alla.
Ja som topic lyder.
Har en A6 Quattro som jag skulle vilja drifta o sladda med, och har ESP knapp så den stängs ju av såklart men hur gör man för att liksom få sladd o faktiskt drifta?
Har ingen handbroms utan en fattig jävla P-Broms knapp
O den kan man ju ej dra liksom.
Så hur kommer jag runt med sladden i en rondell tex?
Släpper man på gasen eller hur funkar det?
All tips uppskattas
Citera
2018-03-03, 00:40
Medlem
franges avatar
Vilken motor har du? Generellt så behöver du två saker för att kunna sladda - kraft och brist på grepp för bakvagnen. Och även om du har bra grepp i bakvagnen (hård fjädring, bra däck osv) så spinner det loss om du har tillräckligt mycket kraft i motorn.
Citera
2018-03-03, 00:44
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vilken motor har du? Generellt så behöver du två saker för att kunna sladda - kraft och brist på grepp för bakvagnen. Och även om du har bra grepp i bakvagnen (hård fjädring, bra däck osv) så spinner det loss om du har tillräckligt mycket kraft i motorn.
Ah du menar HK?
177hk V6.
Det är en A6 2.4 Quattro
Citera
2018-03-03, 01:13
Medlem
Peta_Es avatar
Jag har också en A6, 220åsnor dock och gör följande:

Håll in ESP knappen i ett par sekunder, först stängs ASR av och ett par sekunder senare även ESP. (Det varnar fint i displayen när båda systemen är av)

Lägg i S på växellådan om du har automat som jag Och efter detta är det inga problem att svänga exvis vänster gasa sväng hårt höger för att få bakändan att röra sig.
Citera
2018-03-03, 01:32
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Jag har också en A6, 220åsnor dock och gör följande:

Håll in ESP knappen i ett par sekunder, först stängs ASR av och ett par sekunder senare även ESP. (Det varnar fint i displayen när båda systemen är av)

Lägg i S på växellådan om du har automat som jag Och efter detta är det inga problem att svänga exvis vänster gasa sväng hårt höger för att få bakändan att röra sig.
Vänta lite, så när jag bara trycker på ESP knappen så stängs enbart en funktion av?
Men om jag håller in den stängs 2 FUNKTIONER av?
Och nej har manuell.
Citera
2018-03-03, 01:39
Medlem
WhatsGuccis avatar
Så de är därför jag inte sladdar lika lätt!!
Får testa det imorgon! Så då håller jag in knappen så båda stängs av då!
Fan va gött!
Men hur gör man TBE?
Alltså släpper jag gasen eller hur gör jag? Har ingen handbroms heller
Vill veta aaallt tips
Mvh
Citera
2018-03-03, 02:54
Medlem
Håller med föregående talare, koppla ur alla system genom att hålla esp knappen intryckt typ 5sekunder, funkade massa br på min audi a4 quattro 190hk jag hade tidigare, tjöt fint i däcken
Citera
2018-03-03, 07:57
Medlem
Machiavellys avatar
Jag har en BMW med fyrhjulsdrift och den sladdar utav bara helvete om man stänger av alla system. Men Quattro har inte samma system som BMW, men ifall du vill drifta, så måste du skapa sidokraft.

1) Du kommer absolut inte kunna drifta i rondeller med en Quattro. Krävs nog väldigt mycket erfarenhet och andra faktorer för att lyckas på en sån liten yta. Framförallt fart krävs i sådana fall.

Men prova åka till ett heltäckt snö/isbelagt område. Stanna bilen helt, vrid hjulen helt åt typ vänster, gasa på. Nu kommer bilen att få sig en snurr och om du är duktig kan du fortsätta drifta.
Citera
2018-03-03, 08:40
Medlem
252lifes avatar
Om du har manuell låda. Koppla ur esp. Kör ca 30. Ge full gas på 2 an. Sparka till kopplingen snabbt.
Citera
2018-03-03, 10:48
Medlem
Eftersom du verkar oerfaren pröva för guds skull inte första gången i en rondell utan hitta en större öppen plats att träna på först =)
Citera
2018-03-03, 11:23
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 252life
Om du har manuell låda. Koppla ur esp. Kör ca 30. Ge full gas på 2 an. Sparka till kopplingen snabbt.
Vadå växla upp snabbt till 3an elr Vadå? Vad menar du med sparka till kopplingen snabbt?
Tack för svaret också!
Citera
2018-03-03, 11:24
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robzyd
Eftersom du verkar oerfaren pröva för guds skull inte första gången i en rondell utan hitta en större öppen plats att träna på först =)
Klart jag inte ska haha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in