Citat:
Ursprungligen postat av
Office
I nästa stund känns 200 000 helt sjukt mycket och fullkomligt vansinnigt att lägga på något som en bil, det är väl mycket skönare att ha likvida medel på banken och inte behöva få panik om man skulle bli arbetslös eller behöva ta ledigt ett tag.
200 000 är noll om du köper en bil. Vill du ha en "fet" bil, du får en standardbil för den summan. Kan du inte leasa en bil via jobbet om du måste ha en nyare bil? Eller så lägger du 100 00 kr på en bil, det finns många bra i den prisklassen.
Arbetslös, ja där ska du ha a-kassa. Behöva ta ledigt, ja okej om du nu ska göra det. Jag har hört så många historier om folk som köper dyra bilar och så blir dom förvånade av värdeminskningen. Det låter som att du inte är så intresserad av bilar. Vilket bil tänker du att du vill ha för 200K egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pyramida
Det kanske är som med resor. Planeringen och väntan på resan ger största lyckan.
Du kanske blir lycklig av att planera och vänta på en fet bil.
Delvis sant: Men jag håller egentligen inta alls med. För min del är resorna roligast och även bilar jag köper. Att planera är faktiskt inget större för mig. Särskilt inte resor. Är det bilar så inte mycket där heller.