2018-03-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bau
Kan även jag intyga att T.H inte var någon vidare trevlig typ.
Betalade sällan för sig, jag väntar fortfarande på både bensinpengar, pengar för material och arbete.
Stämmer in i stort sett på samtliga kriterier för att vara en psykopat per definition.
U.E däremot har jag absolut inte upplevt som våldsam på något vis, tvärt om, lugn och allmänt reko.

Det jag känner rent spontant är att T.H måste ha gjort något riktigt jävligt emot U.E eller hans familj för att driva honom förbi bristningsgränsen.

U.E ska enligt ryktet ha separerat med sin fru/sambo som han har barn med, jag har även hört T.H prata om hur het och snygg hon var osv. så det skulle inte förvåna mig det minsta att han på något vis ligger bakom separationen för att tjäna egna syften så att säga.

Vid en separation är ju folk ganska mottagliga för påverkan utifrån dessutom och T.H bommar inga tillfällen eller möjligheter så vad som hänt med fru eller barn kan man endast spekulera i.

Jag tror inte händelsen grundar sig i varken firman eller pengar..

Varför skulle att inte betala för sig osv tyda på psykopat ?

Utöver det andra så kan mycket väl det lätt till att det gått överstyr. Om det nu är sant
Citera
2018-03-06, 00:16
Medlem
Baus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venoxy88

Varför skulle att inte betala för sig osv tyda på psykopat ?

Utöver det andra så kan mycket väl det lätt till att det gått överstyr. Om det nu är sant

Du missförstod mig nog där, jag räknade aldrig upp kriterierna direkt men jag upplevde honom som starkt manipulativ och att han fann livskraft i social drama bland annat. Hade sällan något positivt att säga om folk och pratade skit om mina vänner (vilda fantasier) inför mig som att det vore absolut sanning och ifrågasatte hur jag kunde umgås med så sjuka människor.
Grundtanken med det var väl att isolera mig från mina vänner så han hade en slavmekaniker som kunde jobba gratis eller nåt.

Därför misstänker jag att om han hade något att vinna på det kunde han säkert slå in en kil i U.E's förhållande med hans tjej för att sedan kunna gotta sig i spillrorna och njuta av all drama efteråt.

Hans förkärlek till tonårsflickor ger mig kalla kårar då familjen har en tonårsdotter, kan han försökt med något där som kostat honom livet?
Citera
2018-03-06, 00:28
Medlem
Jodelhoras avatar
Citat:
Du missförstod mig nog där, jag räknade aldrig upp kriterierna direkt men jag upplevde honom som starkt manipulativ och att han fann livskraft i social drama bland annat. Hade sällan något positivt att säga om folk och pratade skit om mina vänner (vilda fantasier) inför mig som att det vore absolut sanning och ifrågasatte hur jag kunde umgås med så sjuka människor.
Grundtanken med det var väl att isolera mig från mina vänner så han hade en slavmekaniker som kunde jobba gratis eller nåt.

Därför misstänker jag att om han hade något att vinna på det kunde han säkert slå in en kil i U.E's förhållande med hans tjej för att sedan kunna gotta sig i spillrorna och njuta av all drama efteråt.

Hans förkärlek till tonårsflickor ger mig kalla kårar då familjen har en tonårsdotter, kan han försökt med något där som kostat honom livet?

"Förkärlek till tonårsflickor"
Lägg ner det direkt, han var en sjuk man med psykotiska drag absolut. Men ingen pedofil..då hade han varit död för längesen 😊

Jag tror inte Thomas har något att göra med deras skilsmässa, han hade egen tjej fram till nyligen.
Motivet lär komma fram snart
Citera
2018-03-06, 00:38
Medlem
Baus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodelhora
Lägg ner det direkt, han var en sjuk man med psykotiska drag absolut. Men ingen pedofil..då hade han varit död för längesen 😊

Kan mycket väl vara så att det är rykten som cirkulerat av ren illvilja då han ändå var ganska sliskig så att säga..
Psykopatin har jag däremot upplevt first-hand vilket även inkluderat hot och våld och även hot om att slå in pannbenet på mig när jag krävde pengar innan jag greppade ett endaste verktyg till i ett kritiskt läge.

Citat:
Jag tror inte Thomas har något att göra med deras skilsmässa, han hade egen tjej fram till nyligen.

Jag väntar också ivrigt på motivet men min gissning lutar ändå starkt åt att han har viss del i skilsmässan på ena eller andra viset. Att han skulle ha tjej är av marginell betydelse då sånt inte var så noga för honom.
Citera
2018-03-06, 01:23
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Lägg ner det direkt, han var en sjuk man med psykotiska drag absolut. Men ingen pedofil..då hade han varit död för längesen.
Pedofiler går inte igång på tonårsflickor.
Citera
2018-03-06, 01:25
Medlem
Raffas-Ponnys avatar
"Enligt uppgifter till tidningen var han i 50-årsåldern och bodde i en ort i Mönsterås kommun"
"Offret och den misstänkte gärningsmannen ska ha haft en affärsrelation med varandra."
Citera
2018-03-06, 01:31
Medlem
Raffas-Ponnys avatar
Citat:

Skulle inte tb gillat tonårstjejer? Haha d va nått nytt, sen att dom inte gav 5 öre för honom e en helt annan sak.
Citera
2018-03-06, 01:40
Medlem
Citat:

Det fetstilta är isåfall mer en indikation på att han var sociopat

Känner du Uffes tjej ? Hur är/verkar hon som person isåfall ?

Utöver det andra fetstilta. Känner Uffe någon tonårsflicka som han kan ha haft så starka känslor för (inte sexuellt då nödvändigvis) så han kan ha reagerat såhär på ? Typ att Thomas sagt hon vart snygg, och Uffe tänkt på hans tidigare inställning till tonåringar och börjat bråkat med honom angående det, och det urartar ?
Citera
2018-03-06, 01:43
Medlem
Citat:

Man är inte pedofil för och gilla tonårsflickor. Så lägg ner det direkt.
Varför hade han ''psykotiska'' drag ?
Citera
2018-03-06, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raffas-Ponny
"Enligt uppgifter till tidningen var han i 50-årsåldern och bodde i en ort i Mönsterås kommun"
"Offret och den misstänkte gärningsmannen ska ha haft en affärsrelation med varandra."

Vilken tidning?
Citera
2018-03-06, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av venoxy88
Det fetstilta är isåfall mer en indikation på att han var sociopat

Känner du Uffes tjej ? Hur är/verkar hon som person isåfall ?

Utöver det andra fetstilta. Känner Uffe någon tonårsflicka som han kan ha haft så starka känslor för (inte sexuellt då nödvändigvis) så han kan ha reagerat såhär på ? Typ att Thomas sagt hon vart snygg, och Uffe tänkt på hans tidigare inställning till tonåringar och börjat bråkat med honom angående det, och det urartar ?

Om du hade läst tråden hade du sett att Uffe har en dotter i tonåren.
Citera
2018-03-06, 09:24
Medlem
Raffas-Ponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gach
Vilken tidning?
Baro "locket på" uppdatering 19 nånting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto