Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 00:07
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jodelhora
Okej okej, ja då har vi ju kommit så långt iaf.
Vet du mer ingående vad som hänt? PMa om du ej vill skriva här.
jao, tyvärr vet jag inte mer än vad jag skrivit tidigare, men får jag höra något mer så uppdaterar jag här👍
Citera
2018-03-05, 12:26
  #122
Medlem
Har gjort rätt mycket affärer med thomas angående mappning/chiptrimmning med mera som ulf aldrig har tjänat en krona på. kan tänka mig att det gäller pengar. bägge värka hur trevliga som helst. thomas pratade kanske lite mycket men men ..
Citera
2018-03-05, 13:10
  #123
Medlem
Jodelhoras avatar
Det sägs att Uffe nekat till brott.

Uffe ska släppas efter 72 timmar, vilket är snart.
Om inte så får dom begära häktning
Citera
2018-03-05, 13:48
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasgasarn
Okej skönt.

Att han nekat betyder ju inte att han är oskyldig.

Man tycker att det borde komma ut lite mer information snart, pressen har ju ej gått ut med BOs namn. Brukar dom inte det?
Citera
2018-03-05, 15:29
  #125
Medlem
Baus avatar
Kan även jag intyga att T.H inte var någon vidare trevlig typ.
Betalade sällan för sig, jag väntar fortfarande på både bensinpengar, pengar för material och arbete.
Stämmer in i stort sett på samtliga kriterier för att vara en psykopat per definition.
U.E däremot har jag absolut inte upplevt som våldsam på något vis, tvärt om, lugn och allmänt reko.

Det jag känner rent spontant är att T.H måste ha gjort något riktigt jävligt emot U.E eller hans familj för att driva honom förbi bristningsgränsen.

U.E ska enligt ryktet ha separerat med sin fru/sambo som han har barn med, jag har även hört T.H prata om hur het och snygg hon var osv. så det skulle inte förvåna mig det minsta att han på något vis ligger bakom separationen för att tjäna egna syften så att säga.

Vid en separation är ju folk ganska mottagliga för påverkan utifrån dessutom och T.H bommar inga tillfällen eller möjligheter så vad som hänt med fru eller barn kan man endast spekulera i.

Jag tror inte händelsen grundar sig i varken firman eller pengar..
Citera
2018-03-05, 15:38
  #126
Medlem
som sagt t.h skyldig mig pengar med 4000-5000 kr rör de sig om. men inget jag har härjat med han om vi skulle lösa det senare, ( har skulle hjälpa mig med mappningar ). vilket är skit samma nu.. undra vad fan som hänt., U.e är ju lungast och trevligast i stan. t.h pratar för mycket kan säkert beror på något där.
Citera
2018-03-05, 16:50
  #127
Medlem
Jodelhoras avatar
Ny artikel på barometern, låst såklart. Någon som kan se?
http://www.barometern.se/oskarshamn/...mordutredning/
Citera
2018-03-05, 17:08
  #128
Medlem
Det står att varken polis eller åklagare vill kommentera något. Inte förens imorgon . Kanske har att göra med dom 72 timmarna.
Citera
2018-03-05, 17:28
  #129
Medlem
Raffas-Ponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasgasarn
som sagt t.h skyldig mig pengar med 4000-5000 kr rör de sig om. men inget jag har härjat med han om vi skulle lösa det senare, ( har skulle hjälpa mig med mappningar ). vilket är skit samma nu.. undra vad fan som hänt., U.e är ju lungast och trevligast i stan. t.h pratar för mycket kan säkert beror på något där.

Vem är/var han inte skyldig pengar eg? Kan räkna ihop rätt många lappar han e skyldig på 4st, och då är det ändå iaf lika många till ja vet han blåst på större summor med.
Ryktas btw att det redan varit plundringståg i t.hs kåk i helgen. Någon som kan bekräfta?

Är det någon som skulle lyckas få u.e att flippa så är det t.h
Citera
2018-03-05, 21:04
  #130
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...rap-oskarshamn

Det var alltså en granne som ringde polisen. Då måste ju bråket ändå varit relativt högljutt. Frågan är om vittnet varit med i garaget hela tiden?

Det låter verkligen overkligt att Uffe som sägs vara så lugn och skötsamt gjort något uppsåtligen. Medan Thomas var motsatsen.
Men imorgon kommer mer info då polisen måste häkta eller släppa honom. Hoppas verkligen det kommer en logisk förklaring.
Citera
2018-03-05, 21:10
  #131
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
https://polisen.se/aktuellt/handelse...rap-oskarshamn

Det var alltså en granne som ringde polisen. Då måste ju bråket ändå varit relativt högljutt. Frågan är om vittnet varit med i garaget hela tiden?

Det låter verkligen overkligt att Uffe som sägs vara så lugn och skötsamt gjort något uppsåtligen. Medan Thomas var motsatsen.
Men imorgon kommer mer info då polisen måste häkta eller släppa honom. Hoppas verkligen det kommer en logisk förklaring.
Var ser du att det var en granne?

Citat:
02 mars 19.49, Mord/dråp, Oskarshamn
Man död efter bråk.

En uppringare berättar om ett bråk i anslutning till en bostad i ett mindre samhälle strax utanför Oskarshamn. Polis och ambulans skickas till platsen och en skadad man anträffas. På platsen finns även en man som grips och en annan man som hämtas till förhör. Den skadade mannen visar sig vara så pass svårt skadad att hans liv, trots ambulanspersonalens försök, inte går att rädda. Platsen spärras av i väntan på teknisk undersökning. Den misstänkte och offret uppges ha varit bekanta för varandra. Ärendet rubriceras som mord.

Uppdatering

07.25 Den gripne mannen som är i 35-års åldern anhölls under natten av en åklagare. I nuläget finns inga ytterligare uppgifter i ärendet.
Citera
2018-03-05, 21:22
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Var ser du att det var en granne?

Ja precis, jag tolkade det nog fel. Uppringaren berättade om bråk i anslutning till en bostad, vilket betydde ju garaget.
Det var säkert Uffe eller vittnet som ringde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback