2019-06-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hussein Obama införde massor av regleringar för att kväsa den enda sektor som växte ekonomiskt under hans 8 år av samhällsförstörelse, energisektorn. Trump tog direkt bort dem allihopa eftersom Hussein Obama införde dem som executive orders som en president lika lätt kan radera. Tack vare det är USA nu självförsörjande på fossila bränslen, vilket är en styrka i förhandlingar om internationell handel. Han kan t.ex. lova naturgasexport till Polen för att de inte ska stå under rysk press.

Hussein Obama är nog den första president som inte lämnat efter sig ett enda spår av sin regeringstid ens ett år efter sin avgång, inte något alls. Möjligen med tillsammans med han som på 1800-talet ådrog sig lunginflammation redan under sitt långa installationstal en ovanligt kall 20:e februari, som han avled av ett par veckor senare.

Donald Trump lovade handelstullar om inte gynnsamma handelsavtal kan tecknas. Lovat är infriat. Det är bara det att ni hårt indoktrinerade PK-svin inte har den minsta kännedom överhuvudtaget om vad som händer eller finns i verkligheten, och saknar förmågan att använda logik, utan lever i en fantasivärld uppdiktat av obildade psykopater i svensk regimmedia. Allt du påstår är ren lögn, och det är hur lätt som helst att avslöja dem. Varför gör du dig själv till en idiot i allas ögon?

Trump hade ju rätt i det att handelskrig är så lätta att vinna. Det går ju så oerhört bra för Trump.

Trumps mål är att knäcka ekonomin va?
Citera
2019-06-04, 11:55
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Trump hade ju rätt i det att handelskrig är så lätta att vinna. Det går ju så oerhört bra för Trump.

Trumps mål är att knäcka ekonomin va?
"Knäckt" upp till 3.5% BNP-tillväxt och lägsta arbetslösheten sedan första mannen gick på Månen. Fler jobb, kraftiga lönehöjningar och sänkta skatter upplevs inte av amerikanska folket som en knäckt ekonomi. Inga svenska kommunkriser med nedskärningar i bidragen och vården för de fattigaste där inte. Samtidigt har alla västeuropeiska länder i EU nolltillväxt år efter år och det med olöst euroskuldkris och eskalerande interna politiska kriser av flera slag samtidigt. EU har under ledning av vår tids Boris Jeltsin, Jean Claude Druncker, ingen förmåga att sluta något handelsavtal. EU är förlamat av konflikt, inkompetens och korruption och klarar inte av att göra nånting överhuvudtaget utan tar passivt emot allt stryk som andra vill ge det. A piece of (fruit)cake for Trump.

Du är en psyksjuk lallare som lever i en fantasivärld. Du som trooor på regimmedia, du köper alltid av alla telefonförsäljare som ringer dig, va?
Citera
2019-06-04, 12:07
Medlem
Citat:
"Knäckt" upp till 3.5% BNP-tillväxt och lägsta arbetslösheten sedan första mannen gick på Månen. Fler jobb, kraftiga lönehöjningar och sänkta skatter upplevs inte av amerikanska folket som en knäckt ekonomi. Inga svenska kommunkriser med nedskärningar i bidragen och vården för de fattigaste där inte. Samtidigt har alla västeuropeiska länder i EU nolltillväxt år efter år och det med olöst euroskuldkris och eskalerande interna politiska kriser av flera slag samtidigt. EU har under ledning av vår tids Boris Jeltsin, Jean Claude Druncker, ingen förmåga att sluta något handelsavtal. EU är förlamat av konflikt, inkompetens och korruption och klarar inte av att göra nånting överhuvudtaget utan tar passivt emot allt stryk som andra vill ge det. A piece of (fruit)cake for Trump.

Du är en psyksjuk lallare som lever i en fantasivärld. Du som trooor på regimmedia, du köper alltid av alla telefonförsäljare som ringer dig, va?

OK. Kan du ge mig siffrorna för

Fler jobb?

BNP?

Löneökningarna?

Sänkta skatter?

För om du säger så, så är det bra om du kan redovisa det. För du har väl riktig info du?
Citera
2019-06-04, 12:13
Medlem
Citat:

Jag hoppas verkligen att du kan svara på mina frågor ovan. För du säger att jag har fel info för det kommer från typ regimmedia, så då vore det bra om du som kunnig kunde visa på de rätta siffrorna.

För du har väl siffror? Du sitter knappast och slänger ur dig om något du inte har en aning om. Så det ska bli intressant att se. För du svarar väl?
Citera
2019-06-04, 12:24
Medlem
Fris avatar
Citat:
OK. Kan du ge mig siffrorna för

Fler jobb?

BNP?

Löneökningarna?

Sänkta skatter?

För om du säger så, så är det bra om du kan redovisa det. För du har väl riktig info du?
Varför tar du del av de groteska lögnerna i regimmedia, när du är helt beroende av "någon på Flashback" att ge dig den information som inte någon enda journalist i hela Sverige förmedlar till dig? Ingen självutnämnd ekonomijournalist, ingen. Du måste läsa utländsk massmedia och direkta källor själv för att informera dig. Allt i svensk media är ren lögn (nåja, en del av det är nog fel p.g.a. obildning och slarv).

Lägst arbetslöshet på 50 år:
https://www.bbc.com/news/business-48145563

BNP 3.1% 2019Q1 (nedreviderat något nu, ännu ej slutligt fastställt):
https://tradingeconomics.com/united-states/gdp-growth

Löneökningar 3.1% högsta på 10 år, alltså sedan Hussein Obama blev president och införde sina destruktiva regleringar av främst energisektorn, och den idiotiska Obamacare som gudskelov Trump gjort frivillig att delta i:
https://www.cnbc.com/2018/10/31/wages-and-salaries-jump-by-3point1percent-highest-level-in-a-decade.html

Trumps skattesänkningar, "tax cut cut cut":
https://www.investopedia.com/taxes/trumps-tax-reform-plan-explained/

Nu en övning till dig, hur ser motsvarande siffror ut för Sverige? Vi är ju inte inblandade i något direkt handelskrig ännu så våra jobb flyttar fortfarande ut till Kina och andra, och vi för ju motsatt politik mot den Donald Trump för, så vad ger det för resultat?
Senast redigerad av Fri 2019-06-04 kl. 12:32.
Citera
2019-06-04, 12:35
Medlem
Citat:
Varför tar du del av de groteska lögnerna i regimmedia, när du är helt beroende av "någon på Flashback" att ge dig den information som inte någon enda journalist i hela Sverige förmedlar till dig? Ingen självutnämnd ekonomijournalist, ingen. Du måste läsa utländsk massmedia och direkta källor själv för att informera dig. Allt i svensk media är ren lögn (nåja, en del av det är nog fel p.g.a. obildning och slarv).

Lägst arbetslöshet på 50 år:
https://www.bbc.com/news/business-48145563

BNP 3.1% 2019Q1 (nedreviderat något nu, ännu ej slutligt fastställt):
https://tradingeconomics.com/united-states/gdp-growth

Löneökningar 3.1% högsta på 10 år, alltså sedan Hussein Obama blev president och införde sina destruktiva regleringar av främst energisektorn, och den idiotiska Obamacare som gudskelov Trump gjort frivillig att delta i:
https://www.cnbc.com/2018/10/31/wages-and-salaries-jump-by-3point1percent-highest-level-in-a-decade.html

Trumps skattesänkningar, "tax cut cut cut":
https://www.investopedia.com/taxes/trumps-tax-reform-plan-explained/

Vad ska jag med länkar till?

Kan du berätta för mig hur siffrorna är med egna ord eller citat?

För det klarar du väl lätt av? Eller?

Att sitta och skicka länkar till varandra är inte att föra en diskussion. Du tog upp saker och ting och jag hoppas att du kan svara på det med egna ord eller citat. Det blir svårt att diskutera med länkar. Så kom igen! Ser fram emot att få siffrorna så kanske jag förstår att det går så bra för USA som du säger.

Men om du inte kan svara med egna ord eller citat så får du väl gärna säga det. Men det kan du väl, du låter väldigt säker på sin sak.
Citera
2019-06-04, 12:37
Medlem
Fris avatar
Citat:
Vad ska jag med länkar till?

Kan du berätta för mig hur siffrorna är med egna ord eller citat?

För det klarar du väl lätt av? Eller?

Att sitta och skicka länkar till varandra är inte att föra en diskussion. Du tog upp saker och ting och jag hoppas att du kan svara på det med egna ord eller citat. Det blir svårt att diskutera med länkar. Så kom igen! Ser fram emot att få siffrorna så kanske jag förstår att det går så bra för USA som du säger.

Men om du inte kan svara med egna ord eller citat så får du väl gärna säga det. Men det kan du väl, du låter väldigt säker på sin sak.
Jag HAR gett dig siffrorna med egna ord! Då krävde du länkar, det fick du. Jag har nu varnat dig som det troll du är, din lättlurade jävla PK-loser.
Citera
2019-06-04, 13:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag HAR gett dig siffrorna med egna ord! Då krävde du länkar, det fick du. Jag har nu varnat dig som det troll du är, din lättlurade jävla PK-loser.
Men vad är det du påstår som har med ståltullarna och dessa misslyckande och göra?
För jag hör dig mest prata om annat.

Vi vet en sak, och den saken vägrar du prata om.
Och det vet vi alla vad det betyder när man pratar med en högerextrem.

Och det intressanta är att det man påstod skulle ske med tariffer, det hände aldrig.
Så kan vi får en ny narrativ på tariffer, för det verkar saknas.
Eller ska man fortsätta prata om annat när detta komerm på tal.

Och statsfinanserna är urusla, statsskulden skulle vara sänkt med mindre än statsskulden ökat.
Och verkar inte heller som mer jobb ändrar på detta, bra politik, eller hur!
Citera
2019-06-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men vad är det du påstår som har med ståltullarna och dessa misslyckande och göra?

Och det intressanta är att det man påstod skulle ske med tariffer, det hände aldrig.
Eller ska man fortsätta prata om annat när detta komerm på tal.

Och statsfinanserna är urusla, statsskulden skulle vara sänkt med mindre än statsskulden ökat.

Tydligen var det lite svårt att diskutera vad som har gjort så att siffrorna ser ut som de gör. Att först komma med specifika påståenden och sen vägra diskutera saken visar ju på att insikten är lika med noll. För jag tror om man får siffror så kan man diskutera dem. Siffror från en användare alltså. Man vill ju inte diskutera länkarna, men har man inte en aning om vad man bafflar om så går det ju inte att diskutera saken. Det blir mest propaganda från folk när de vet sig inte ha en aning. Att hoppas att det går bra för USA med tarifferna kan man ju göra, men fan tro't.

Dels så tror man att tarifferna ska ge pengar till statskassan samtidigt som man tror att kinesiska och mexikanska varor ska försvinna från USA helt och hållet.

Sen förstår jag inte Trumps twitter om Mexiko. Arga och hånfulla twitter om Mexiko gör ju inte att man får motparten på bra humör och vill samarbeta. Men för all del, herr president inför tariffer för all del.
Citera
2019-06-04, 14:46
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Eller ska man fortsätta prata om annat när detta kommer på tal.
"Högerextrem", det är för dig var och en som är oliktänkande enligt regimmedia, eller hur? Du har ingen annan definition av det glåpordet som du lärt dig att papegoja utantill

USA har infört tariffer och har rekordekonomi. Case closed!

Citat:
Att du, som är oförmögen att ta till dig ens lätt serverad information i ämnet, fortsätter upprepa dina lögner, gör dina lögner inte mer sanna. Har man fel så misslyckas man. Att ljuga för sig själv funkar bara om Gud verkligen finns och hör Bön. But, sorry, not much.
Citera
2019-06-04, 14:51
Medlem
Fris avatar
Citat:
Tydligen var det lite svårt att diskutera vad som har gjort så att siffrorna ser ut som de gör. Att först komma med specifika påståenden och sen vägra diskutera saken visar ju på att insikten är lika med noll. För jag tror om man får siffror så kan man diskutera dem. Siffror från en användare alltså. Man vill ju inte diskutera länkarna, men har man inte en aning om vad man bafflar om så går det ju inte att diskutera saken. Det blir mest propaganda från folk när de vet sig inte ha en aning. Att hoppas att det går bra för USA med tarifferna kan man ju göra, men fan tro't.

Dels så tror man att tarifferna ska ge pengar till statskassan samtidigt som man tror att kinesiska och mexikanska varor ska försvinna från USA helt och hållet.

Sen förstår jag inte Trumps twitter om Mexiko. Arga och hånfulla twitter om Mexiko gör ju inte att man får motparten på bra humör och vill samarbeta. Men för all del, herr president inför tariffer för all del.
Etablerad ekonomisk teori bevisar att avskaffade regleringar och sänkta skatter och handelspolitik i den egna nationens intresse gynnar den egna ekonomin. Bevisbördan ligger på dig som är ekonomiförnekare att bevisa att dina vänsterideologiska religiösa övertygelser skulle vara sanna istället. Jag har levererat mina bevis och jag har diskuterat dem.

Donald Trump är en fight back, hånar man honom så får man svar på tal. Det visste alla som röstade på honom. Och det funkar med sådana "subtila" antydningar om att man menar allvar när man spelar nollsummespel med internationella planekonomiska politiska handelsavtal regimer emellan. Vi vet det teoretiskt på förhand, och vi ser det på de verkliga konsekvenserna också, såklart, eftersom sann teori och verklighet är samma sak.
Citera
2019-06-04, 14:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
"Högerextrem", det är för dig var och en som är oliktänkande enligt regimmedia, eller hur? Du har ingen annan definition av det glåpordet som du lärt dig att papegoja utantill

USA har infört tariffer och har rekordekonomi. Case closed!

Att du, som är oförmögen att ta till dig ens lätt serverad information i ämnet, fortsätter upprepa dina lögner, gör dina lögner inte mer sanna. Har man fel så misslyckas man. Att ljuga för sig själv funkar bara om Gud verkligen finns och hör Bön. But, sorry, not much.
Dock har inte ett minskat handelsunderskott uppnåtts, så hur kan det bli case closed och missa detta?

Statsfinanserna är urusla, det är ingen som har missat.
Och detta i den största högkonjunkturen någonsin(inte mina ord).
Om det går så dåligt i en högkonjunktur för statsfinanserna, undra hur illa det är i en lågkonjunktur och som det ser ut nu.

Och handelsöverskottet minskat gentemot Kina, då hade du haft en poäng med att säga rekordekonomi pga tarifferar.
Men svaret är att det handelsunderskottet ökade, och då är svaret att inget med tarifferna har hjälpt till med jobb, utan precis tvärtom då man importerade mer.

Ja, när en högerextrem som du börjar prata om annat och börjar med ad hominem, då vet man redan att man har rätt.
Och har man fel så regnar det in inlägg som berättar detta, och som du ser sker inte detta.
Sånt som man kallar självförklarande, men svårt ord att förstå för dig tror jag.

Men frågan är vad man ska uppnå med utökade tariffer, kan du förklara vad och glöm inte vad som redan skett.
För om du gör, så påminner jag dig bara igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in