Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-25, 01:22
  #1
Medlem
Libananiis avatar
Tjaa...

Kanske är denna inlägget på fel plats sorry då...

Brukar känna mig trött som fan och hur mycket än jag vilar så går det inte över...
Brukar någon annan känna samma sak?
Någon som vet vad man kan göra åt saken?

Tacksam för svar!
Citera
2006-01-25, 10:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libananii
Tjaa...

Kanske är denna inlägget på fel plats sorry då...

Brukar känna mig trött som fan och hur mycket än jag vilar så går det inte över...
Brukar någon annan känna samma sak?
Någon som vet vad man kan göra åt saken?

Tacksam för svar!

fel har det nog hamnat om du inte menar att du blir trött pga träning ?

lägg om kosten och käka lite vitaminer så kanske du blir piggare.
onyttig mat gör dig trött.
Citera
2006-01-25, 10:20
  #3
Medlem
Urkrafts avatar
Tja, det är ju sånna tider nu. Man tenderar att bli tröttare under dem mörka vintermånaderna. Försök att komma ut och promenera när tillfälle ges, helst på dagarna så du får solljus. Brukar vara uppfriskande.

Annars kan det kanske bero på exempelsevis brist på järn. Något du lätt kan kolla upp med ett enkelt blodprov.

Glöm dessutom inte att sömn och kost är vitalt för att styrketräningen ska vara optimal, då det ger kroppen möjlighet att återhämta sig och bygga upp.
Citera
2006-01-25, 13:45
  #4
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libananii
Tjaa...

Kanske är denna inlägget på fel plats sorry då...

Brukar känna mig trött som fan och hur mycket än jag vilar så går det inte över...
Brukar någon annan känna samma sak?
Någon som vet vad man kan göra åt saken?

Tacksam för svar!

Eftersom det inte hjälper med vila hur mycket du än vilar så är ju vila det sista du behöver? Jag utgår ifrån att du tränar och vill påminna dig om konsditionsträning, vilken du minst bör köra EN dag iveckan, om man inte konditionstränar får man det svårt att vara pigg. Vistas utomhus i ljuset så mycket det går, ät och drick bra kost. Sluta röka och snusa om du nu gör det.Fuska inte med nattens sömn.
Citera
2006-01-25, 15:01
  #5
Medlem
after7dayss avatar
Har du dålig syn?
Citera
2006-01-25, 15:41
  #6
Medlem
Libananiis avatar
Japp, på syntestet fick jag 0,1 och de berättade att de var väldigt bra, men jag har är färgblind
Citera
2006-01-25, 15:47
  #7
Medlem
after7dayss avatar
Polare e fan alltid trött, o han har synfel... går ju runt o koncentrera sig hela tiden för o se vilket gör han trött.

Som sagt, ät rätt, börja träna, sov inte mer än 8 timmar...
Hjälper ska du se!
Citera
2006-01-25, 15:52
  #8
Medlem
Libananiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av after7days
Polare e fan alltid trött, o han har synfel... går ju runt o koncentrera sig hela tiden för o se vilket gör han trött.

Som sagt, ät rätt, börja träna, sov inte mer än 8 timmar...
Hjälper ska du se!
`
Får testa det

Tack
Citera
2006-01-25, 16:10
  #9
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libananii
Japp, på syntestet fick jag 0,1 och de berättade att de var väldigt bra, men jag har är färgblind

Jag ser det, annars hade du inte lagt in de Lila-bruna smilysen där. Ok för att slippa den överansträngningen som du får så ska du fixa glasögon.
Citera
2006-01-25, 16:58
  #10
Medlem
Libananiis avatar
Någon som vet några bra vitaminer som man kan ta?
Citera
2006-01-25, 17:16
  #11
Medlem
aryan_utophias avatar
du kanske är vinterdeprimerad.

När man är deppig är man trött o slut jämt oavsett hur mycket man sover..
Citera
2006-01-25, 17:26
  #12
Medlem
Deleriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libananii
Någon som vet några bra vitaminer som man kan ta?
Käka nån som innehåller mineraler också, så man får i sig tillräckligt med järn och zink. Själv käkar jag "Vitamineral aktiv".

Prova också att ändra på din kost, skär ner på mättat fett (byt t.ex. ut margarinet mot olivolja), och socker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback