2007-12-13, 01:16
  #85
Medlem
Oakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
Låter jäkligt likt min erfarenhet, speciellt med likgiltigheten, men det har faktiskt blivit bättre den här rundan (åt första gången 1996-1998, nu sedan typ ett o ett halvt år tillbaka). Jag är nu nere på 20mg om dagen vilket funkar bra, för tar jag mer blir jag så satans trött att jag inte orkar nånting (går dock upp på 40 ibland när jag har mens ). Det riktigt jävla otäcka händer dock de gånger jag antingen glömt fixa nytt recept eller inte haft råd att ta ut nya på ett tag: det känns som om varenda nerv "spritter", nästan som om jag får små stötar i kroppen hela tiden, och det är så satans vidrigt!!

Och sexdriften är det fan inga problem med - är man deppad har man iaf ingen lust

Har inte råd? 60 kr för 100 tabletter????
Citera
2007-12-13, 01:31
  #86
Medlem
Oakas avatar
Gäspningar!

Har ätit citalopram i snart 1 månad, har läst hela tråden men inte hittat nån med samma innehåll.

Åt 10mg i fyra dagar, efter det nu 20 mg (1 tablett om dagen).
Gäspar så inihelvete av dessa tabletter, men jag känner mig samtidigt lite bättre i humöret, men ändå trodde jag att det skulle ge bättre resultat!?

Känner fortfarande av en del problem som jag hade innan jag sökte vård för detta! Tar jag för lite? Ska prata med läkaren till veckan...

Efersom jag ej har haft detta läkemedel förut så vet jag ju inte hur det skall kännas när det funkar perfa!? Nån som kan ge lite svar?
Citera
2007-12-13, 19:22
  #87
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaka
Har inte råd? 60 kr för 100 tabletter????

När hyran är betald har jag 2800:- att leva på (tack för det regeringen). Jag lever på noll och inget i slutet av månaden, vilket FAN inte gör något för att förbättra en depression.
Citera
2008-01-08, 14:51
  #88
Medlem
Cazlabs avatar
tog min första tablett nu, har mått jävligt dåligt i några dagar så läkaren skrev ut åt mig. hur länge ska jag använda citalopram och vad har det för positiva effekter?
Citera
2008-01-11, 18:00
  #89
Medlem
Cazlabs avatar
känner mig redan bättre psykiskt nu efter bara 4 dagar, precis som vanligt alltså. men jag har fortfarande klappningar i bröstet och det känns som någon drar i högerarmen på mig. jag sa att jag mår bra nu osv men läkaren bad mig öka dosen till 2 piller per dag nu, är det verkligen bra? vill ju inte bli beroende av skiten och köpa mer!
Citera
2008-02-04, 22:26
  #90
Medlem
droger o citalopram

e det nån som har någon erfarenhet av hur det blir om man blandar citalopram med droger? tex gräs o kola?

tänker att man kanske vill ta lite sånt ibland men om det fuckar upp en så kanske det inte e så bra. just nu äter jag en 20mg-tablett/dag.
Citera
2008-02-14, 18:04
  #91
Medlem
Hej. Började med min dos igår, 10mg/dag, är första gången jag äter nåt antidep, så jag har ingen aning vad som väntar.

Ska ta dagens dos när jag har ätit middag ikväll, läkaren sa till mej att biverkningarna kan bli mindre om man tar tabletten efter man ätit, typ inom en halvtimme. Hade lite ont i ben och käkmuskler typ när jag vaknat till mitt i natten, får se om det blir värre imorn , spännande.

Nån annan som håller på att äta dom?
Citera
2008-02-15, 12:57
  #92
Medlem
Chillas avatar
Jag har också precis börjat med 10mg/dagen sedan ska jag öka på dosen succesivt..
Citera
2008-02-15, 15:02
  #93
Medlem
Cazlabs avatar
slutade käka dom redan efter första paketet, kände att jag inte hade någon använding för dom mer, mådde ju redan bättre efter några dagar. mådde piss i 3-5 dagar kanske efter att jag slutade med dom och hade väldigt negativa tankar, men nu mår jag precis som vanligt igen
Citera
2008-02-16, 03:04
  #94
Medlem
Hur vanligt är det att man får stesolid till att äta under första veckorna?
Citera
2008-02-17, 13:12
  #95
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus
Hur vanligt är det att man får stesolid till att äta under första veckorna?

jag försökte, men fick inte det eftersom min läkare inte"använder den metoden". fick atarax, men inte ens detta ofarlig preparat skriver fanskapet ut mer än 25st utav, utan har mage att säga saker som"du får atarax, men bara ett uttag, och kollar på en som om man ska känna sig som hos rektorn när man gick i 3:an. nåväl, det är hon som får till svars om det går åt helvete nånstans. jag sa att åt läkarn att jag vet att inkörningen på SSRI är svår och att många läkare därför, i syfte att hjälpa sina patienter skriver ut stesolid att ha som hjälp mot den nästan ofelbart ökade ångesten, på vilket H-n svarade"jamen det kan också gå helt problemfritt",
på vilket jag svarade, "resonerar man så, kan man ju låta bli att använda bilbälte och flytväst och hjälm också, för det är ju inte säkert att man krockar eller båten sjunker"
läkaren:"du får inte mer atarax än dessa 25"
__________________
Senast redigerad av guggliano 2008-02-17 kl. 13:17.
Citera
2008-02-17, 13:26
  #96
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaka
Har ätit citalopram i snart 1 månad, har läst hela tråden men inte hittat nån med samma innehåll.

Åt 10mg i fyra dagar, efter det nu 20 mg (1 tablett om dagen).
Gäspar så inihelvete av dessa tabletter, men jag känner mig samtidigt lite bättre i humöret, men ändå trodde jag att det skulle ge bättre resultat!?

Känner fortfarande av en del problem som jag hade innan jag sökte vård för detta! Tar jag för lite? Ska prata med läkaren till veckan...

Efersom jag ej har haft detta läkemedel förut så vet jag ju inte hur det skall kännas när det funkar perfa!? Nån som kan ge lite svar?


gäspar du fortfarande efter en månad? har bara ätit några dar, men gäspar som en idiot hela tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in