2018-02-25, 21:46
Medlem
Cirkusjapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Horus.
Har du provat att gå till olika terapeuter samt provat olika metoder kbt/psykoterapi? Hittat någon som du känner passar dig osv? Finns ju inget, enbart ett sätt, som passar alla. Använd den energi du har åt att hitta rätt hjälp.

Medicin är ju svårt också, men det finns ju en mängd olika antidepressiva... Prova dig fram med olika mediciner? Läs på om kost, naturmedicin eventuellt etc om det är nåt som är värt och du eventuellt kan tänka dig prova.

Känner du för det prova att skriva lite varje dag, uttryck dig själv på något sätt.

Tre olika terapeuter har jag provat men inget som gav mig något. Kommer dock att uppsöka någon igen, har inget att förlora just nu.

Provat många mediciner och jag bad om att få prova ännu en ny sort i fredags men läkaren sa att jag skulle öka dosen på nuvarande medicin i stället. Detta är nog min fjärde eller femte medicin.
Citera
2018-02-25, 22:04
Medlem
.Horus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkusjapan
Tre olika terapeuter har jag provat men inget som gav mig något. Kommer dock att uppsöka någon igen, har inget att förlora just nu.

Provat många mediciner och jag bad om att få prova ännu en ny sort i fredags men läkaren sa att jag skulle öka dosen på nuvarande medicin i stället. Detta är nog min fjärde eller femte medicin.

Tufft. allt tar sådan tid också... Önskar dig lycka till
Citera
2018-02-25, 22:10
Medlem
MrKingmeistahs avatar
Börja arbeta med ensamkommande flyktingbarn, det gör iallafall mig lycklig.
Citera
2018-02-25, 23:19
Medlem
Citat:
Har ångest varje dag nu för tiden. Är orolig och nervös inför varenda arbetsdag och det tar verkligen på krafterna. Ältar detta hela dagarna i huvudet och allt jag vill göra är att gräva ner mig. Äter bra och tränar regelbundet och det hjälper för stunden men inget långvarigt.

Ser ingen lösning, varken terapi eller ssri hjälper mot detta och det börjar kännas ganska så hopplöst. Finns liksom inga alternativ då man måste ha mat på bordet så det känns som att man helt enkelt måste vänja sig vid detta helvete.

Funderar på att byta jobb men jag vet hur svårt det är att skaffa ett och jag har ingen aning om vad som skulle passa mig då jag inte har några större intressen.

Så ja, mitt liv skriker hopplöshet just nu och jag skulle vilja höra era historier ni som har varit eller är i liknande situation. Hur kommer man ur detta?

Jag vet hur det känns, pissjobbigt är det och känner själv att jag inte vet hur jag ska klara av att bege mig ut på arbetsmarknaden igen med denna psykiska hälsa som man har. Har du verkligen provat ett x antal ssri? Hur många ggr har du gått i terapi? Trivs du med jobbet? Hur ser det ut rent relationsmässigt, dvs, har du en bra relation med vänner och familj? Partner kanske? Vad jag har lärt mig är att jag själv känner extrem oro och ångest eftersom att jag inte trivs med mitt liv - inget jobb, dålig ekonomi, inte nöjd med utseendet, bor hemma, ingen partner - och känns som att man aldrig kommer få en heller. etc. Detta gör mig givetvis ångestfylld och deprimerad. Har du reflekterat över ditt liv rent holistiskt? För ens livssituation påverkar ju också en hel del - för jag tänker att bra kost och träning kan bara ta dig till en viss längd - sedan säger det stopp. Är så för mig iaf, då jag själv äter relativt nyttigt och tränar.
Citera
2018-02-25, 23:22
Medlem
Citat:
Har ångest varje dag nu för tiden. Är orolig och nervös inför varenda arbetsdag och det tar verkligen på krafterna. Ältar detta hela dagarna i huvudet och allt jag vill göra är att gräva ner mig. Äter bra och tränar regelbundet och det hjälper för stunden men inget långvarigt.

Ser ingen lösning, varken terapi eller ssri hjälper mot detta och det börjar kännas ganska så hopplöst. Finns liksom inga alternativ då man måste ha mat på bordet så det känns som att man helt enkelt måste vänja sig vid detta helvete.

Funderar på att byta jobb men jag vet hur svårt det är att skaffa ett och jag har ingen aning om vad som skulle passa mig då jag inte har några större intressen.

Så ja, mitt liv skriker hopplöshet just nu och jag skulle vilja höra era historier ni som har varit eller är i liknande situation. Hur kommer man ur detta?

Glömde tillägga att; Har du reflekterat över vad det är som gör dig orolig och nervös varje dag, dvs, när du ska till jobbigt? Är det ngn som beter sig illa, någon som påminner om en dålig person eller om själv jobbet påminner om en viss händelse eller trauma i livet? För det måste ju finnas en anledning till varför du känner som du gör, så dig deep! Försöka verkligen gräva dig ner till det undermedvetna, hur ser det ut där? Varför tror du att du mår som du gör??
Citera
2018-02-28, 11:41
Medlem
Jag vet inte hur din livssituation ser ut, men låter som du kört fast. Mitt råd att att bryta upp från din nuvarande situation och testa något helt annat. Kan tyckas vara läskigt, men om du fortsätter som du lever nu kommer du nog aldrig kunna bli genuint nöjd och lycklig med tillvaron.

Var själv i din sits för ett par år sedan och valde att flytta utomlands samt försöka följa mina drömmar. Utan tvekan det bästa jag gjort och de två år som passerat sedan dess har varit de bästa samt mest händelserika och lärorika i mitt liv, även om det funnits mörka perioder.
Citera
2018-03-01, 02:15
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKingmeistah
Börja arbeta med ensamkommande flyktingbarn, det gör iallafall mig lycklig.

Lyssna ej på denna idiot TS. Om man arbetar med de som våldtar och misshandlar människor har man sjunkit lågt. Nä, du behöver bli sjukskriven och få samtalsterapi. Hälsan går före jobbet alltid.
Citera
2018-03-01, 12:44
Medlem
Cirkusjapans avatar
Tack för svaren!

Vill bara sjukskriva mig hela tiden men har nyligen varit sjukskriven ganska länge och fick som sagt inte råd att betala hyran då och fick leva på resten av familjen vilket jag skämdes för.

Har märkt att jag går igenom hela arbetsdagen i huvudet och fastnar vid allt som gått dåligt på jobbet eller varit extra tufft och får för mig att alla dagar ser ut så. Tror jag ska kontakta vårdcentralen för ny terapi. Är det dyrt? Minns inte hur det går det till.

Livet i övrigt är väl inte så farligt. Känner att jag börjar komma underfund med vad jag vill göra men så länge jag grubblar över jobbet är inget annat njutbart över huvud taget.

Vill söka nya jobb men ingenting lockar alls.
Citera
2018-03-01, 12:50
Medlem
Cirkusjapans avatar
Nu kom panikkänslan och gråten i halsen igen. Jävla skitliv, fy fan
Citera
2018-03-01, 14:58
Medlem
Cirkusjapans avatar
Blir en sjukskrivning idag och stänger av mobilen för att slippa stressade samtal från chefen. Ringer läkaren i morgon och ber om att få gå ner i tid igen. Detta håller inte

Tror ni jag kommer få gå ner i tid?
Citera
2018-03-01, 19:08
Medlem
Cirkusjapans avatar
Flashback är lite som verkligheten märker jag. När man verkligen behöver hjälp så finns det ingen där
Citera
2018-03-02, 08:24
Medlem
Citat:
Flashback är lite som verkligheten märker jag. När man verkligen behöver hjälp så finns det ingen där
Jag tror alla här vill att du ska må bra.
Ibland har man det jättesvårt. Fortsätt kämpa och bra att du går till läkare för hjälp.

Jag känner igen mig i det du skriver. Skicka ett PM om du vill prata
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in