• 1
  • 2
2018-02-25, 16:57
Medlem
Cirkusjapans avatar
Har ångest varje dag nu för tiden. Är orolig och nervös inför varenda arbetsdag och det tar verkligen på krafterna. Ältar detta hela dagarna i huvudet och allt jag vill göra är att gräva ner mig. Äter bra och tränar regelbundet och det hjälper för stunden men inget långvarigt.

Ser ingen lösning, varken terapi eller ssri hjälper mot detta och det börjar kännas ganska så hopplöst. Finns liksom inga alternativ då man måste ha mat på bordet så det känns som att man helt enkelt måste vänja sig vid detta helvete.

Funderar på att byta jobb men jag vet hur svårt det är att skaffa ett och jag har ingen aning om vad som skulle passa mig då jag inte har några större intressen.

Så ja, mitt liv skriker hopplöshet just nu och jag skulle vilja höra era historier ni som har varit eller är i liknande situation. Hur kommer man ur detta?
Citera
2018-02-25, 17:28
Medlem
elastikmandens avatar
Man biter ihop, och längtar till fredag.
Citera
2018-02-25, 17:43
Bannlyst
You really need a big change! Start something random and new, and when invited to do things, say yes as much as possible. Also look into a different ssri. I was on venlafaxine for 2 years but always felt anxious and had multiple panic attacks. Now on paroxetine I am anxiety free. Feel like a zombie a bit sometimes, but rarely. Eat well, get your vitamin d, and exercise
Citera
2018-02-25, 18:12
Medlem
Cirkusjapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LolaBoy
You really need a big change! Start something random and new, and when invited to do things, say yes as much as possible. Also look into a different ssri. I was on venlafaxine for 2 years but always felt anxious and had multiple panic attacks. Now on paroxetine I am anxiety free. Feel like a zombie a bit sometimes, but rarely. Eat well, get your vitamin d, and exercise

Jag vill byta jobb, helst i morgon redan. Men jag vet inte alls vad jag vill jobba med. Har verkligen ingen aning om vad som skulle få mig att vilja gå upp på morgonen. Vad gör man då?
Citera
2018-02-25, 18:42
Medlem
Ibland har livet sina årstider som vinter och då är det bättre att härda ut än att ge sig ut i kylan. Sedan ska man självklart försöka förändra sin situation men då med genomtänkta beslut.
Citera
2018-02-25, 19:00
Medlem
Cirkusjapans avatar
Lite felaktig rubrik ser jag nu. Allt gör mig inte utmattad, det är jobbet som gör mig utmattad. Att gå dit när jag egentligen vill göra något helt annat. Felet är att jag inte vet vad jag vill göra och får panik för att jag egentligen vill sluta redan idag, kanske jobba en vecka till sen byta riktning helt.

Tror att min depression bottnar mycket i jobbet. Eller jag är väldigt säker på att det är det som är problemet.

Vet inte vad jag vill. Söka ett annat skitjobb och hoppas på att man trivs?
Citera
2018-02-25, 20:19
Medlem
.Horus.s avatar
Ta tag i ditt liv direkt är mitt råd, om du nu börjar känna dig deprimerad så är det en spiral som kan spinna neråt tills du i värsta fall inte kan ta dig ur det. Du är inte där, kanske inte ens nära, men börja fundera på vart du vill vara om 5 år.
Citera
2018-02-25, 21:12
Medlem
Cirkusjapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Horus.
Ta tag i ditt liv direkt är mitt råd, om du nu börjar känna dig deprimerad så är det en spiral som kan spinna neråt tills du i värsta fall inte kan ta dig ur det. Du är inte där, kanske inte ens nära, men börja fundera på vart du vill vara om 5 år.

Jo jag är där. Jag är på botten och hade det inte varit för min underbara familj så hade jag tagit en överdos för längesen.

Vet inte hur många timmar om dagarna jag funderar på vad jag tycker om och vill göra utan att komma på något över huvud taget.

Visst kan man se 5 år fram i tiden men jag har problem att ta mig till jobbet i morgon, även nästa dag och nästa och nästa. Det tar emot så det bara skriker om det.
Citera
2018-02-25, 21:12
Medlem
Ni har inte en företagsläkare som du kan gå och prata med? Så här ska du ju inte behöva må.
Citera
2018-02-25, 21:17
Medlem
Cirkusjapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Ni har inte en företagsläkare som du kan gå och prata med? Så här ska du ju inte behöva må.

Jo, haft cirka 10 möten med honom men ingenting hjälpte tyckte jag. Fick en del övningar som jag visserligen gjorde och gör än idag men det hjälper inte mot ångesten.
Citera
2018-02-25, 21:26
Medlem
.Horus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkusjapan
Jo jag är där. Jag är på botten och hade det inte varit för min underbara familj så hade jag tagit en överdos för längesen.

Vet inte hur många timmar om dagarna jag funderar på vad jag tycker om och vill göra utan att komma på något över huvud taget.

Visst kan man se 5 år fram i tiden men jag har problem att ta mig till jobbet i morgon, även nästa dag och nästa och nästa. Det tar emot så det bara skriker om det.

Har du provat att gå till olika terapeuter samt provat olika metoder kbt/psykoterapi? Hittat någon som du känner passar dig osv? Finns ju inget, enbart ett sätt, som passar alla. Använd den energi du har åt att hitta rätt hjälp.

Medicin är ju svårt också, men det finns ju en mängd olika antidepressiva... Prova dig fram med olika mediciner? Läs på om kost, naturmedicin eventuellt etc om det är nåt som är värt och du eventuellt kan tänka dig prova.

Känner du för det prova att skriva lite varje dag, uttryck dig själv på något sätt.
Senast redigerad av .Horus. 2018-02-25 kl. 21:29.
Citera
2018-02-25, 21:32
Medlem
Låter som en klassiker.
https://youtu.be/k_AYOwFY3dQ
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto