Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 20:07
  #1
Medlem
Tjena.


Är 35000 rimligt för en examinerad högskoleingenjör som gjort trainee ett halvår på ett företag som sysslar med järnväg rimligt?

Det blir ju på sätt och vis en ingångslön trots att jag jobbat som trainee i ett halvår.

Är lite konfunderad kring denna lön och skulle veta hur ni skulle resonera?
__________________
Senast redigerad av havande123 2018-02-23 kl. 20:57.
Citera
2018-02-23, 20:11
  #2
Medlem
Det är väl den nytta man gör som ska bestämma lön?

Det är mycke dumt att få lön för man har en utbildning tycker jag. Men du är säker värd ännu mera i vissa fall.
Citera
2018-02-23, 20:18
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Är ju omöjligt att svara på om man inte vet exakt vad det är för jobb. Är det ett arbete i en arbetsledade roll etc.

Har du detta klart är det bara att kolla här på ungefär vad som är rimligt.
http://www.lonestatistik.se
Citera
2018-02-23, 20:22
  #4
Medlem
Snowsmiles avatar
Ja det är rimligt, insteg för civilare ligger i spannet 29-38kkr.

Så jag det är rimligt, ba signa på
Citera
2018-02-23, 20:34
  #5
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havande123
Tjena.


Är 31500 rimligt för en examinerad högskoleingenjör som gjort trainee ett halvår på ett företag som sysslar med järnväg rimligt?

Det blir ju på sätt och vis en ingångslön trots att jag jobbat som trainee i ett halvår.

Är lite konfunderad kring denna lön och skulle veta hur ni skulle resonera?

Om du inte ens kan uppge vilken stad du jobbar i så ja, då är det rimligt med tanke på att du utelämnar en av dom absolut viktigaste parametrarna för att ens kunna besvara din fråga. Hoppas du är bättre på ditt jobb än att ställa frågor här
Citera
2018-02-23, 20:59
  #6
Medlem
Ställf. Chef på min enhet med ca 14 personer under mig och därefter ansvar för bemanning av 19 olika enheter. 28k i lön.. så ibland undrar jag om nyutbildade högskolestudenter drömmer om att ha "obegränsade" tillgångar som första befattning i sitt yrke.
Citera
2018-02-23, 21:13
  #7
Medlem
nimbras avatar
Det är en bra lön, visa dig duglig så kommer du att avancera, detta är mycket viktigt, duglig, du måste liksom göra skäl för din lön.
Citera
2018-02-26, 17:14
  #8
Moderator
HelgeBuks avatar
Som flera säger, det är en hög lön för att vara färsk högskoleingenjör. Antar att det är i Stockholm/Göteborg. Där jag bor får man 35000/mån efter kanske 5-8 år, iaf inom mek.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback