2019-02-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LowQwoz
Avvecklande av välfärdsstaten som den är idag skulle knappast skicka tillbaka oss till medeltiden, det finns mängder av samhällen som inte har en välfärdsstat likt våran som fungerar väldigt bra om inte bättre. En fortsättning av sådan välfärdsstat vi har idag kommer dock resultera i Sveriges undergång, i alla fall det Sverige som vi känner det, särskilt när vi verkar älska att massimportera män från andra kulturer varje månad.

Självklart skulle fler parförhållanden skapas och hållas samman om mannen stod för den ekonomiska biten, det är inget snack om saken.

Problematiken är snarare underdriven, om något. Min bekantskapskrets, släkt och familj är utspridd över hela landet och består av allt ifrån civilingenjörer till drifttekniker och svetsare, så det är inte direkt så att jag enbart umgås i isolerade miljöer. Sedan har jag varit en frekvent användare av amerikanska forum i flera års tid som inte alls har något med relationer i sig att göra och de senaste åren har jag sett en stark trend där detta problem tas upp och diskuteras på dessa. Jag tror snarare att mörkersiffran av män som är ensam och blir ledsna är stor. Och den växer, varje dag som går.

De flesta kvinnor idag klarar sin egen försörjning, och få män har en sådan lön att de ensamma kan försörja en familj om det inte finns en välfärdsstat som hjälper till. Som har själva kan få lån och betala ränta på en bostad för 3-6 miljoner, uppehälle för både sig själv, fru och barn. Samt sjukvård,skolgång och fritidsintressen för hela familjen.

Många kvinnor kommer nog även vad tveksamma till att offra sin frihet och ekonomiska självständighet genom att sluta arbeta. Min gissning är att sådan politik skulle få barnafödandet att störtdyka. Återigen, läs gärna ”kris i befolkningsfrågan”. Resonemanget känns otroligt historielöst.

Majoriteten av alla män bildar parförhållanden och blir fäder under sin livstid. Att några sållas ut är naturligt. Att din bekantskapskrets tycks bestå av sådana som sållats ut är självklart beklagligt, men inte något som rör övriga samhället så länge ni inte ballar ur och blir våldsamma. Livet går vidare. Folk får barn. Barnen växer upp, den gamla generationen försvinner.

Du tycks tro att det enda som kan få män att framstå som attraktiva för motsatta könet är om de är familjeförsörjare och familjen är i behov av en sådan. De flesta idag letar inte efter en familjeförsörjare utan efter en livskamrat och medförälder.

Som jag skrev innan: Kan du visa att du är bra på att ta hand om ett hem, visa att du kommer att bli en bra och engagerad förälder och en omtänksam och känslomässigt tillgänglig partner så kommer du att framstå som attraktiv.

Det handlar om att ha något att bidra med. Kan du laga god mat, hitta på roliga äventyr med barnen och hålla hemmet välstädat så är du ett kap.
Senast redigerad av Deriverbar 2019-02-09 kl. 19:35.
Citera
2019-02-09, 19:39
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag är långt ifrån oskuld och mitt käkparti är det inget fel på, tack ändå.

Haha. Du är ju "jättesvår" att genomskåda, så jo. Och alltså bevisar du att din tes är rätt tveksamt underbyggd.
Citera
2019-02-09, 19:55
Medlem
Jag gjorde ett kul experiment där jag registrerade en profil på Badoo med min ca 18 år gamla profibild från Lunarstorm med samma ålder som jag var då (runt 20). På den tiden skrev jag med massor av tjejer som tyckte jag var snygg och rolig och ville träffas osv. Med mitt gamla jag på badoo idag år 2019 vill knappt ingen tjej prata med mig och det var definitivt ingen som kallade mig snygg. Är inte det lite intressant? Bilden är f.ö relativt neutral så det är inga kläder eller frisyr som går att koppla till ett viss decenium.
Citera
2019-02-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ja, beakta också att desto fler valmöjligheter man har, desto större är risken att man aldrig väljer en enda för det blir överflöd.

Finns ju någon studie där man gav folk 3 alternativ, folk som valde något av alternativen var flera år sedan väldigt nöjda med sitt val.

Sedan fick en annan grupp välja mellan 50 olika alternativ, inte bara hade man svårt att välja något av dom men fler år sedan så var man väldigt osäker på att man hade valt rätt. Kan inte minnas vad alternativen var, men det visar ju rätt mycket av vår psykologi.

Bombarderas man hela dagarna av förslag så blir det väldigt svårt att nöja sig med ett enda och när man valt det så kommer man alltid fundera kring om man valde rätt och aldrig känna sig riktigt nöjd och lycklig med sitt beslut.

Jag är av den personliga åsikten att sociala medier har varit inget annat än ett jävla rävgift för relationsskapande mellan män och kvinnor, inget av könen vinner något på det i slutändan, det skapar bara mer bitterhet och misär.
Överflöd har stark benägenhet å påverka yes. Men i självaste verket handlar det egentligen mer om personens påverkade sätt att inte kunna hantera överflöded. Jag vill säga att ansvaret för det hela är båda parter. Men det är inte alltid negativt med överflöd, många gynnas av det, men majoriteten verkar ej, ser det ut som! Vi vet inte for sure.

I know man kan tycka sociala medier verkar rävgift men det är faktiskt en del av botet. Hope can only spur in darkness
Citera
2019-02-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag gjorde ett kul experiment där jag registrerade en profil på Badoo med min ca 18 år gamla profibild från Lunarstorm med samma ålder som jag var då (runt 20). På den tiden skrev jag med massor av tjejer som tyckte jag var snygg och rolig och ville träffas osv. Med mitt gamla jag på badoo idag år 2019 vill knappt ingen tjej prata med mig och det var definitivt ingen som kallade mig snygg. Är inte det lite intressant? Bilden är f.ö relativt neutral så det är inga kläder eller frisyr som går att koppla till ett viss decenium.
Aa jag minns också detta. Man kunde prata med folk utan att det blev nått av det, bara var liksom kul å chatta med olika
Citera
2019-02-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ja, beakta också att desto fler valmöjligheter man har, desto större är risken att man aldrig väljer en enda för det blir överflöd.

Finns ju någon studie där man gav folk 3 alternativ, folk som valde något av alternativen var flera år sedan väldigt nöjda med sitt val.

Sedan fick en annan grupp välja mellan 50 olika alternativ, inte bara hade man svårt att välja något av dom men fler år sedan så var man väldigt osäker på att man hade valt rätt. Kan inte minnas vad alternativen var, men det visar ju rätt mycket av vår psykologi.

Bombarderas man hela dagarna av förslag så blir det väldigt svårt att nöja sig med ett enda och när man valt det så kommer man alltid fundera kring om man valde rätt och aldrig känna sig riktigt nöjd och lycklig med sitt beslut.

Jag är av den personliga åsikten att sociala medier har varit inget annat än ett jävla rävgift för relationsskapande mellan män och kvinnor, inget av könen vinner något på det i slutändan, det skapar bara mer bitterhet och misär.
Tyävrr så har den ju skapat bitterhet och misär. Men det är samtidigt sjukt nytt för människan överhuvudtaget, vi har bara börjat utforska. Jag tror dock att detta inte går att just hata på, aoo.. misären är inte å glömma eller ta emot. Men vi måste nog lära oss hur vi som människor ska komma runt i det. Och för det måste man omfamna det, vilket större delen av mänskligheten gjort. Och för att det ska bli bättre, måste tyvärr det negativa sollas ut och hända först.
Citera
2019-02-09, 20:42
Medlem
Citat:
Brorsan är 20 och snyggare än vad jag var när jag var 20.

Jag hade inga problem över huvud taget att få till dejter och sex, förhållanden, för tio år sedan när jag var hans ålder. Vid några tillfällen hade jag flera olika dejter på gång under samma vecka.

Brorsan får noll och jag menar verkligen noll. Tinder? Knappt något. Badoo? Uteslutet. Klubben? Riktigt svårt. Han är 20 och har väl varit med 2 tjejer eller något. I hans ålder hade jag varit med 10st.

Så ja, ditt experiment tyder också på just detta, det har blivit svårare, mycket, mycket svårare.

Kids idag är ju konservativa av sig. Inte så konstigt när folk som du skriver om att killar inte vill ha tjejer som varit med många killar.

Jag har också flera yngre släktingar, och de flesta är i förhållanden med någon. Det kanske är svårare att hitta ons pga konservativa svängningar i samhället, men ett förhållande är en annan sak. Det verkar ju alltid omöjligt tills man får till det med den där magiska rätta. Men ser man sig omkring så finns det oftast någon för alla. Nästan ingen av mina barndomsvänner eller vänner från universitetet är ensamma idag.

Du skrev tidigare att du anser att jag är naiv. Tror snarare att det är du som är lite bitter, dystopisk och ja, naiv.

Du verkar inte alls förstå vad det innebär att bilda familj med någon, eller vad som krävs av ett förhållande för att vardagen ska gå runt under småbarnsåren. Det gör kanske inte de flesta som inte själva har barn, men de flesta har nog något hum i bakhuvudet som följer med när man letar efter en partner.

Har man lite sunkiga värderingar blir man snabbt utsållad. För ingen tjej vill sitta ensam med räkningar, tvätt, barnpassning och matlagning. Endel hamnar där ändå för att de varit förälskade och lite blinda. Men många tänker till innan.
Citera
2019-02-09, 21:38
Medlem
Citat:
Avvecklande av välfärdsstaten som den är idag skulle knappast skicka tillbaka oss till medeltiden, det finns mängder av samhällen som inte har en välfärdsstat likt våran som fungerar väldigt bra om inte bättre. En fortsättning av sådan välfärdsstat vi har idag kommer dock resultera i Sveriges undergång, i alla fall det Sverige som vi känner det, särskilt när vi verkar älska att massimportera män från andra kulturer varje månad.

Självklart skulle fler parförhållanden skapas och hållas samman om mannen stod för den ekonomiska biten, det är inget snack om saken.

Problematiken är snarare underdriven, om något. Min bekantskapskrets, släkt och familj är utspridd över hela landet och består av allt ifrån civilingenjörer till drifttekniker och svetsare, så det är inte direkt så att jag enbart umgås i isolerade miljöer. Sedan har jag varit en frekvent användare av amerikanska forum i flera års tid som inte alls har något med relationer i sig att göra och de senaste åren har jag sett en stark trend där detta problem tas upp och diskuteras på dessa. Jag tror snarare att mörkersiffran av män som är ensam och blir ledsna är stor. Och den växer, varje dag som går.
Tycker att du ska kontakta de där 8-10 st som skriver exakt samma saker här på som du här i forumet ni verkar ha samma erfarenheter i era egna liv kollegors liv, kusiners liv, syskons liv och liknande åsikter om att att samhället måste ändras slå er ihop och bilda någon form av lobbyorganisation
Citera
2019-02-09, 21:45
Medlem
Citat:
Så är det inte alls det, skillnaden är att kvinnor idag delar på en mindre skara män, medans en stor del av män blir utan. Killar vill ej regel ha kvinnor som legat med många mön i förhållanden, nej, har aldrig velat och kommer aldrig vilja.

Ja, vi får väl se hur det ser ut framöver, jag personligen är tämligen övertygad om att detta problem/fenomen kommer öka precis som det ökat nu i flera år, om du tror nåt annat fine, jag är som besatt i att veta hur saker och ting fungerar och varför och jag kan säga att det med största sannolikhet kommer fortsätta öka, någon som tror något annat förstår sig inte på de underliggande mekanismerna i mänsklig gruppdynamik och det är därför jag påstår att du är väldigt, väldigt naiv. Nu vill jag inte vara sån, men jag skulle lägga stora pengar på att du antagligen är kvinna, har jag fel? Säg om jag har rätt eller fel, men jag kan känna tydligt att du är det, på ditt sätt att resonera, väldigt naivt. Stereotypt? Kanske, men har jag rätt?

Helt fel, män med sunkiga värderingar verkar snarare ha mycket mycket enklare att locka åt sig kvinnor än med med moderna feministiska värderingar. Ted Bundy hade miljontals kvinnor, Breivik får tiotusentals brev i veckan från kvinnor över hela världen, samtidigt går Kalle Civilingenjör i ofrivilligt celibat år ut och år in.

Du får ursäkta men hela den här sörjan om att "kvinnor inte vill ha män med dåliga värderingar och blabla" åker direkt ned i slasktratten när man faktiskt kollar runt i verkligheten och ser vilka killar det är som får gänga av sig mer än någon annan.
Aa män med unka värderingar är inte önskvärt, inte något man strävar efter. Men män med unkna värderingar lyckas, för sin del.. hur kan det lyckas? Inte alls så konstigt, verkligen. Även bra män å relationer kan sluta up med å vara en hemsk man.
Citera
2019-02-09, 21:48
Medlem
Citat:
Jadu, det verkar redan finnas ett par hundratusentals om inte miljontals än i väst som skapat sådana organisationer redan. Vilket i sig tyder på att problemet de facto ä så stort som många här påstår, om inte ännu större. Det finns heller inga tecken på att det kommer minska, snarare motsatsen.

Jag måste säga det att det är väldigt intressant hur så få kvinnor verkar bry sig om detta, på er låter det som "äsch skitsamma, bara vi har det bra!", med en absolut ignorans över vad som kommer ske på ett stort plan rent samhällsmässigt om det får fortsätta.
Är väl bättre att ni tar kontakt med varandra istället för att ni upprepar exakt samma saker gång på gång och får exakt samma svar angående önskan om förändrade samhällssystem
Citera
2019-02-09, 21:54
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Jag gillar inte språket vissa av dessa incel grupper/personer använder som att de "förvägras" sex av kvinnor. Precis som sex är en mänskliga rättighet som "någon" förvägrar/vägrar dem att få tillgång till. Att de som män SKA "få" sex av en kvinna som reduceras till ett objekt utan egen vilja eller känslor som egentligen bara finns till för att ge sex.

Att de sedan inte fattar att deras osunda bild av kvinnor gör att kvinnor inte vill ha en relation med dem eller ha sex med dem är märkligt. Men oförmågan att se på sig själv och analysera sig själv och sin situation i kombination med hat gör att de blir farliga människor precis som du skriver.
Det där är en halmdocka som dessutom är misogyniskapande. Alla vet, även kvinnor , att det är kvinnor som väljer män och inte tvärtom. Du vill bara låtsas så du kan få makt eller fördelar med att leka offer.
Citera
2019-02-09, 22:11
Medlem
Citat:
Så är det inte alls det, skillnaden är att kvinnor idag delar på en mindre skara män, medans en stor del av män blir utan. Killar vill ej regel ha kvinnor som legat med många mön i förhållanden, nej, har aldrig velat och kommer aldrig vilja.

Ja, vi får väl se hur det ser ut framöver, jag personligen är tämligen övertygad om att detta problem/fenomen kommer öka precis som det ökat nu i flera år, om du tror nåt annat fine, jag är som besatt i att veta hur saker och ting fungerar och varför och jag kan säga att det med största sannolikhet kommer fortsätta öka, någon som tror något annat förstår sig inte på de underliggande mekanismerna i mänsklig gruppdynamik och det är därför jag påstår att du är väldigt, väldigt naiv. Nu vill jag inte vara sån, men jag skulle lägga stora pengar på att du antagligen är kvinna, har jag fel? Säg om jag har rätt eller fel, men jag kan känna tydligt att du är det, på ditt sätt att resonera, väldigt naivt. Stereotypt? Kanske, men har jag rätt?

Helt fel, män med sunkiga värderingar verkar snarare ha mycket mycket enklare att locka åt sig kvinnor än med med moderna feministiska värderingar. Ted Bundy hade miljontals kvinnor, Breivik får tiotusentals brev i veckan från kvinnor över hela världen, samtidigt går Kalle Civilingenjör i ofrivilligt celibat år ut och år in.

Du får ursäkta men hela den här sörjan om att "kvinnor inte vill ha män med dåliga värderingar och blabla" åker direkt ned i slasktratten när man faktiskt kollar runt i verkligheten och ser vilka killar det är som får gänga av sig mer än någon annan.

Breivik och Bundy är kändisar. Kändisar drar till sig folk. Tror kanske inte heller att Kalle Civilingejör skulle vara intresserad av de kvinnor som skriver till dömda förbrytare.

Kalle Civilingenjör är förresten antagligen inte ens singel. Han är antagligen gift med en käck lärare och har barn. Rent statistiskt sett. Om han nu inte är smygmisogyn och stöter bort den käcka läraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in