Citat:
Avvecklande av välfärdsstaten som den är idag skulle knappast skicka tillbaka oss till medeltiden, det finns mängder av samhällen som inte har en välfärdsstat likt våran som fungerar väldigt bra om inte bättre. En fortsättning av sådan välfärdsstat vi har idag kommer dock resultera i Sveriges undergång, i alla fall det Sverige som vi känner det, särskilt när vi verkar älska att massimportera män från andra kulturer varje månad.
Självklart skulle fler parförhållanden skapas och hållas samman om mannen stod för den ekonomiska biten, det är inget snack om saken.
Problematiken är snarare underdriven, om något. Min bekantskapskrets, släkt och familj är utspridd över hela landet och består av allt ifrån civilingenjörer till drifttekniker och svetsare, så det är inte direkt så att jag enbart umgås i isolerade miljöer. Sedan har jag varit en frekvent användare av amerikanska forum i flera års tid som inte alls har något med relationer i sig att göra och de senaste åren har jag sett en stark trend där detta problem tas upp och diskuteras på dessa. Jag tror snarare att mörkersiffran av män som är ensam och blir ledsna är stor. Och den växer, varje dag som går.
Självklart skulle fler parförhållanden skapas och hållas samman om mannen stod för den ekonomiska biten, det är inget snack om saken.
Problematiken är snarare underdriven, om något. Min bekantskapskrets, släkt och familj är utspridd över hela landet och består av allt ifrån civilingenjörer till drifttekniker och svetsare, så det är inte direkt så att jag enbart umgås i isolerade miljöer. Sedan har jag varit en frekvent användare av amerikanska forum i flera års tid som inte alls har något med relationer i sig att göra och de senaste åren har jag sett en stark trend där detta problem tas upp och diskuteras på dessa. Jag tror snarare att mörkersiffran av män som är ensam och blir ledsna är stor. Och den växer, varje dag som går.
De flesta kvinnor idag klarar sin egen försörjning, och få män har en sådan lön att de ensamma kan försörja en familj om det inte finns en välfärdsstat som hjälper till. Som har själva kan få lån och betala ränta på en bostad för 3-6 miljoner, uppehälle för både sig själv, fru och barn. Samt sjukvård,skolgång och fritidsintressen för hela familjen.
Många kvinnor kommer nog även vad tveksamma till att offra sin frihet och ekonomiska självständighet genom att sluta arbeta. Min gissning är att sådan politik skulle få barnafödandet att störtdyka. Återigen, läs gärna ”kris i befolkningsfrågan”. Resonemanget känns otroligt historielöst.
Majoriteten av alla män bildar parförhållanden och blir fäder under sin livstid. Att några sållas ut är naturligt. Att din bekantskapskrets tycks bestå av sådana som sållats ut är självklart beklagligt, men inte något som rör övriga samhället så länge ni inte ballar ur och blir våldsamma. Livet går vidare. Folk får barn. Barnen växer upp, den gamla generationen försvinner.
Du tycks tro att det enda som kan få män att framstå som attraktiva för motsatta könet är om de är familjeförsörjare och familjen är i behov av en sådan. De flesta idag letar inte efter en familjeförsörjare utan efter en livskamrat och medförälder.
Som jag skrev innan: Kan du visa att du är bra på att ta hand om ett hem, visa att du kommer att bli en bra och engagerad förälder och en omtänksam och känslomässigt tillgänglig partner så kommer du att framstå som attraktiv.
Det handlar om att ha något att bidra med. Kan du laga god mat, hitta på roliga äventyr med barnen och hålla hemmet välstädat så är du ett kap.
Senast redigerad av Deriverbar 2019-02-09 kl. 19:35.
Senast redigerad av Deriverbar 2019-02-09 kl. 19:35.