Citat:
Ursprungligen postat av
LowQwoz
Ja, det skulle sannerligen lösa en hel del av landets problem, både när det kommer till relationsdynamiken mellan män och kvinnor men även den absurda invandringen.
Det skulle snarare skicka oss tillbaka till medeltiden helt utan att någonting alls löser sig.
Ni menar alltså att om kvinnor var mer beroende av män för sin försörjning under småbarnsåren så skulle fler parförhållanden bildas...?
Vänligen läs Alva Myrdals ”kris i befolkningsfrågan”. Sist vi prövade det, precis innan välfärdsstaten bildats så levde rekomrdmånga som barnlösa singlar eftersom man inte hade råd att starta familj.
Lösningen är snarare att försöka hitta teknologiska sätt att motverka den skevning som tinder och liknande internetdejting skapar. Ett exempel skulle kunna vara att låta tjejer sålla killar efter hur många tjejer per dag/vecka/månad de kontaktar/gillar. Det skulle tvinga killar att vara selektiva i en tidig fas och tjejerna skulle känna sig mer utvalda. Färre skulle få meddelanden från de supersnygga och de skulle behöva uppdatera preferenserna efter verkligheten.
Sedan känns hela problematiken som den beskrivs av dig som gravt överdriven. Jag förstår att inte hela befolkningen ser ut som min bekantskapskrets, men tittat man på statistik från SCB så tycks min bekantskapskrets, som domineras av par med enstaka särbos och singlar, vara mer representativ än din.
https://www.scb.se/hitta-statistik/s...all-i-sverige/
Som jag skrev innan så självradikaliseras nästan alltid homogena grupper. Det är inte så att du på grund av din bekantskapskrets och de forum du läser i ser problematiken som mycket större änden i själva verket är...?