2019-02-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LowQwoz
Varför det endast är män? För att kvinnor har inga som helst problem att få förhållanden när de vill, de har heller inga problem att få sexuella partners. En minoritet av män har absolut monopol på en majoritet av kvinnor.

Förövrigt har kvinnor aldrig någonsin organiserat sig under vår historia, kvinnor acceptera rådande normer och ifrågasätter inte lika mycket som män, det är inte i deras natur.

En minoritet av män har absolut monopol på en majoritet av kvinnor. Varför inte försöka bli en i den majoriteten då om du har den uppfattningen.
Citera
2019-02-09, 18:37
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ingen har påstått att det bara är kvinnor som är otrogna, anekdoter säger mig dock att det är majoritet kvinnor som är otrogna idag, det kanske finns statistik på detta, jag vet inte, jag kanske har fel, men det är vad jag har upplevt i alla fall.

Hatet mot kvinnorna är ett naturligt resultat av den skeva ojämställda dejtingmarknaden, detta "hat" kommer öka, sanna mina ord, vi har bara observerat början på den just nu.

Vad de "har" är ett utseende som bara toppen kan ha, flera studier har nu visat att rent utseendemässigt så anser kvinnor att 80% av män är under medel, vilket är så ologiskt det går att bli, men så är det. I och med att det sociala trycket på monogami har försvunnit och mannens huvudsakliga uppgift som försörjare inte finns, renderar det en majoritet av män odugliga då kvinnorna lika gärna kan få pengar genom välfärden. Pappa staten har blivit den nya trygga försörjaren som alltid finns där om det går åt helvete, vilket har gjort att en stor del av män helt enkelt inte är särskilt attraktiva för landets kvinnor längre.

Du måste förstå att kvinnor letar i huvudsak efter 2 saker hos en partner:

1. Pengar, resurser
2. Utseende, snygghet, goda gener

Förut kunde män använda nummer 1 för att locka åt sig kvinnor, då kvinnor inte hade särskilt mycket av det dom själva, detta gjorde att en stor del av män var väldigt åtrovärda för partnerbildning. Så är det fortfarande i en stor del av världens länder, vilket gör att västländska män är riktigt attraktiva där, fortfarande.

I Sverige har vi tagit bort 1, detta gör att kvinnor bara letar efter nummer 2 och det är bara ett ytterst liten skara män som faktiskt är väldigt väldigt snygga, av naturliga skäl.

Det finns en enorm ojämställdhet på dejtingmarknaden, i kvinnors favör, något måste göras åt detta, om vi vill fortsätta existera som ett stabilt och fredligt svenskt land, det vill säga.

Ignorera problemet och acceptera den kommande framtida kraschen.

Avveckla välfärdsstaten.
Citera
2019-02-09, 18:38
Medlem
Citat:
Varför det endast är män? För att kvinnor har inga som helst problem att få förhållanden när de vill, de har heller inga problem att få sexuella partners. En minoritet av män har absolut monopol på en majoritet av kvinnor.

Förövrigt har kvinnor aldrig någonsin organiserat sig under vår historia, kvinnor acceptera rådande normer och ifrågasätter inte lika mycket som män, det är inte i deras natur.

Där tror jag vi fick Svaret på varför just du inte lyckats med att finna en livskamrat. Det där lilla ordet kvinnosyn.
Citera
2019-02-09, 18:45
Medlem
Citat:
Vad är det med min kvinnosyn du anser vara dålig? Det är inte i kvinnors natur att organisera sig och gå emot konsensus i ett samhälle, det har aldrig någonsin varit så i vår historia och det kommer aldrig att ske.

Du borde lära dig skilja mellan fakta och åsikter. Kan du presentera fakta som motstrider det jag säger så varsågod, du kommer inte hitta någon.

PS, feminism introducerades inte i väst av kvinnor, det var en mindre skara män som gjorde det då dom tjänade på det rent ekonomiskt, sedan propagerade man för det. En överväldigad majoritet av kvinnor var förövrigt mot kvinnlig rösträtt, för den delen.

Svepande uttalanden om ”kvinnors natur” känns väldigt Hotep. Inte så sexigt. Folk överlag som delar in befolkningen i ”lag killar” och ”lag tjejer” och anser att alla i motståndarlaget är exakt likadana är otroligt töntiga.
Citera
2019-02-09, 18:47
Medlem
Citat:
Vad bra att vi kan ha en god ton i diskussionen, något som verkar föga ovanligt när det kommer till detta uppenbarligen kontroversiella ämne.

Låt mig förklara varför jag tror att en stor del av kvinnor finner det svårt att hitta en partner och att "alla är fuckboys":

Kvinnor ser bara dessa killar. Återigen, som jag sa tidigare, kvinnor vill ha 2 saker av en man, instinktivt, resurser och goda gener till avkomma. När män inte längre kan skylta med nummer 1 så är det bara nummer 2 som gäller.

Detta gör att en stor del av män helt enkelt blir "osynliga" för kvinnor. De som är synliga, det är dessa som har nummer 2, dvs väldigt goda utseenden, kanske muskulösa, bra anletsdrag.

Dessa män kommer då ha ett överflöd av kvinnor, detta i sin tur gör att de inte kan tänka sig att binda sig till just en kvinna, varför skulle de? De har så många att välja mellan, detta resulterar att dessa män behandlar kvinnor dåligt, respektlöst och bara använder som för sex.

Det är därför kvinnor får åsikten: "alla män är bara fuckboys som vill ha sex", NEJ, det är männen ni dras till som är sådana, männen som faktiskt vill ha förhållanden ser ni inte ens, då de för er inte är intressanta.

Angående din sista fråga: Ja, det stämmer bra. Det finns till och med en hel armada med studier på detta. En studie visade att 5% av män på tinder hade haft sex med hundratals kvinnor, 80% av män på tinder hade inte ens fått till en enda dejt.

Vi har nu fått en situation där en liten skara av män har monopol på samtliga kvinnor, dessa män, av naturliga skäl, vill ytterst sällan binda sig till en enda kvinnor då de nu kan leva ett liv som rockstjärna och gänga så många brudar som möjligt. Kvinnorna blir då hjärtekrossade gång på gång på gång av dessa män och förlorar då med tiden möjligheten att ens kunna knyta an till en man på känslomässig basis, vilket i sin tur skapar fler singelbrudar, fler singelmän, fler bittra män och fler bittra kvinnor.
Många av just fuckboysen är just skickligare på det sociala spelet som är kulturellt idag.

När man tänker resurser och genetisk avkomma, då är nog de flesta människor enade om å föredra det, oavsett kön. Men sen förståss kan man ha sin kliche att inte just gå efter resurser och gener som ett absolut mål.

Men dock.. det är inget fel med å vara attraherad av muskulösa män men skön social förmåga och personlighet och kvaliteer.

Men det svårpåpekade faktum är som du säger, hetsen om dem. Kraven, de kommer ofta före lära kännandet av mannen. Det är en sjukt svår diskussion å ta.
Citera
2019-02-09, 18:48
Medlem
Christopher.s avatar
Tycker man bör klargöra några saker med den här tråden. Kvinnor är inte skyldiga att ha sex med någon, män detsamma. Det är ingen skyldighet för någon att ha sex med någon. Det naturligt mänskliga beteendet är som det är i arabvärlden idag. Man gifter sig av praktiska skäl. För att säkra tillgångar mellan familjer.

Den sexuella frigörelsen dvs preventivmedel och sekualariserringen kom. Sedan kom också välfärdsstaten.

De sista åren har detta lett till följande. Sex betyder inte barn, det finns inga sociala normer som begränsar sexualiteten, det finns inget behov av att ta ansvar för sitt eget liv och ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

Vi befinner oss i dagsläget i dekadensens tidvarv. Det som behövs är att att ändra den sociala normen. Detta görs bäst genom att avveckla välfärdsstaten.
Citera
2019-02-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Jag tror starkt på att den beror till stor del av media bilden samt en kultur om att förföra kvinnor; stöta på kvinnor gått till en super viral händelse. Män vad jag förstått, körde inte 100 ragg försök om veckan så som idag på krogar, social media och dejting appar. Kvinnor blir sporadiskt bombaderade av män. Detta är högst onaturligt beteende. Och därför är det som det är. Män som inte har en naturligt inflöde av sociala utbyten med kvinnor/kvinnor som närmar sig har svårt å få kontakt. Det är lätt att den enkla gången en man ville prata med någon ny, är tjejens en bland de dussin som andra som försökt. Och tjejer är defensiva idag. De måste; de flesta verkar ha många erfarenheter om

Tror det ligger en del det du skriver om "män som är så desperata att de krävt sex på efter en konversation. Som en ond sprial". Män tjatar, fjäskar, kräver, vill ha sex. Denna desperationen är avtändande.

""Män som inte har en naturligt inflöde av sociala utbyten med kvinnor/kvinnor som närmar sig har svårt å få kontakt."" Håller med. Varför lever vissa så isolerat/osociala liv? Varför ska det vara kvinnors fel och inte de individers fel som har svårt för detta?

Jag dejtade en incel en gång. Jag fick lära honom skillnaden mellan en riktig kvinna och en porrfilms kvinna. Vad som gör ont och vad som är skönt. Han hade bara porr erfarenheter. Det är inte attraktivt alls. Sedan var han så bitter över alla år han missat ha med en kvinna och ville indirekt att jag skulle kompensera honom för allt han upplevde sig ha missat. Han hade det svårt socialt och var väldigt tafatt och jag försökte vara snäll och försökte vänta in honom och att att han skulle växa in i att vara i relation. Men sedan hade han overkliga förväntningar på hur en kvinna skulle vara så som han hade tänkt och fantiserat om då han saknade verkliga erfarenheter att jämföra med. Tillslut gav jag upp. Jag orkade inte med honom längre för hans bitterhet.

Efter honom vill jag endast träffa folk med erfarenhet av relationer, folk som levt ihop med någon annan person helst en partner, folk som haft långvariga relationer och har erfarenhet av det. Personer som är glada över det man gör och delar med sig av tillsammans.
Citera
2019-02-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ingen har påstått att det bara är kvinnor som är otrogna, anekdoter säger mig dock att det är majoritet kvinnor som är otrogna idag, det kanske finns statistik på detta, jag vet inte, jag kanske har fel, men det är vad jag har upplevt i alla fall.

Hatet mot kvinnorna är ett naturligt resultat av den skeva ojämställda dejtingmarknaden, detta "hat" kommer öka, sanna mina ord, vi har bara observerat början på den just nu.

Vad de "har" är ett utseende som bara toppen kan ha, flera studier har nu visat att rent utseendemässigt så anser kvinnor att 80% av män är under medel, vilket är så ologiskt det går att bli, men så är det. I och med att det sociala trycket på monogami har försvunnit och mannens huvudsakliga uppgift som försörjare inte finns, renderar det en majoritet av män odugliga då kvinnorna lika gärna kan få pengar genom välfärden. Pappa staten har blivit den nya trygga försörjaren som alltid finns där om det går åt helvete, vilket har gjort att en stor del av män helt enkelt inte är särskilt attraktiva för landets kvinnor längre.

Du måste förstå att kvinnor letar i huvudsak efter 2 saker hos en partner:

1. Pengar, resurser
2. Utseende, snygghet, goda gener

Förut kunde män använda nummer 1 för att locka åt sig kvinnor, då kvinnor inte hade särskilt mycket av det dom själva, detta gjorde att en stor del av män var väldigt åtrovärda för partnerbildning. Så är det fortfarande i en stor del av världens länder, vilket gör att västländska män är riktigt attraktiva där, fortfarande.

I Sverige har vi tagit bort 1, detta gör att kvinnor bara letar efter nummer 2 och det är bara ett ytterst liten skara män som faktiskt är väldigt väldigt snygga, av naturliga skäl.

Det finns en enorm ojämställdhet på dejtingmarknaden, i kvinnors favör, något måste göras åt detta, om vi vill fortsätta existera som ett stabilt och fredligt svenskt land, det vill säga.

Ignorera problemet och acceptera den kommande framtida kraschen.

Hur många par känner du som är gifta?
Citera
2019-02-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ja, det skulle sannerligen lösa en hel del av landets problem, både när det kommer till relationsdynamiken mellan män och kvinnor men även den absurda invandringen.

Det skulle snarare skicka oss tillbaka till medeltiden helt utan att någonting alls löser sig.

Ni menar alltså att om kvinnor var mer beroende av män för sin försörjning under småbarnsåren så skulle fler parförhållanden bildas...?

Vänligen läs Alva Myrdals ”kris i befolkningsfrågan”. Sist vi prövade det, precis innan välfärdsstaten bildats så levde rekomrdmånga som barnlösa singlar eftersom man inte hade råd att starta familj.

Lösningen är snarare att försöka hitta teknologiska sätt att motverka den skevning som tinder och liknande internetdejting skapar. Ett exempel skulle kunna vara att låta tjejer sålla killar efter hur många tjejer per dag/vecka/månad de kontaktar/gillar. Det skulle tvinga killar att vara selektiva i en tidig fas och tjejerna skulle känna sig mer utvalda. Färre skulle få meddelanden från de supersnygga och de skulle behöva uppdatera preferenserna efter verkligheten.

Sedan känns hela problematiken som den beskrivs av dig som gravt överdriven. Jag förstår att inte hela befolkningen ser ut som min bekantskapskrets, men tittat man på statistik från SCB så tycks min bekantskapskrets, som domineras av par med enstaka särbos och singlar, vara mer representativ än din.

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...all-i-sverige/

Som jag skrev innan så självradikaliseras nästan alltid homogena grupper. Det är inte så att du på grund av din bekantskapskrets och de forum du läser i ser problematiken som mycket större änden i själva verket är...?
Citera
2019-02-09, 18:58
Medlem
Det var lättare förr, innan mobilerna och Internet kom. Socialamedier och mansöverskottet gör skillnad på relationerna idag. Förr, kunde man gå ned en Fredagskväll eller Lördagskväll till stadens stadshotell, uppklädd, ta en öl i baren och träffa kvinnor ansikte emot ansikte, och man kunde relativt lätt lära känna någon. Man kunde bjuda upp någon och dansa, umgås, ha en trevlig kväll. Det fanns ett intresse från kvinnorna att lära känna någon trevlig oblyg man. På Folkets Park när det var dans, så var det ännu lättare att lära känna en kvinna. Jag tror att kvinnorna var kåtare och villigare förr. Det fanns en starkare energi och livsglädje människor emellan.
Senast redigerad av JanjanJoh 2019-02-09 kl. 19:02.
Citera
2019-02-09, 19:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det är fullkomligt irrelevant för mig vad någon anser om fakta. Fakta är fakta, oavsett om den är rasistisk, sexistisk eller något annat.

Förövrigt så har män som faktiskt är sviniga på riktigt med rejält värdelös kvinnosyn några större problem att attrahera kvinnor, det finns mängder och mängder av exemplar på detta, välkända mördare som får miljontals med kärleksbrev och frierier, medans det finns mängder av välskötta respekterande välutbildade män som är helt osynliga, så jag kan inte hålla med om det över huvud taget.

Förövrigt presenterades nyss en studie som visade att män som hade klassiskt "sexistiska åsikter" hade högre såkallad "mating success", dvs förmåga att locka till sig kvinnor, än andra män, vilket är lite intressant.

Således borde du inte ha några problem med att attrahera kvinnor. Likväl är du en 30-årig bitter oskuld. Go figure. Dåligt käkparti?
Citera
2019-02-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Kallas feminism och de hat till och med ett eget parti. Det finns kvinnor som lever på manshat.

Det verkar iallafall umgås med varandra i sin bitterhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in