2020-08-18, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Att TS inte får ligga och att det inte ska ha ett namn eller diskuteras.

Det är lätt att göra "Incels"tills syndabockar för era vardagliga problem och märkligt projicerande fantasier, vad gör att ni känner föraktet mot dem? Ni nämner dem mer ständigt än att ni tar vara på er själva. Som ni är hotade utav dem?

Du pekar fingret på andra samtidigt som kommenterar på ett trollforum kl 2 på natten, inte som du är "casanova" själv! Städa framför din egen dörr först.

Sköt ert eget liv och bryr er mindre om vad som föregår i andras liv är vad ni ska diskutera!
Senast redigerad av ytmamz 2020-08-18 kl. 02:39.
Citera
2020-08-18, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Det blir ju så. När det kommer en ny trend så blir det tjatigt. Media är ju bäst på att tjata om trender. Först var det invandring, sen klimatet och nu är det Corona. Nu har klimatet nästan blivit bortglömt.

Incels är ju ingen trend. För det har ju alltid funnits killar som ofrivilligt är utan sex och är oskuld tills de är 30 eller 40.

Det blir extra tjatigt att läsa om det hela tiden, att folk inte får ligga vad angår det egentligen andra? Låt dem vara säger jag och fokusera på dig själv först!
Att peka på andra och säga hur de ska leva sitt liv brukar oftast inte sluta bra. Folk lägger för mycket energi på dessa "incels" istället för att sköta sitt eget liv.
Senast redigerad av ytmamz 2020-08-18 kl. 02:38.
Citera
2020-08-18, 02:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Sköt ert eget liv och bryr er mindre om vad som föregår i andras liv är vad ni ska diskutera!
Men att folk bryr sig om andras liv har ju förekommit i alla tider, och så även nu.

Men, jag kan villigt erkänna att jag hade noll och ingen koll på detta begrepp "incel."
Citera
2020-08-18, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Men att folk bryr sig om andras liv har ju förekommit i alla tider, och så även nu.

Men, jag kan villigt erkänna att jag hade noll och ingen koll på detta begrepp "incel."

Ha sympati för andra kan jag förstå men att trycka ner människor och sätta nedsättande stämplar på dem är mobbingsfasoner och sandlådenivå.
Att vuxna människor behöver trycka ner andra för att själva må bättre är bara vidrigt patetiskt. Sedan så har du de som projicerar deras konstiga och märkliga fantasier och är bara ute efter att hitta syndabockar för deras vardagliga problem. De är inget bättre än de som påstås inte får ligga och gnäller över det.

Sedan är begreppet "incel" inget svenskt term utan det är hämtat från Amerikas yngre generation, där svenskarna verkar hämta all inspiration från numera.

Som sagt, lägg fokus på dig själv först så löser sig allt annat i efterhand!
Senast redigerad av ytmamz 2020-08-18 kl. 02:54.
Citera
2020-08-18, 03:01
Avslutad
Citat:
Ha sympati för andra kan jag förstå men att trycka ner människor och sätta nedsättande stämplar på dem är mobbingsfasoner och sandlådenivå.
Att vuxna människor behöver trycka ner andra för att själva må bättre är bara vidrigt patetiskt. Sedan så har du de som projicerar deras konstiga och märkliga fantasier och är bara ute efter att hitta syndabockar för deras vardagliga problem. De är inget bättre än de som påstås inte får ligga och gnäller över det.

Sedan är begreppet "incel" inget svenskt term utan det är hämtat från Amerikas yngre generation, där svenskarna verkar hämta all inspiration från numera.

Som sagt, lägg fokus på dig själv först så löser sig allt annat i efterhand!
Okej, jag har som sagt aldrig noterat eller reflekterat över dessa "incels" eller ens varför dessa personer inte har/"får" sex.

Och absolut skall ingen bli utsatt för mobbning eller kränkningar, det är fel. Men tyvärr är människor fördomsfulla och tror sig veta vad som är bäst för hela sin omgivning.

Men jag är ganska enkel att jag inte bryr mig om hur dom lever deras liv eftersom jag själv inte uppskattar när andra bryr sig om mitt liv.
Citera
2020-08-18, 03:06
Medlem
flisigfittas avatar
Ordet incel har fått annan mening pga killar som börjar förakta kvinnor och tycker det är kvinnornas fel att de inte får ligga.
Om du är en normal snubbe med normala åsikter bara att du inte får ligga kommer är det inte dig de pratar om.
Skulle rekommendera dig att inte stoltsera dig med ordet eller ens säga att du är en.
Om det skulle komma på fråga av någon konstig anledning säg att du aldrig fått ligga bara.
Citera
2020-08-18, 03:17
Medlem
Det finns tre ord inom svenska språket som är kraftigt missbrukade: rasist, pedofil och incel.
Citera
2020-08-18, 08:50
Medlem
Citat:
Det blir extra tjatigt att läsa om det hela tiden, att folk inte får ligga vad angår det egentligen andra? Låt dem vara säger jag och fokusera på dig själv först!
Att peka på andra och säga hur de ska leva sitt liv brukar oftast inte sluta bra. Folk lägger för mycket energi på dessa "incels" istället för att sköta sitt eget liv.

När snubbar som inte får ligga går in i en skola och skjuter 30 barn då rör det alla som har lite sans i kroppen.
Citera
2020-08-18, 09:13
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Det blir ju så. När det kommer en ny trend så blir det tjatigt. Media är ju bäst på att tjata om trender. Först var det invandring, sen klimatet och nu är det Corona. Nu har klimatet nästan blivit bortglömt.

Incels är ju ingen trend. För det har ju alltid funnits killar som ofrivilligt är utan sex och är oskuld tills de är 30 eller 40.

Dock är det så att Incels ökar med 70 % bland Svenska killar , då Svenka kvinnan föredrar menafolket.
Citera
2020-08-18, 09:24
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratanax2
Dock är det så att Incels ökar med 70 % bland Svenska killar , då Svenka kvinnan föredrar menafolket.
Ja tyvärr. Det har man märkt. 14åriga tjejer som umgås med invandrare. Ingen rolig syn.
Det är ju för att invandrare är mer sociala och manliga.
Citera
2020-08-18, 09:31
Medlem
Citat:
Vart man än läser handlar det om nya trenden "incels" är folk så efterblivna att de måste alltid hitta något att haka upp sig på?

Låt människor leva sitt eget liv och sköt ditt eget för fan!

Jag tycker att var man än läser på Flashback så är det incels som hatar på kvinnor. Om dessa män kan sluta vara aggressiva och hata kvinnor och slänga ur sig nedsättande kommentarer så ska du se att ingen kommer att kalla dem incels heller. Jag tycker också att man kan låta folk få leva sitt liv, och med folk menar jag kvinnor.
Citera
2020-08-18, 09:35
Medlem
Citat:
Det är lätt att göra "Incels"tills syndabockar för era vardagliga problem och märkligt projicerande fantasier, vad gör att ni känner föraktet mot dem? Ni nämner dem mer ständigt än att ni tar vara på er själva. Som ni är hotade utav dem?

Du pekar fingret på andra samtidigt som kommenterar på ett trollforum kl 2 på natten, inte som du är "casanova" själv! Städa framför din egen dörr först.

Det är politik. Det måste ju målas upp ett nytt hot mot kvinnor så att vissa rörelser kan få mer pengar.

Det här föregicks ju av en intensiv lobbying internt innan det kom ut till allmänheten (och de pojkar/män som haft svårt på familjebildningsmarknaden - alltså de som inte bara är ute efter sex).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in