Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-07, 08:51
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Hon är tillsammans med honom för opportunistika skäl(vilket i princip alla kvinnor är men men) såsom känna sig god som tar hand om en handikappad man. Hon har även skrivit en bok och tjänat en hacka där. Varit med i tvprogram osv. Statusen av det. Sedan kan det mycket möjigt vara så att hon är otrogen. En lite mer långsökt anledning kan vara att dom har planerat detta tillsammans.

Ja i porrfilmer och sedan i orgieparties med droger involverat antar jag. Statusen och hypergamin var inte lika fri då hjälpte såklart. Kukstorleken med.

I hans fall var det kombination av status(han erkände i boken att han använde sig av sin status som journalist för att lägra tjejer) och att han hade ett wingmanteam som hjälpte varandra att manipulera tjejerna.

Så ja du har rätt i att status kan spela en roll och detta är inget av vad majoriteten av blackpillers förnekar förutom autistiska avdelningen som snöat in sig i helt på ansiktet och fastnat i en ekokammare i skallen.

FaceLMS som nämndes tidigare, LMS i namnet står för Looks Money Status

I fallet med "Squirmy and grubs" tror jag att det handlar om att hon har en böjelse för handikappade män, alltså att det är det hon tänder på.
Annars har jag helt ärligt svårt att se hur hon annars skulle söka upp honom efter att ha sett honom på tv lite snabbt.

Ron Jeremys kuk är medelstor dock :/

Och jag kan förstå att Strauss lyckats locka in kvinnor genom att spela på sin status men hur har han fått dem att stanna?
Alla jag nämnt måste ju ha nåt i sin person som gör det bekvämt att vara med dem tänker jag, att kicka på makt varar inte hur länge som helst.
Om man kickar på makt lär man snarare bli som Ivanka och Donald Trump där kylan mellan dem är rent påtaglig.
Citera
2020-02-08, 09:41
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odmjok
Var ska en överflödsman kunna hitta en kvinnlig kompis någonstans till att börja med (får inte likna en padda) och hur ska erfarenheten emotionell tampong kunna hjälpa en överflödsman på något sätt?

Jag vet inte, på internet kanske? Eller vart den här mannen nu rör sig, det finns väl kvinnor lite här och var? På jobbet kanske?

Varför får kompisen inte likna en padda? Vad har utseende med vänskap att göra?

Man kanske kan lära sig att se världen ur andra perspektiv än sitt eget? Kanske öppnar vänskapen upp inför nya intressen? Du vet, vidga sina vyer lite.
Citera
2020-02-09, 07:31
Medlem
odmjoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Jag vet inte, på internet kanske? Eller vart den här mannen nu rör sig, det finns väl kvinnor lite här och var? På jobbet kanske?

Varför får kompisen inte likna en padda? Vad har utseende med vänskap att göra?

Man kanske kan lära sig att se världen ur andra perspektiv än sitt eget? Kanske öppnar vänskapen upp inför nya intressen? Du vet, vidga sina vyer lite.
En incel har väl antagligen en mamma, en syster, några kvinnliga kusiner mm så "kvinnoperspektivet" fylls väl redan på den vägen, och vilken gudomlig visdom bär kvinnor på egentligen?

Alla vet att vänskapsband över könsgränserna bara är en fasad där den ena vill att det ska utvecklas till något annat. Det är ett döfött projekt till att börja med.

Om överflödsmannen hittar en trevlig och söt tjej som av någon oklar anledning inte behandlar honom som luft och blir "kompis" med denne så kommer överflödsmannen ändå bli totalt överkörd sen och få börja tömma tramadolkartor när the douche a.k.a alpha chad kliver in och belägrar henne då incel har utvecklat känslor till henne nu.

Friendzonen är värre än isolation.
Senast redigerad av odmjok 2020-02-09 kl. 07:34.
Citera
2020-02-09, 09:31
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odmjok
En incel har väl antagligen en mamma, en syster, några kvinnliga kusiner mm så "kvinnoperspektivet" fylls väl redan på den vägen, och vilken gudomlig visdom bär kvinnor på egentligen?

Alla vet att vänskapsband över könsgränserna bara är en fasad där den ena vill att det ska utvecklas till något annat. Det är ett döfött projekt till att börja med.

Om överflödsmannen hittar en trevlig och söt tjej som av någon oklar anledning inte behandlar honom som luft och blir "kompis" med denne så kommer överflödsmannen ändå bli totalt överkörd sen och få börja tömma tramadolkartor när the douche a.k.a alpha chad kliver in och belägrar henne då incel har utvecklat känslor till henne nu.

Friendzonen är värre än isolation.

Ja, nu är inte familj samma sak som vänner. Alla kvinnor är inte samma sak, din mamma eller syster är inte exakt likadan som alla andra kvinnor i världen.

Jag har många kvinnliga vänner som jag inte vill vara annat med än vänner. Vissa har jag varit tvungen att förklara det för när de gjort närmanden, de flesta har fattat det och vi är jättebra vänner idag.

Ja alltså, jag sa redan i början att leta vänskap med kvinnor man inte är attraherad av. Leta vänner och inte flickvänner/folk att ligga med. Bredda sitt sociala nät etc. Hitta på roliga saker med människor istället för att grubbla över chads och allt det där.
Citera
2020-03-11, 18:27
Medlem
Kvinnor vill vara jämställda med män på alla plan. Men de använder sexualiteten som ett vapen för att alltid ha ett övertag.

Män som drabbas av kvinnor som använder sin sexualitet för att äga män kommer att hata kvinnor.

Vad kan man säga: kvinnor är lömska och ju mer makt de får. Ju mer kommer vanliga män att drabbas.

Invandring
PK
Kulturmarxist
Miljöextremism

Allt är kvinnors verk.
Citera
2020-03-11, 18:38
Medlem
Detta är ett påhitt av vänsterextrema för att försöka trycka ner män ännu mer.

Medans feta kortklippta feminister är de som lider mest att ingen vill ha dem.
Citera
2020-04-20, 12:13
Medlem
Sverige mest incel-tätaste land?

Sverige mest inceltätaste land land?
Stämmer det?
Vad beror det på då?
Det är ju en enorm mans överskott nu i Sverige så då blir det nog ofrivillig celibat?
Finn det 2 grupper av incel dom dom gillar kvinnor och dom som har kvinnor?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7422737
Senast redigerad av mikael2 2020-04-20 kl. 12:18.
Citera
2020-04-20, 12:17
Medlem
15minFames avatar
De utgår ifrån singel status och singelhushåll. Det betyder inte att folk inte dejtar eller har pojk/flickvän.
Stockholm ska vara den stad med flest singelhushåll men jag tror det är mer pga bostadsbristen än att folk inte bor ihop för de flesta hyr ut sin bostad och står fortfarande skriven där när de flyttar in hos sin partner och det ger ju andra siffror.
Citera
2020-04-20, 12:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Stämmer det?
Vad beror det på då?

En man som har "kvinnor" kan väl inte sägas vara en incel? Det borde falla på sitt egna grepp.
Citera
2020-04-20, 12:20
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Satt och läste politik på Reddit. Jag såg en användare skriva om ''the black pill'' och googlade och kom till slut till denna sida : https://incels.me/

Summa summarum så är det (mestadels) killar som tror att de aldrig får ligga p.g.a deras utseende, ingenting annat. Tjejer behandlar dem illa för att de ser ut så som de gör, osv.

Ett exempel av deras inlägg i spoilern nedan :

Jag tror att utseende spelar roll, i den grad att man ej vill date:a någon som väger 200 kg, luktar mög, osv. Visst, du kommer kanske inte alltid få en supermodell om du är alldaglig utseendemässigt, men det finns alltid några som vill ha dig.

Jag är t.ex enligt mig själv en liten bit över alldaglig (och ibland tycker jag att jag är riktigt snygg), och tjejer har alltid varit snälla och framåt mot mig (som jag sen sabbar då jag är psyko), någonting som dessa ''incels'' påstår aldrig kommer hända dem. Men det måste väl ligga i deras sociala förmåga, alternativt att de luktar illa, osv?

Är de troll? Förespråkar de verklighet eller är dem bara störda? Diskutera!

De som myntade "incel" har nog funderat en hel del själv kring sitt laptop sittande i soffan där de sitter ensamma, dessa tinder-fittutdelare som är så oerhört kränkta av livet att de försöker mobba andra människor genom sin privilegierade plats i en kolumn i massmedia.

Värdelösa vrak, typ som den där Arselberg som nu jagar spritlangare på tv hahahahahaha
Citera
2020-04-20, 13:09
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Ja, nu är inte familj samma sak som vänner. Alla kvinnor är inte samma sak, din mamma eller syster är inte exakt likadan som alla andra kvinnor i världen.

Jag har många kvinnliga vänner som jag inte vill vara annat med än vänner. Vissa har jag varit tvungen att förklara det för när de gjort närmanden, de flesta har fattat det och vi är jättebra vänner idag.

Ja alltså, jag sa redan i början att leta vänskap med kvinnor man inte är attraherad av. Leta vänner och inte flickvänner/folk att ligga med. Bredda sitt sociala nät etc. Hitta på roliga saker med människor istället för att grubbla över chads och allt det där.

Visserligen kan man få annan feedback från vänner än från familjen men även där skiljer det sig åt; vissa säger inget, andra rekommenderar dig "mer passande" kavaj medan tredje påpekar att du har blivit fet som en gris och drar med dig till löpspåret. För övrigt, hur många kvinnor ska man ha vänskap med för att täcka in ungefär 90% av det kvinnliga perspektivet om det nu inte räcker med ens mamma och syster?

Sedan är rekommendationen att skaffa en kvinnliga vänner är lite som att rekommendera en långtidsarbetslös att umgås med arbetsgivare för att lära känna dem. I teorin är tanken god och kan leda till att personen i frågan kommer till nya insikter som kan användas när man väl söker arbetet... men i praktiken kommer majoriteten inte ha så mycket gemensamt för umgänget samtidigt som desperationen och "hatet" kommer lysa igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Stämmer det?
Vad beror det på då?
Det är ju en enorm mans överskott nu i Sverige så då blir det nog ofrivillig celibat?

Seriös, att de fortfarande inte har fattat att de flesta incel är misantroper istället för misogyna säger en del. Det verkar handla om den gamla vanliga hatet mot mainstreamsamhället och hur gruppen X blir missförstådd och utesluten ur den. Som med punkare, gothare, emos, etc. Skillnaden är förstås könsfördelningen (men i övriga subkulturer kunde man säkerligen påpeka klassfördelning) och att den produktiva delen av identiteten har försvunnit: PUA (sliskigt men ett sätt att lära känna sig själv och andra) och MGTOW (paranoida men hade fokus på självförbättring) delarna verkar vara helt uteslutna och fokus ligger mer på hur sjuk världen är istället för vad man kan göra för att må bättre i denna värld.

Sen vill jag gärna veta hur många av de som besöker dessa incelsidor från stockholm gör det för att verkligen spy ut sitt hat och hur många antingen trollar de knullösa, skriver vettiga och konstruktiva inlägg, kommer med sin rätta värdegrund och ska undervisa dessa oduglingar eller rent av bara blev intresserade av fenomenet "incel" nu när tidningar har skrivit om dessa nonstop i snart över ett halvår. Undrar hur många besökte pajrat bäj och snarlika sidor när rättegången var igång?
Citera
2020-04-20, 13:30
Medlem
Kan någon förklara? varför incels tenderar slå sina kloka huvuden ihop och bilda
exempelvis den trio jag såg alldeles nyss när jag var ute och jogga.

Ledarincelen för sällskapet är överviktig och långhårig med taskig hållning och går alltid sist
på deras kollektiva pensionärspromenader.

Om jag vore Incel skulle jag söka mig till någon mer lyckosam än till andra loosers.
Eller förbli ensam, men jag antar att andra inte kan vara lika mentalt överlägsen som jag .

Dom är förmodligen blödiga & fjolliga och har ett behov att gråta ut över varandras axlar,
fast man pratar inte om själva sexet, det är en underförstådd överenskommen komponent
i vänskapen?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in