Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Det brukar låta så. Det är inte konstigt att ni är incels

Ni har ju ingen koll alls på vad vi vill ha.

Ni svenska kvinnor är överlag väldigt ytliga och verka bara bry er om pengar, utseende, makt, status och dras ofta till badboys och fuckboys.
Citera
2021-06-12, 15:02
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaserBall
30% verkar ju vara incel nu enligt senaste undersökningar. 300% fler än för 10 år sedan.

Fortsätter det så här så tar det ju inte allt för många år innan en majoritet av män är incel, vi får se hur bra samhället fungerar då.

Ja det kanske blir som hos vissa djur. Att det är endast alfahannarna som får föröka sig. Att det blir få män som knullar många brudar och får barn med många brudar. Medan betahanarna sållas bort.
Citera
2021-06-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Om du själv anser att du ramlat utanför skalan, så har du en poäng i att du kan sikta lite som du vill.
För mig låter det rätt tragiskt, men du tycks ta det med ro?

Tack, men är inte så förtjust i babyolja

Men för att hålla oss till ämnet, jag som lite äldre upplever att den naturliga balansen har rubbats, och det är inte helt lätt att få den i någorlunda ordning igen.
Det krävs att en hel del människor som har det hyggligt lätt att få ragg, är beredda att kanske avstå ibland bara för att inte spä på den inflation som tycks råda. Både bland män och kvinnor, men då män överlag är det mindre kräsna könet så faller en stor del på dom, för att hindra ytterligare inflation hos kvinnorna överlag.

Men det kräver att man inte är ego, och jag upplever även där, att en del som är kring 30 eller yngre, inte har lust att avstå något för sin egen del till förmån för andra eller för en mera gynnsam utveckling om en del år.

Jag tror att incels alltid funnits, och att det alltid kommer att finnas i en viss mängd som vi svårligen kan påverka om vi ska ha ett fritt samhälle där var och en väljer efter eget tycke och smak, vilket jag önskar.
Ibland har man bara haft otur och inte lyckats få vare sig sex eller en relation, i andra fall kanske man har såna krav så att det i princip blir omöjligt, då är det läge att rannsaka sig själv, eller ge det mera tid. Då kanske man får göra så gott man kan för att ha ett bra liv utan en kvinna, då allt rimligen inte ska kretsa kring huruvida man har en kvinna eller inte?

Bättre att vara nedanför och utanför skalan än lågt på den. Mindre press. Jag behöver aldrig känna att jag nöjer mig med någon som är sämre än mig själv, jag behöver inte "söka i min egen liga" (för sådan finns inte).

Jag tror incels också alltid funnits men att det numera är betydligt fler än tidigare.
Citera
2021-06-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Ni svenska kvinnor är överlag väldigt ytliga och verka bara bry er om pengar, utseende, makt, status och dras ofta till badboys och fuckboys.

Ni incels tror så mycket.

Som sagt det finns vanliga killar också, som man hellre dejtar.
Citera
2021-06-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ni incels tror så mycket.

Som sagt det finns vanliga killar också, som man hellre dejtar.

Vad är en vanlig kille?
Citera
2021-06-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Vad är en vanlig kille?

Snäll, vanlig kille som förstår hur man gör för att få en tjej.
Inte en incel som tror att det är andras fel att dom inte kan lyckas, när det egentligen är deras personlighet.
Citera
2021-06-12, 16:29
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Inte en incel som tror att det är andras fel att dom inte kan lyckas, när det egentligen är deras personlighet.

Personligheten hjälper inte när befolkningen i 20 årsåldern består av 58 % män och 42 % kvinnor. Ekvationen går inte ihop.

En hel del blir därför ofrivilliga incels, trots att de har både bra personlighet och ok jobb.
Citera
2021-06-12, 16:30
Medlem
Citat:

Lustigt att ni kvinnor tror på det själva, ni säger en sak och gör en annan.

Handling väger tyngre än ord, alltid.
Citera
2021-06-12, 16:32
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget
Personligheten hjälper inte när befolkningen i 20 årsåldern består av 58 % män och 42 % kvinnor. Ekvationen går inte ihop.

En hel del blir därför ofrivilliga incels, trots att de har både bra personlighet och ok jobb.
I åldersgruppen 20-24 är könsindelningen 53-47% män-kvinnor.
(https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkningspyramid/)
Citera
2021-06-12, 16:32
Medlem
Citat:

Massiva mansöverskottet är ett problem skapat av samhället och kan inte lösas av individen.
Citera
2021-06-12, 16:35
Medlem
Citat:

Något som alla incels har gemensamt är extremt odrägliga personligheter. Det rör sig om riktigt vidriga människor och covert narcissister.

Hade du själv velat ha en tjej som är lika otrevlig, egoistisk, bitter, självcentrerad och empatistörd som incels tenderar att vara?

Nej, precis. Sitt då inte och förvänta dig det av kvinnor.

Handlar det nu bara om mansöverskott enligt er själva så varsågod och flytta från Sverige till valfritt land där det är kvinnoöverskott istället.
Senast redigerad av ciprus 2021-06-12 kl. 17:03.
Citera
2021-06-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Något som incels har gemensamt är extremt odrägliga personligheter. Det rör sig om riktigt vidriga människor och covert narcissister.

Hade du själv velat ha en tjej som är lika otrevlig, egoistisk, självcentrerad, empatistörd som incels tenderar att vara?

Nej, precis. Sitt då inte och förvänta dig det av kvinnor.

Handlar det nu bara om mansöverskott enligt er själva så varsågod och flytta från Sverige till valfritt land där det är kvinnoöverskott istället.

Sverige borde ta in 50,000 till 100,000 unga latinamerikanskor, afrikanskor, östeuropeiskor, asiatiskor. Det är ok för dig va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in