• 2
  • 3
2018-02-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vad är 100% objektivt sant?

Trivialt .. börja med att fråga dig själv om du finns.
Citera
2018-02-24, 04:17
Medlem
Citat:
Hur kan man veta vilken fakta man kan lita till?

När kommer den riktiga Upplysningen?
det kan du bara veta igenom att bevisa faktan för dig sj, det är faktiskt det flat earth handlar om, man har slutat helt att lita på det man blir tillsagd, och förlitar sig på sånt man kan bevisa för sig sj.

så tro det eller ej men den riktiga upplysningen är redan här, du har bara missat den.
Citera
2018-02-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Fast det isig är inte alls sant, faktiskt ganska långt ifrån sanningen. din åsikt är en reflektion av samhället genom dig, ditt perspektiv av sanningen. Froskaren måste inte tjäna pengar.

Frågorna du ställer dig är också ett bevis på att ingenting kommer bli bättre inom en snar framtid.
Vem är jag det kan en aldrig veta, det enda som är säkert, är att du inte är, det du tror att du är.

Sanningen ur mitt perspektiv; jag är rummet där händelsen tar plats

Det stämmer nog att jag har en pessimistisk syn på sanningen.
Vidhåller dock att det blir lättare när man förstår avsändaren, vilket i och för sig är väldigt svårt. Titta bara på alla mediatränare politiker, som egentligen inte säger så mycket.

Problemet med forskning är de ökade kraven på "kompetens" och utbildning, för allt fler arbeten behövs mer utbildning (tom på forskarnivå), på så sätt går det inflation i sanningen.
Citera
2018-02-24, 13:46
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Trivialt .. börja med att fråga dig själv om du finns.

Trivialt.. Börja med att fråga dig själv om du kanske inte gör bäst nytta ute i skogsstigar på en mountainbike.
Citera
2018-02-24, 13:48
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
det kan du bara veta igenom att bevisa faktan för dig sj, det är faktiskt det flat earth handlar om, man har slutat helt att lita på det man blir tillsagd, och förlitar sig på sånt man kan bevisa för sig sj.

så tro det eller ej men den riktiga upplysningen är redan här, du har bara missat den.

Här på flashback?

Jag pratade om Upplysningen som i eran.
Citera
2018-02-24, 15:35
Medlem
Citat:
Här på flashback?

Jag pratade om Upplysningen som i eran.
ne inte här på flashback, här tramsas det.
skriv eric dubay om ni vill veta vad flat earth handlar om på riktigt.
Citera
2018-02-25, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Var Stefan Löven sveriges statsminister 2017?

Vissa sanningar är sanningar och ens åsikter spelar ingen roll.

Det är vänsterflummare som försöker ändra till att allt kan vara sant beroende på hur man ser på saken. I slutändan finns en sanning och ett otal varianter eller tolkningsförsök av denna.

svar Ja

även högerflummare kan nog tumma på "sanningar", allt är ett nollsummespel, många osanningar blir till slut en sanning eller hur?

Sverige är ett jämnlikt land, inte alls säger andra, vems perspektiv är "sant", tänk efter lite, allt är relativt! Att du är född ett visst årtal är fakta, det är inte dom sanningarna som svävar utan de företeelser som kan uppfattas olika!!!
Citera
2018-02-25, 10:24
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
svar Ja

även högerflummare kan nog tumma på "sanningar", allt är ett nollsummespel, många osanningar blir till slut en sanning eller hur?

Sverige är ett jämnlikt land, inte alls säger andra, vems perspektiv är "sant", tänk efter lite, allt är relativt! Att du är född ett visst årtal är fakta, det är inte dom sanningarna som svävar utan de företeelser som kan uppfattas olika!!!
Att tumma på "sanningen" har nog ingen sida patent på.

Dock tror jag på att det finns en och bara en ytterst sanning och sedan vinklas denna för att framhäva det egna syftet och om det inte går hitta på nya "sanningar" eller alternativa "fakta" vilket innan Trump blev president kallades för lögn.
(Nu säger jag inte att Trump ÄR en lögnare, jag bara konstaterar att hans administration gjorde begreppet "alternativa fakta" känt för gemene man).

Jag tycker även det finns en skillnad mellan faktiska sanningar och "politiska" sanningar.
För mig är en faktisk sanning ett t.ex fysiskt skeende så som att gravitationen får saker att falla mot jorden. Eller att en elektron som faller till en lägre energinivå avger ljus med en viss våglängd..

En politisk sanning kan vara ett derivat ur deras ideologi som bevisas utifrån deras tankemodeller. Det blir sant om man accepterat deras förklaringsmodell.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in