• 1
  • 2
2006-01-24, 16:09
Administrator
admins avatar
Dreambox behöver nödvändigtvis inte användas i olagligt syfte, och är inte automatiskt kopplat till diskussioner om piratkort. Därför tar jag nu bort ordet "dreambox" från regeln 1.02. Däremot är piratkortdiskussionerna fortfarande förbjudna på forumet. Diskussionerna om Dreambox är enbart tillåtna om de berör ämnen som håller sig på rätt sida av lagen.

Jag önskar jag kunde höja ribban ytterligare angående detta, men ett steg i rätt riktning iallafall. Regeln börjar gälla med omedelbar verkan.

admin
Citera
2006-01-24, 19:39
Medlem
Kanske fel att fråga här, men vad är en Dreambox?
Citera
2006-01-24, 19:40
Medlem
palefaces avatar
http://susning.nu/Dreambox ... detdär är en dreambox
Citera
2006-01-24, 21:44
Medlem
Samhains avatar
Betyder det här att det är tillåtet att diskutera cardsharing?
Citera
2006-01-24, 22:13
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Betyder det här att det är tillåtet att diskutera cardsharing?
Nja riktigt så enkelt är det nog inte, men vänta med den tråden tills admin sagt sitt.
Men min tolkning efter att ha läst diverse trådar i outlaw är att boxen som sig är OK att diskutera, men när det kommer in på att se TV-kanaler gratis eller att dela med sig utav kanaler eller tekniken hur man går tillväga för att göra det så är det banlysning.

Men vill du diskutera hårddiskstorlekar, DTS-ljud, olika märken och dylikt så skall det vara ok.
Citera
2006-01-24, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Men min tolkning efter att ha läst diverse trådar i outlaw är att boxen som sig är OK att diskutera, men när det kommer in på att se TV-kanaler gratis eller att dela med sig utav kanaler eller tekniken hur man går tillväga för att göra det så är det banlysning.
Finns inget i domen som motsäger detta.
Den handlade om försäljning av piratkort, sedan har ni av rädsla höjt ribban.
Att se TV-kanaler gratis borde få diskuteras, köp/sälj är redan förbjudet, så det finns inget problem.
Citera
2006-01-24, 22:40
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Nja riktigt så enkelt är det nog inte, men vänta med den tråden tills admin sagt sitt.

Men vill du diskutera hårddiskstorlekar, DTS-ljud, olika märken och dylikt så skall det vara ok.

Av vilken anledning har de diskussionerna varit förbjudna tidigare?

Att tillåta diskussioner om DB men förbjuda diskussioner om cardsharing är lika logiskt som att förbjuda sexköp men tillåta försäljningen.
Citera
2006-01-25, 10:43
Medlem
Capones avatar
Citat:
Att tillåta diskussioner om DB men förbjuda diskussioner om cardsharing är lika logiskt som att förbjuda sexköp men tillåta försäljningen.

Där har du helt fel. En Dreambox har massor av möjligheter utöver de som inte går att diskutera på forumet. Dessutom bör du väl vara glad över ökad frihet, snarare än att försöka motarbeta denna?
Citera
2006-01-25, 10:46
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Där har du helt fel. En Dreambox har massor av möjligheter utöver de som inte går att diskutera på forumet. Dessutom bör du väl vara glad över ökad frihet, snarare än att försöka motarbeta denna?

Hur menar du att jag motarbetar en ökad frihet genom att ifrågasätta varför man inte får diskutera det primära användningsområdet för en Dreambox?
Citera
2006-01-25, 10:53
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}

Då har du läst förarbetena väldigt dåligt.
Fråga: Varför fälldes annonsen för företaget Spel & Sånt?
De hade ju uppenbarligen ingen försäljning av piratkort.
Speciellt argumenten mot dem var väldigt intressanta tycker jag. Fritt citerat ur minnet: "Genom sin toleranta attityd till piratkort, så kommer de indirekt att öka spridningen av piratkort. Även om de inte själva säljer piratkort, så ökar användandet indirekt genom deras existens och attityd."

Höjt ribban av rädsla? Jojo.

admin
Citera
2006-01-25, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Då har du läst förarbetena väldigt dåligt.
Fråga: Varför fälldes annonsen för företaget Spel & Sånt?
De hade ju uppenbarligen ingen försäljning av piratkort.
Speciellt argumenten mot dem var väldigt intressanta tycker jag. Fritt citerat ur minnet: "Genom sin toleranta attityd till piratkort, så kommer de indirekt att öka spridningen av piratkort. Även om de inte själva säljer piratkort, så ökar användandet indirekt genom deras existens och attityd."

admin
Jag kan bara läsa vad ni själva presenterar:
http://www.flashback.se/flashbacks/md.php

Av det så hittar jag inte de skäl som ni antyder.
Citera
2006-01-25, 11:11
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}

admin
Det finns inte många sätt att uppfatta det så:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=255760

http://www.flashback.org/showpost.p...7&postcount=48

Citat:
Det stämmer, men av erfarenhet vet vi att diskussionerna snabbt kan gå längre än vad som är OK enligt regelboken, och helt plötsligt även inkludera länkar till webbplatser eller innehålla information som inte är OK att diskutera.

Med den bakgrunden har vi nolltolerans på den punkten. Vi går m.a.o ett steg längre än lagen kraver, men förhindrar samtidigt en ev. nedstängning av forumet.

/Cody
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in