• 1
  • 2
2005-10-07, 19:08
Bannlyst
Jaja, inte helt lätt att förklara men ett exempel.

Får jag diskutera om VAR man kan diskutera TV-Piratkort?
...eller är jag bannad nu för att jag frågade om att få diskutera om var man kan diskutera?
Citera
2005-10-07, 19:15
Moderator
impieteers avatar
Om du ändrar det förbjudna ordet till "förbjudna saker" så tror jag att du klarar dig. Och nej, det får du inte fråga om jag förstått det rätt.
Citera
2005-10-07, 19:36
Bannlyst
Hehe. Ok.

Så om jag undrar vart man får diskutera globala utsändningar och dess kryptering fast på ett förbjudet sätt så borde det lira utan en ban?
Citera
2005-10-07, 19:38
Moderator
impieteers avatar
Du får överhuvudtaget inte diskutera det. Antagligen får du diskutera regeltolkningen av det som du gör nu, men några andra aspekter av förbjudna diskussionsämnen tror jag inte tillåts.
Citera
2005-10-07, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Du får överhuvudtaget inte diskutera det. Antagligen får du diskutera regeltolkningen av det som du gör nu, men några andra aspekter av förbjudna diskussionsämnen tror jag inte tillåts.

Äh, jag lägger ner. Ville diskutera Viaacess kryptering rent tekniskt (alltså inte piratkort) men risken verkar vara allt för stor.
Citera
2005-10-07, 22:04
Medlem
StorMammas avatar
Jag vill bara göra ett tillägg i denna tråd, eftersom folk oftatst tycks tro att vi mods bannar bara för att FB bestämt det...

DET ÄR INTE SÅ!

Pga. en rättegång där fb blev fällda så tillåts inte dessa diskussioner.
Om någon däremot har en miljon eller två att betala böter och ev. nya rättegångskostnader så kan vi ju ta upp frågan i outlaw.

Samma sak är det med "Hets mot folkgrupp". Det är en lag som vi inte vill få problem med, och alltså INTE en ide från fb
( Till er som skriver hatiska pm angående att vi åsiktsförtrycker. Jag hänvisar till er närmaste politiker istället...)
Citera
2005-10-08, 00:58
Bannlyst
gamla grejer
Citera
2005-10-08, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleepysleepers
gamla grejer

Vad menar du? Du reggade dig förra månaden och har skrivit fyra inlägg?
Vad är det som är gamla grejer?
Citera
2005-10-08, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
w.

Samma sak är det med "Hets mot folkgrupp". Det är en lag som vi inte vill få problem med,
Det är lika mycket hets mot folkgrupp att citera hetset som att påstå det.
http://forum.flashback.info/scandina...27&postcount=1
Fet-evert borde i så fall fått forumet stängt för länge sedan.
Citera
2005-10-08, 09:36
Medlem
Haecceitys avatar
Men man kan ju inte bli bannad för ordet "pratkort" fast med ett i mellan p o r??? Det är väl själva saken som leder till ban, inte ordet??
Citera
2005-10-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Det är lika mycket hets mot folkgrupp att citera hetset som att påstå det.
Fel.
Det måste finnas ett uppsåt att hetsa.

Du tror väl inte att en hel domstol t.ex. kan bli dömd för att man citerar vad som redan sagts.
Citera
2005-10-08, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Fel.
Det måste finnas ett uppsåt att hetsa.

Du tror väl inte att en hel domstol t.ex. kan bli dömd för att man citerar vad som redan sagts.
Citat:
Hets mot folkgrupp

8 § Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter. Lag (1988:835).
Fet-evert medverkar till spridning av hets.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in