Citat:
Ursprungligen postat av
kojnakor
är det en betongvägg så är det väll bara o gå och köpa betongfix eller vad det heter o slänga på
Citat:
Ursprungligen postat av
note-it
Spackel, medium, smidigt at slipa av.
Citat:
Ursprungligen postat av
bonenline
Vad har väggen för ytskikt?
Citat:
Ursprungligen postat av
mmai
Skulle tro att även om du fyller i sprickan med gipsbruk eller annat så kommer det inte hjälpa, sprickan kommer tillbaka, och kommer spräcka tapeten.
Gör nå kul just där vid sprickan, köp t ex clickgolv å limma upp och tapetsera på sidorna, eller sätt upp en rad breda klinkerplattor över sprickan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skildojver
Jag håller med. Den där sprickan kommer med största sannolikhet tillbaka. Försök dölja den på något sätt eller byt tapet just där med en mjukfog i sprickan. Alternativt någon form av täcklist som endast är fäst på en sida. Fast det är inte så snyggt förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oscar111
Ser ut som en gipsskiva som sitter löst. Försök att skruva fast den bättre i så fall.
Tack för alla tips. Även om förslaget om klinker verkar fint tänkte jag ha väggen helt vit, funderar på projektor eller tv med bakgrundsljus.
Tror materialet är gips, krävs inte alltför mycket kraft för att det ska gå sönder.
Om jag ska laga sprickan, ska jag fylla med fog, husfix eller spackel?
Om det inte är en gipsskiva som sitter löst, kan man lösa det med spackel då genom att spackla mycket till höger och vänster om sprickan, för att jämna ut "buktningen"? Hur skulle ni korrigera det sneda?