2018-03-25, 22:48
Medlem
Marie visade sig ha en blogg där man kan läsa mer.
http://cyclingmary.se/2018/march/vecka-1-utslagstavling-insektsatande-och-orad.html
2018-03-25, 22:52
Medlem
Xedomes avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Amerikanska survivor har också gått iväg från att överleva på en öde ö även om det är tufft. Det är mer det sociala spelet och pakter som gäller där. Dock har den svenska versionen de senaste gångerna fullkomligt förstört konceptet med olika "tuffhetsutmaningar" andra chansen och allt möjligt skit.

Är man ute så är man ute!

Tyvärr har den svenska versionen blivit en alltmer urvattnad version av den amerikanska, trots att vi lanserade ursprungskonceptet.

I mitt tycke är Survivor med Jeff Probst betydligt bättre och fram till säsong 30 ca höll man sig rätt mycket till överlevnad och hade intressantare deltagare även taktiskt.

Skulle tyvärr inte förvåna mig om det dyker upp en "Skull Island" där Månsson får gräva fram amulett och fortsätta drömma om dominor att kedja ihop sig med.

TV4:s vardagsavsnitt på 30 min är värdelösa; 10 minuter reklam, 5+5 minuter återblick+nästa avsnitt, samt någon tävling som man bryter i slutet som cliffhanger. Samma koncept som Farmen, tyvärr.
Lika urvattnat som en trasig IKEA-katalog.
Senast redigerad av Xedome 2018-03-25 kl. 22:57. Anledning: .
2018-03-25, 23:06
Medlem
johanjosefssons avatar
Det dåliga är att man inte får se mer av paktandet. Själva paktandet sägs ju vara den stora grundbulten i programmet och jag vill gärna höra allt resonemang från samtliga deltagande varför de väljer/valde att rösta ut just honom.

.

Ur ett gruppdynamiksperspektiv är det väldigt intressant att samtliga valde att lägga sin röst på just honom.

Skulle inte förvåna ett mig ett jävla dugg om dom satt upp en till jävla ö dit utslagna deltagare hamnar. Skulle snarare mer bli förvånad om dom INTE gjorde det.
2018-03-25, 23:19
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingvinge
PT i LA, aggressiv och stor som ett hus, nej säkert helt ren 🤣

Intresserar mig över huvud taget inte att se ut som ett anabola-monster. Om jag skulle välja en kropp av männen på ön att eftersträva är det nog snarare killen som är tänd på fröken Sverige som ser bra ut.

Är det en släkting/kompis till dig eller varför försvarar du honom så?

Nu gjorde jag ett inlägg här och det var inte den Nick jag tänkte på. Så redigerar. Men oavsett så är ju denna Nick ingen monster utan en +50årig man som fortfarande håller sig i bra form. Kanske retar vissa men är väl inget fel att fortsätta se vältränad ut fast man fyllt 50år?
Senast redigerad av PingPongZong 2018-03-25 kl. 23:44.
2018-03-25, 23:20
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Det dåliga är att man inte får se mer av paktandet. Själva paktandet sägs ju vara den stora grundbulten i programmet och jag vill gärna höra allt resonemang från samtliga deltagande varför de väljer/valde att rösta ut just honom.

.

Ur ett gruppdynamiksperspektiv är det väldigt intressant att samtliga valde att lägga sin röst på just honom.

Skulle inte förvåna ett mig ett jävla dugg om dom satt upp en till jävla ö dit utslagna deltagare hamnar. Skulle snarare mer bli förvånad om dom INTE gjorde det.

Exakt det som gör den amerikanska versionen så bra. Gruppdynamiken, paktandet, ränksmiderierna och sedan kastas allt på ända när lagen slås ihop. Hade varit så sjuuuukt roligt om de körde det amerikanska konceptet rakt av. Han Robban ansåg ju att en värdig vinnare är den som gör bäst ifrån sig på tävlingarna, någonting som är en ganska liten del i den amerikanska versionen där det sociala spelet är absolut viktigast. Är du ett alldeles för stort hot så ryker du Hade varit guld att se Robban dominera tävlingar för att sedan ryka i avsnitt fem (om det hade varit veckoavsnitt) för att han var ett för stort hot. Sedan se han gråta ut i intervjun efter örådet.
2018-03-25, 23:21
Medlem
Kvällens avsnitt var ju lite intressagt!

Men varför är dom så inaktiva har en hel ö att göra saker på!
Jaga, fiska, bygga fällor, dyka eller bli kannibaler

Dom äter för på tok för lite 8 deltagare borde kunna fixa ihop mat.
Förbättra lägret.

Såg att Robert Follin förbrände massa energi på att huga av en stor stock i stället för att lägga den på elden direkt

Skulle fan gjort pilbågar och spjut första jag gör sedan hade allt blivit flugornas herre
2018-03-25, 23:23
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copiaden
Fyfan vilken genomvidrig människa Lillemor är alltså. Hurfan kan kunde alla andra tolerera hennes jävla gnäll på Månsson och inte tagit hans parti. Månsson är en skön jävel som inte tar massa jävla plats utan gör det som krävs. Jävla mobbing sysslar hon ju med, äckliga flata. Vad gjorde Månsson för fel, förutom att välja en jävla sopa. Kanonbra val av honom då man direkt fick se vilket virke negern är gjord av. Skicka ut spink-Johan istället om man vill ha ett stark lag.

Håller med fullständigt. Hur fan lyckades hon förresten sammansvärja de andra mot honom? Känns som hon var hjärnan bakom det.
2018-03-25, 23:27
Medlem
dialektikers avatar
Bara det att Månsson låter sig kallas efternamnet tyder på charm hos honom.
2018-03-25, 23:30
Medlem
Jag gillade Leif Svensson han var en äkta robinson.

http://www.lindenytt.com/nyheter/snickaren-fran-vedevag-bankar-vidare-pa-robinson-on/
2018-03-25, 23:35
Medlem
HierosGamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Håller med fullständigt. Hur fan lyckades hon förresten sammansvärja de andra mot honom? Känns som hon var hjärnan bakom det.

I det läget är det bättre att se var vinden blåser och rösta på samma person för att inte blotta sig för framtiden. Ser likadant ut varje säsong. Det var nog inte för att alla hatade just Månsson.

Får också jävligt obehagliga vibbar av Lillemor så som hon framställs. Ingen människa jag skulle vilja vara nära.

Mina favoriter hittills är den skäggige polisen och tjejen som är idrottslärare.
2018-03-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag hatar den där jävla Farbror Steroid! Även fast jag hatar metoo-rörelsen också, så hoppas jag mansgrisen blir anmäld i efterhand.
#kränkt

Steroid? Han har lite mer muskler än normalt men också lite fett, då ser man ut så. Sen är han inte dryg mor bara tjejer utan mot alla.

Den där flyktingkramaren är verkligen den vidrigaste personen i Robinsons historia. Skicka hem henne med första första bästa plan.
2018-03-25, 23:47
Medlem
bagarn29s avatar
Fasiken, nu måste Anders steppa in och kedja samman Nick och Vicky under ett dygn. Så det blir slut på deras larv eller skicka hem de bägge dagisbarnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in