2018-05-28, 17:14
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Som i Robinson Cruise.

Men det är väl få, om några likheter alls med den Novellen, eller någon av filmatiseringarna??
2018-05-28, 17:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Men det är väl få, om några likheter alls med den Novellen, eller någon av filmatiseringarna??

Mja, själva huvudkonceptet är väl detsamma. Man ska överleva på en öde ö.
2018-05-28, 17:31
Medlem
nittontrettons avatar
DK är bäst! Härligare kille får man leta efter!

Skönt att det blev han!
2018-05-28, 17:31
Avstängd
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Någon som har + som kan redovisa vad som står i denna artikel?
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/L0GL7R/robinson-2018--sa-gick-det-sen-for-deltagarna/promo

Hade verkligen hoppats på henke och är lite bitter nu. DK chillade sig igenom allt och var i princip lika elak i många intervjuer som hans antagonister.

Det viktigaste....

2018-05-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Robinson är ett socialt spel lika mycket som ett tävlingsprogram och i basformatet för Robinson så avgörs vinnaren genom att de utslagna deltagarna får rösta.

Bara för att det har varit så tidigare betyder det inte att det inte går att ändra på konceptet. Många skulle mycket hellre se ett program där vinnaren är den person som skulle ha störst sannolikhet att klara sig ensam på en öde ö (eller i en mycket lite grupp på 3-4 personer). Då är alla pakter och socialt spel meningslöst.

Jag tycker Henrik skulle vinna då han förmodligen hade blivit en bättre Robinson. Starkt psyke, fysik och naturlig ledare (se stycket ovan). DK är en person som är lätt att tycka om. Det är ganska ofta som personer som är laid-back vinner i dokusåpor. Hur som helst så är ändå DK bra och han behöver pengarna bättre. Båda två var värdiga vinnare.

Jag ogillade starkt det sista örådet där de tre svagaste spelarna öste ur sig så mycket anklagelser som de kunde. Trodde att de var bättre än så när de var utsövda och inte längre hungriga. Jag tror att Pascal är ganska glad för att han inte kom till finalen för han förstår nog nu i efterhand hur sågad han skulle bli i samma typ av öråd. Jag kan heller inte se någon anledning till varför inte fler fick rösta. Det hade varit roligare att se alla deltagarna på plats igen. Var tog t.ex. Rick vägen? Han var ju med tillräckligt länge för att få rösträtt.
2018-05-28, 18:03
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Bara för att det har varit så tidigare betyder det inte att det inte går att ändra på konceptet. Många skulle mycket hellre se ett program där vinnaren är den person som skulle ha störst sannolikhet att klara sig ensam på en öde ö (eller i en mycket lite grupp på 3-4 personer). Då är alla pakter och socialt spel meningslöst.

Fast det är en helt annan programidé om fokus skulle ligga på överlevnad. Det blir snarare dokumentärt än en dokusåpa. Skulle de lägga om kursen så dramatiskt tror jag inte man väljer att göra det under det som etablerats som Expedition Robinson. Hade det varit intressant att se? Ja, absolut (det finns ju en del dokumentärer med liknande koncept redan)! Men det kommer inte ske under namnet Robinson.
2018-05-28, 18:54
Avstängd
XtraXs avatar
Citat:
Nice. Tusen tack. Haha asså Jan... En självbiografi på gång. Vilken lirare

Du får några till eftersom du är så snäll.

2018-05-28, 18:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn

Jag tycker Henrik skulle vinna då han förmodligen hade blivit en bättre Robinson. Starkt psyke, fysik och naturlig ledare (se stycket ovan). DK är en person som är lätt att tycka om. Det är ganska ofta som personer som är laid-back vinner i dokusåpor. Hur som helst så är ändå DK bra och han behöver pengarna bättre. Båda två var värdiga vinnare.

Jag ogillade starkt det sista örådet där de tre svagaste spelarna öste ur sig så mycket anklagelser som de kunde. Trodde att de var bättre än så när de var utsövda och inte längre hungriga. Jag tror att Pascal är ganska glad för att han inte kom till finalen för han förstår nog nu i efterhand hur sågad han skulle bli i samma typ av öråd. Jag kan heller inte se någon anledning till varför inte fler fick rösta. Det hade varit roligare att se alla deltagarna på plats igen. Var tog t.ex. Rick vägen? Han var ju med tillräckligt länge för att få rösträtt.

De som fick rösta var de som åkte ut efter sammanslagningen. Rick fick avbryta av medicinska skäl och åkte med största sannolikhet hem till Sverige direkt för att få vård.
2018-05-28, 19:01
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Din favorit lär vara Victoria Heaps som har sex med barn eller ensamkommande flyktingbarn Hon är med länge tack vare att tv4 skyddar henne. Hennes närmast allierade är en 20årig tjej som är uttalad feminist. En bög och en Lillemor som är mörkhyad dessa två föraktar vita medelålders män av någon anledning kategoriseras adopterade Henrik in i det gänget som föraktas av Robinsons i särklass sämsta deltagare. Bögen, Lillemor och den som har sex med barn ges fördelar av tv4.

Avgör själv om det är värt det.

Lustigt hur du lyckas få det till PK att en 29 årig dalmas som kunde castats som Gustav Vasa vann, och fick rösterna istället för en brun man.
2018-05-28, 19:08
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Du får några till eftersom du är så snäll.

Du va mig en snäll en Spännande! I en annan artikel i Aftonbladet lär Pascal uppgett att han "skällt ut" TV4 för de hade vinklat hans medverkan. Viktoria verkar leva ett ganska sorgligt liv får man ändå säga, barnlös och utsatt för hat.

Men hur gick det då för min favorit Henke? Hittade han tvillingbrodern?
2018-05-28, 19:20
Medlem
Krickedixans avatar
Varför var inte alla med och röstade ?
Robban var inte där och sedan saknade jag även Alexandra och Rick
De var väl ändå med en hel del
Även Caroline och Nick saknades
Vart drog man gränsen för att få vara med och rösta?
2018-05-28, 19:43
Avstängd
XtraXs avatar
Citat:
Du va mig en snäll en Spännande! I en annan artikel i Aftonbladet lär Pascal uppgett att han "skällt ut" TV4 för de hade vinklat hans medverkan. Viktoria verkar leva ett ganska sorgligt liv får man ändå säga, barnlös och utsatt för hat.

Men hur gick det då för min favorit Henke? Hittade han tvillingbrodern?

Nöjesbladet har sökt Henrik Norgren...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in