2018-05-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vad hände igår? Tyckte Ida stod med sista biten till pusslet en lång stund och bara glodde,

Blev riktigt jävla förbannad faktiskt. The Champ måste ut NU, Fast kanske bättre om han kommer 2a, Det borde suga ännu mer för mr Champ.
Hon verkade få totalt hjärnsläpp där, jobbigt att se.
Och Papscal får gärna åka ut redan idag men misstänker att det blir någon tävling som gynnar honom.
2018-05-24, 09:19
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Pascal har lagt ju lagt pusslet upp och ner,
Förstår inte hur han fick det godkänt.
Hur menar du att det skulle spela någon roll?
2018-05-24, 09:28
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Spelar väl ingen roll vilket håll pusslet låg åt, antingen är det korrekt ihopsatt eller inte oavsett vilket håll man tittar ifrån. Hade dock gärna sett Pascal lämna.
Nackdelen som han fick var ju rätt löjlig, vad tappade han 15-20 sekunder? Svårt att säga hur lång tid det tog för Pascal att få ihop pusslet men känns som att det säkert var över 10 minuter åtminstone vilket gjorde de där 15-20 sekunderna i början ganska ointressanta.

Det tycker jag nog.

Fast visst kunde Pascal fått en värre nackdel,ett pussel med dubbelt så många bitar , ett svårare motiv som typ blå himmel, sista pussselbiten nergrävd någonstans så han fick leta rätt på den.
2018-05-24, 09:34
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Det tycker jag nog.

Fast visst kunde Pascal fått en värre nackdel,ett pussel med dubbelt så många bitar , ett svårare motiv som typ blå himmel, sista pussselbiten nergrävd någonstans så han fick leta rätt på den.
Jag trodde inte att pusselbitarna skulle ligga i en säck.
Betydligt mer straff att få hämta dem i händerna och därmed sinkat honom mer. Nu var det bara att rusa bort till säcken. Ta ned den och sen tillbaks och hälla ut alla bitarna på bordet.
2018-05-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vad hände igår? Tyckte Ida stod med sista biten till pusslet en lång stund och bara glodde,

Blev riktigt jävla förbannad faktiskt. The Champ måste ut NU, Fast kanske bättre om han kommer 2a, Det borde suga ännu mer för mr Champ.
Hon hade pusselbiten upp-och ned. Därför passade den inte in och hon fattade ingeting.
2018-05-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
I och med att TV4 visat förhandsklipp på en Pappkuk som kämpar med ett logiskt pussel, så åker han givetvis inte ut.
Jag har en känsla av att det är Ida och DK som ligger sämst till idag, tyvärr.
Skulle vilja se Pappkuken åka ut. Desto fortare desto bättre.

Och jag skulle gärna vilja se din min när Pascal skrek "klar"
2018-05-24, 09:55
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Hon hade pusselbiten upp-och ned. Därför passade den inte in och hon fattade ingeting.

å andra sidan så va det säkert uppgjort..
2018-05-24, 10:01
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Kul att DK vann. Har tänkt mig honom som lite smått obegåvad, men det har nog mest baserats på hans släpiga och bondska sätt att prata. Han var ju uppenbarligen riktigt klipskt, trevligt när det är en sådan stilig pojke.

Stilig var väl att ta i.

Fixar han gaddarna och övar bort sin vidriga dialekt så kan ha bli het ;-)
2018-05-24, 10:11
Medlem
Wandras avatar
T.o.m. deltagarnas repliker är regisserade, alltså när de uttalar sig en och en framför kameran.

Igår när de först visade snuttar "i dagens avsnitt", så sa Dessi "Hoppas Pasqual kommer ner från sin VITA häst.

Sedan i avsnittet sa hon däremot "Hoppas Pasqual kommer ner från sin HÖGA häst"

Tvättäkta bluff allting.
2018-05-24, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
T.o.m. deltagarnas repliker är regisserade, alltså när de uttalar sig en och en framför kameran.

Igår när de först visade snuttar "i dagens avsnitt", så sa Dessi "Hoppas Pasqual kommer ner från sin VITA häst.

Sedan i avsnittet sa hon däremot "Hoppas Pasqual kommer ner från sin HÖGA häst"

Tvättäkta bluff allting.

Fel.

I början visar de små klipp från "tidigare avsnitt", det står ju för fan uppe i vänstra hörnet när klippen visas och när hon säger "Det skulle vara jävligt skönt att peta ner honom från sin höga häst"

I programmet säger hon "Att få kicka ner honom från sin vita häst känns bra, Prince Charming ska inte komma och ta över här nu"

Inte många rätt där
2018-05-24, 10:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Jag trodde inte att pusselbitarna skulle ligga i en säck.
Betydligt mer straff att få hämta dem i händerna och därmed sinkat honom mer. Nu var det bara att rusa bort till säcken. Ta ned den och sen tillbaks och hälla ut alla bitarna på bordet.

Jo men nu var det Pascal som fick nackdelen, då blir de kvar i säcken. Hade t.ex. Henke fått nackdelen så hade han fått hämta dem i händerna. Allt i sann TV4-anda.
2018-05-24, 10:48
Medlem
Pascal fick hämta 3 säckar med bitar, om han istället skulle behövt hämta 20 stora klossar med händerna så skulle Henke likaväl fått plocka de extra kokosnötterna i palmen.

Att vräka ut 3 säckar och få allt huller om buller mot att få stå lugnt vid bordet där alla bitarna iaf ligger stilla och upplagda, är ju en jävla skillnad.

Men klart att Pascal ska få det jobbigare när ni stör er så på honom.

Janteflöjtar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in