2018-05-22, 20:43
Medlem
Katzyns avatar
Fattar inte att många rankar Dessi så långt ner som värdig vinnare? Jag tycker hon är den solklart mest värdiga vinnaren. Vad är egentligen argumenten kring att hon inte skulle vara värdig? Att hon inte gillar gubbar som tar mer plats än de har kompetens för? Och ja, det är klart att hon vill att en tjej vinner när hennes jävla pappa sa innan hon åkte att en tjej aldrig kommer att vinna.
2018-05-22, 20:46
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fattar inte att många rankar Dessi så långt ner som värdig vinnare? Jag tycker hon är den solklart mest värdiga vinnaren. Vad är egentligen argumenten kring att hon inte skulle vara värdig? Att hon inte gillar gubbar som tar mer plats än de har kompetens för? Och ja, det är klart att hon vill att en tjej vinner när hennes jävla pappa sa innan hon åkte att en tjej aldrig kommer att vinna.

Jag håller också på Dessie. Tyvärr så verkar hon avguda Pappskall men men hon är ung. Kvinnor är lite korkade i den åldern.
2018-05-22, 20:49
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag håller också på Dessie. Tyvärr så verkar hon avguda Pappskall men men hon är ung. Kvinnor är lite korkade i den åldern.

Hon verkar ha lätt för att knyta an till människor och kanske lite väl stort tålamod och förståelse för deras svagheter. Men nu senast fick man ju ändå höra henne säga att hon är trött på Pascals snack och vill sätta honom på plats. Man kan ju hoppas att den ambitionen drev på henne och kan fortsätta göra det tills vi verkligen slipper höra hans snack.
2018-05-22, 20:55
Medlem
Citat:
Håller med om precis allt du skriver!

Jag vill helst se att Dessi tar hem Robinson och skulle hon inte göra det så är det helt ok vem det än blir, så länge det INTE blir Pascal!
2018-05-22, 20:56
Medlem
Citat:

Håller med om att Dessi är en fullt värdig vinnare, Hon har tagit hem många tävlingar, inte gnällt på brist på sömn och mat osv samt spelat sina kort väl. Fullt värdig vilket även alla andra kvarvarande är nu efter att Viktoria åkte ut..

Kroknar dock hårt på snacket om girlpower osv. Det är samma visa i varje program av den här typen och för mig visar det inget annat än ett djupt och tragiskt mindervärdeskomplex. Folk är så vana vid det där tramset numera att ingen egentligen reagerar men tänk hur oerhört konstigt det skulle se ut om Pascal, Henrik och DK smög iväg för att snacka om manpower och vikten av att en man tar hem vinsten..
2018-05-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Konspirera? När till och med Henrik som är på ön säger till DK att Johan fått alltför många chanser att stanna kvar. Sen att Johan är en gottegris och trodde han hade sin pakt med sig och räknade att få stanna kvar till 110%, kan knappast lastas TV4.
Eh jo om TV4 vet att Johan är en gottegris vilket han sagt flera gånger och sedan börjar muta med godis när de vet att han fått immunitet...?
2018-05-22, 21:00
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Håller med om att Dessi är en fullt värdig vinnare, Hon har tagit hem många tävlingar, inte gnällt på brist på sömn och mat osv samt spelat sina kort väl. Fullt värdig vilket även alla andra kvarvarande är nu efter att Viktoria åkte ut..

Kroknar dock hårt på snacket om girlpower osv. Det är samma visa i varje program av den här typen och för mig visar det inget annat än ett djupt och tragiskt mindervärdeskomplex. Folk är så vana vid det där tramset numera att ingen egentligen reagerar men tänk hur oerhört konstigt det skulle se ut om Pascal, Henrik och DK smög iväg för att snacka om manpower och vikten av att en man tar hem vinsten..

Hade tyckt att det vore fullt rimligt om Pascal, Henrik eller DK fått höra av sin morsa innan de åkte att "du fattar väl att en kille aldrig kommer vinna". Men i vilket universum skulle det inträffa?
2018-05-22, 21:09
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Henriks överhopp i kastsystemet https://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/kastsystemet-i-indien udner tävlingen var ren och skär fusk, någon åklagare som håller med mig?

man ser Victorias vårtgårdar, hur stora?
nej tycker jag inte, det är som i handboll man får vara över linjen bara man inte hinner komma i marken innan skott.
2018-05-22, 21:42
Medlem
Citat:
Hade tyckt att det vore fullt rimligt om Pascal, Henrik eller DK fått höra av sin morsa innan de åkte att "du fattar väl att en kille aldrig kommer vinna". Men i vilket universum skulle det inträffa?

I dessa feministtider så är det inte alls omöjligt att få höra en sån kommentar från sin morsa tror jag.
2018-05-22, 21:43
Medlem
janssonkarls avatar
Kan dem inte slänga upp robinson spelet igen! där fanns ju kasta kokosnötter! :P

MVH Erik
2018-05-22, 21:49
Medlem
dialektikers avatar
Äntligen av med Victoria.
2018-05-22, 21:51
Medlem
Citat:
Alexandra Zazzi vann Robinson redan för 20 år sedan. Det är faktiskt lite märkligt att försöka göra det till en ”girlpower”-grej för att en tjej äntligen ska vinna, när det var en tjej som vann redan andra säsongen 1998.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in