Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 19:33
  #109
Medlem
jag!s avatar
Jag tycker du har gjort en bra affär, hade det varit min butik hade du fått EN kryddmix gratis. Det står ju tag 3 betala för 2, inte tag 9 betala för 6.
Citera
2018-02-20, 19:59
  #110
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja under föutsättning att det är någon skillnad i pris annars gäller det att man får valfri vara på köpet.

Och är man på snål-ica måste man då uppenbarligen begära tre kvitton (och skapa merarbete) för att få det kampanjen går ut på, i det här fallet att köpa tre måltider och få en på köpet.

Begära och begära.. Det är bara att sätta kundpinnar mellan varorna, tre och tre.
Tre bröd, pinne, betala, tre salsa, pinne, betala, tre kryddpåsar, pinne. Problemet löst!
Är man riktigt jävla snål så "glömmer" man att köpa påse, "oj jag glömde påse", tar fram visa-kortet och får påsen gratis.. (Transaktionen med kort kostar mer för ICA än påsen..)
Citera
2018-02-20, 20:17
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag!
Jag tycker du har gjort en bra affär, hade det varit min butik hade du fått EN kryddmix gratis. Det står ju tag 3 betala för 2, inte tag 9 betala för 6.
Klockrent. Men grattis om du lyckas förklara så att klappmongona i tråden fattar.
Citera
2018-02-20, 20:18
  #112
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du missförstår det hela grovt.

Det gäller köp tre betala för två. Att du köper nio spelar ingen roll. Köp tre betala för två gäller bara en gång. Du hade varit tvungen att gå ut igen för varje tre för två.
Detta är inte sant. Jag uppfattar som regel "köp tre betala för två" som att var tredje är gratis. Jag har aldrig varit med om det TS varit med om. Gäller det en gång står det "1 köp per hushåll". Köpte avokado senast häromdagen, sex st betalade för fyra.
Citera
2018-02-20, 20:23
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Var inne på den lokala Ica-affären i dag. De hade tag 3 betala för 2 på all tex mex från Santa maria. Bra tänkte jag - då har jag de tre närmsta mello-lördagarna säkrade! Så jag köpte följande:
3 stycken soft tortilla (large).
3 stycken salsa (medium).
3 stycken kryddmixer.
Bra va?
Det tyckte jag också tills jag läste på kvittot!
Jag har fått betala fullt pris för både bröden och salsan medan den betydligt billigare kryddmixen drogs av! Vad i helvete!
Jag har ju köpt TRE bröd, TRE såser och TRE kryddor. Dra då för fan av en av varje! Hade jag bara köpt tre bröd hade de ju dragit av ett bröd.
Är inte detta skamligt?

Det står ju "den billigaste utan kostnad"!

https://www.ica.se/erbjudanden/butikserbjudanden/
Citera
2018-02-20, 20:53
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolliance
Herregud är det ingen här inne som förstår konceptet tag 3 betala för 2?

Vanligtvis ska man börja med dyraste varan och sedan ge var tredje vara gratis, uppefrån och ned. Då blir det bäst för kunden så att kunden inte ska behöva ta allt i flera olika betalningar.

Har man tagit 9st produkter som i TS fall så blir det först tre bröd man scannar in eftersom dom är dyrast, och då blir tredje brödet gratis. Sen går man vidare, från dyraste produkten mot den billigaste.

Det är vanligt att kassörer inte förstår tankesättet på att man måste slå in varorna i rätt ordning. Kassören gjorde helt enkelt fel.

Är man på en klädbutik som har 3 för 2(på allt) och handlar saker för följande pris.
600:-
500:-
400:-
300:-
200:-
100:-

Då ska kunden få varan för 400:- och den för 100:- gratis om inte speciella villkor är tillämpade.
Nej systemet är inte så dumt att det kräver man måste slår in alla "2 för 3-varor" efter varandra och i rätt ordning!
Det skulle ju också förutsätta att kunden la varorna på bandet i rätt följd!
Citera
2018-02-20, 20:55
  #115
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
TS får väl i protest sluta handla på Ica så är framtida problem lösta. Läs nästa gång vad som gäller innan du klagar.
Citera
2018-02-20, 21:11
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolliance
Herregud är det ingen här inne som förstår konceptet tag 3 betala för 2?

Vanligtvis ska man börja med dyraste varan och sedan ge var tredje vara gratis, uppefrån och ned. Då blir det bäst för kunden så att kunden inte ska behöva ta allt i flera olika betalningar.

Har man tagit 9st produkter som i TS fall så blir det först tre bröd man scannar in eftersom dom är dyrast, och då blir tredje brödet gratis. Sen går man vidare, från dyraste produkten mot den billigaste.

Det är vanligt att kassörer inte förstår tankesättet på att man måste slå in varorna i rätt ordning. Kassören gjorde helt enkelt fel.

Är man på en klädbutik som har 3 för 2(på allt) och handlar saker för följande pris.
600:-
500:-
400:-
300:-
200:-
100:-

Då ska kunden få varan för 400:- och den för 100:- gratis om inte speciella villkor är tillämpade.

Hahaha Är du helt bakom flötet eller? Du klagar på att folk inte förstår och så fattar du helt fel själv!
Man får alltid de billigaste på köpet vid sådana här erbjudanden.
Citera
2018-02-20, 21:15
  #117
Medlem
Har du inte fattat det än att Ica hanlarna är det girigaste som finns! Icas affärside är att blåsa kunderna tills de börjar skrika och sedan backa! Ica tar så mycket betalt de kan och pressar leverantörerna till det yttersta! Willy försöker att sälja så billigt de kan och få en liten hacka över. Se på vinsterna Ica Maxi franchisingtagarna gör. Här där jag bor gör de 40 miljoner i vinst! 2 bröder jag känner skrev upp samma produkter när de skulle veckohandla, en åkte till ica Maxi och den andre till Willys skillnaden blev 700:-
Citera
2018-02-20, 21:29
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du missförstår det hela grovt.

Det gäller köp tre betala för två. Att du köper nio spelar ingen roll. Köp tre betala för två gäller bara en gång. Du hade varit tvungen att gå ut igen för varje tre för två.

Så var det inte alls, klart att det gäller alla tre gånger så länge inget annat står utskrivet. Problemet TS har var att han nu fick de tre billigaste varorna på köpet (vilket är logiskt), men han ville att en av varje vara skulle vara gratis.

Dags att sluta kritisera andra för att missförstå när du själv inte klarar av att läsa trådstarten, ok.
Citera
2018-02-20, 21:36
  #119
Medlem
Jiiimboohs avatar
Det är ganska standard i sådana här fall (tag x betala för y) att man drar av priset för de(n) billigaste varan/-orna. Kassapersonalen har absolut inte gjort något fel. Man kan förstås tycka att ICA är snåla, men de är långt ifrån ensamma i så fall. Om det här är viktigt för dig får du helt enkelt vara noga och fråga om de kan dra av för en vara av varje sort istället. (Jag vet inte hur ICA:s system fungerar. Det han hända att du måste betala tre gånger.)
Citera
2018-02-20, 21:57
  #120
Medlem
Ni förstår inte komplexiteten i detta dilemma.
I morgon går TS tillbaka och lämnar tillbaks all taco's produkter.

Lägg fram de tre första bröden och säg ge mig den billigaste gratis. Eftersom ingen är billigast utan har samma pris ber du bestämt att få alla 3 gratis då de har ett felaktigt erbjudande. Efter detta skall du även be om din bonuscheck på 25 kronor för att ha upptäckt detta.

Steg två, repetera med salsan. ...och sen kryddmixen.

De 75 extra kronorna bränner du på en fin kalvfärs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback