Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 21:09
  #1
Avstängd
Var inne på den lokala Ica-affären i dag. De hade tag 3 betala för 2 på all tex mex från Santa maria. Bra tänkte jag - då har jag de tre närmsta mello-lördagarna säkrade! Så jag köpte följande:
3 stycken soft tortilla (large).
3 stycken salsa (medium).
3 stycken kryddmixer.
Bra va?
Det tyckte jag också tills jag läste på kvittot!
Jag har fått betala fullt pris för både bröden och salsan medan den betydligt billigare kryddmixen drogs av! Vad i helvete!
Jag har ju köpt TRE bröd, TRE såser och TRE kryddor. Dra då för fan av en av varje! Hade jag bara köpt tre bröd hade de ju dragit av ett bröd.
Är inte detta skamligt?
Citera
2018-02-19, 21:12
  #2
Avstängd
Danskhatares avatar
JO visst är det skamligt varför sa du inte nåt då du var i butiken?

Dra dit i morgon och klaga din nöd!
Citera
2018-02-19, 21:13
  #3
Medlem
Abysmals avatar
Betala för varorna separat nästa gång. Det är standard att det är den billigaste varan som dras av. Det handlar endast om några enstaka kronor. Lever du på socialbidrag..?
Citera
2018-02-19, 21:13
  #4
Medlem
Kan du ha missat att läsa endast ett per hushåll?
Citera
2018-02-19, 21:13
  #5
Medlem
321js avatar
Leverantör/Land:

Santa Maria
Vikt/Volym:

20-800 g, 85-280 ml
Mer info:

Den billigaste utan kostnad Köp 3 betala för 2 Kortpris
Giltighetstid:

Giltigt 2018-02-19 till 2018-02-25.
__________________
Senast redigerad av 321j 2018-02-19 kl. 21:16.
Citera
2018-02-19, 21:13
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danskhatare
JO visst är det skamligt varför sa du inte nåt då du var i butiken?

Märkte det för sent men de ska minsann få sina fiskar varma i morgon!
Citera
2018-02-19, 21:13
  #7
Avstängd
ilpobres avatar
Du har inte läst det finstilta. Finns inte det finstilta? Anmäl till Konsumentverket.
Citera
2018-02-19, 21:22
  #8
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Märkte det för sent men de ska minsann få sina fiskar varma i morgon!
Jag fattar vad du menar. Men du har ingen anledning att vara otrevlig mot personalen där. Se om det löser problemet för dig då är det ju världen. Annars Välj en annan affär i framtiden.
Datasystemen är utformade så att det drar av den billigaste varan vid köp 3 betala för 2.
Citera
2018-02-19, 21:36
  #9
Medlem
Ganonitos avatar
Kanske är så att det bara gäller 1 köp/kvitto/hushåll.
Citera
2018-02-19, 21:40
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Var inne på den lokala Ica-affären i dag. De hade tag 3 betala för 2 på all tex mex från Santa maria. Bra tänkte jag - då har jag de tre närmsta mello-lördagarna säkrade! Så jag köpte följande:
3 stycken soft tortilla (large).
3 stycken salsa (medium).
3 stycken kryddmixer.
Bra va?
Det tyckte jag också tills jag läste på kvittot!
Jag har fått betala fullt pris för både bröden och salsan medan den betydligt billigare kryddmixen drogs av! Vad i helvete!
Jag har ju köpt TRE bröd, TRE såser och TRE kryddor. Dra då för fan av en av varje! Hade jag bara köpt tre bröd hade de ju dragit av ett bröd.
Är inte detta skamligt?

Du missförstår det hela grovt.

Det gäller köp tre betala för två. Att du köper nio spelar ingen roll. Köp tre betala för två gäller bara en gång. Du hade varit tvungen att gå ut igen för varje tre för två.
Citera
2018-02-19, 21:52
  #11
Medlem
Övning i matematik för årskurs 2, ungefär.
Citera
2018-02-19, 22:12
  #12
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Var inne på den lokala Ica-affären i dag. De hade tag 3 betala för 2 på all tex mex från Santa maria. Bra tänkte jag - då har jag de tre närmsta mello-lördagarna säkrade! Så jag köpte följande:
3 stycken soft tortilla (large).
3 stycken salsa (medium).
3 stycken kryddmixer.
Bra va?
Det tyckte jag också tills jag läste på kvittot!
Jag har fått betala fullt pris för både bröden och salsan medan den betydligt billigare kryddmixen drogs av! Vad i helvete!
Jag har ju köpt TRE bröd, TRE såser och TRE kryddor. Dra då för fan av en av varje! Hade jag bara köpt tre bröd hade de ju dragit av ett bröd.
Är inte detta skamligt?


Som sagt 3 artiklar betala för 2, du tar 9 artiklar.

Jag tycker faktiskt inte synd om dig. LOL
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback