Citat:
Ursprungligen postat av
Furienna
Tråkigt att du har hamnat mellan två myndigheter, så att du inte får någon hjälp från vare sig psykiatri eller habilitering. Jag har också autism (Aspergers), så jag vet nog hur det är att vara extrakänslig mot sinnesintryck. Och det är svårt att förklara det här för de andra, som inte har samma problem.
Tyvärr måste du dock acceptera att barn kan föra oväsen, och att fordon kan gå förbi på vägen. Så du kan egentligen bara göra två saker:
1: Sätt på musik eller ha radio eller TV på i bakgrunden när du pluggar. Det borde ju dränka de flesta ljuden utifrån.
2: Hitta en plats någon annanstans, där du kan plugga i lugn och ro.
Men hur mycket du än lider, så undvik för allt i världen att skada dig själv eller någon annan. För då blir du säkerligen intagen för psykiatrisk vård, och då blir det ännu svårare för dig att avsluta dina studier.
1) Jag har lyssnat på för mycket musik för att dämpa oljud, håller på utveckla tinnitus som gör mig galen. Kan inte lyssnar mer.
2) Jag går bokstavligen till högskolan varje dag i flera timmar, klarar inte av att vara hemma. Går alla helger, semestrar osv bara för att få ett tyst rum.
Känns hopplöst, bara en tidsfråga innan jag misslyckar studierna och mördar dem eller gör något annat, fan vet jag. Helt hopplöst, kan inte ens flytta pga bostadsbrist.