2018-02-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartenQQQ
Mupp.

Neger.
Citera
2018-02-18, 21:03
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Var även så innan jag studerade, blev galen av grannarna vi hade då. Studierna är onödigt avancerade eftersom jag inte klarar av att plugga pga oljud.
Då kan man ju tycka att du redan borde äga minst ett par hörselkåpor sedan lång tid tillbaka.
Om man nu ska ta dig seriöst, vill säga.
Citera
2018-02-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Då kan man ju tycka att du redan borde äga minst ett par hörselkåpor sedan lång tid tillbaka.
Om man nu ska ta dig seriöst, vill säga.

Det var då jag filtrerade det genom hög musik, nyligen börjar jag få tinnitus.
Citera
2018-02-18, 21:12
Medlem
note-its avatar
Citat:
Det var då jag filtrerade det genom hög musik, nyligen börjar jag få tinnitus.
Berätta inget mer du brukar göra, snälla.
Citera
2018-02-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Berätta inget mer du brukar göra, snälla.

Stäng fliken då.
Citera
2018-02-18, 23:01
Medlem
sommarlovs avatar
Läs på om högkänslighet.
Citera
2018-02-18, 23:02
Medlem
Enzymes avatar
Ska jag läsa något så är öronproppar i princip ett måste. Är också ganska ljudkänslig. Som tur är har jag tysta grannar men är det ett gapigt barn på bussen byter jag plats direkt så långt ifrån det går!
Citera
2018-02-19, 00:44
Medlem
Citat:
Men hjälper det mot vibrationer? Hur vet jag vilken jag bör köpa? De är rätt dyra.

Jag är också ljudkänslig dock utan att vara autistisk . Förstår dig till fullo . Jag använder hörselkåpor eller vad det kallas . Finns ett par gula på Clas Olsson och de kostade 69 kr när jag köpte dem för ett par år sedan när det borrades i huset . Jobbiga att ha på sig men tar bort vibrationer ( öronproppar är bara skit ) och annat oljud som tex trafik .
Citera
2018-02-19, 01:05
Medlem
Trolltestets avatar
Jag hade samma problem som du förr, men löste det tills sist genom att börja se alla störande ljud jag hörde som en del av omgivningens övriga "white noise" som vi autister ALLTID hör. Det krävdes några veckor och även lite tålamod, men numera kan jag till och med bo bredvid en motorväg och knappt ens märka bilarna som stormar förbi. Jag har fortfarande lite problem med motorcyklar med raka rör eftersom de även orsakar kinetiska störningar i huset, men, det finns inte så många sådana av dem kvar. Rasen (fags) som kör dem håller på att dö ut. I can hear them driving into oblivion

Du får helt enkelt träna dig på att lära dig skita i ljud.
Ju mer man fokuserar på ett ljud man stör sig på, desto mer kommer man att störa sig på det ljudet, och denna "störelse" kommer att fortsätta ända tills den eskalerar i ett vansinnesutbrott.

En alternativ lösning är därmed nödvändig, och den är att du börjar träna dig redan idag på att ignorera störningsmoment vare sig det är ljud, ljus eller kinetiska effekter.
Citera
2018-02-19, 01:10
Avstängd
Pungsvings avatar
Gå till en järnaffär som säljer öronkåpor. Öronproppar är för det mesta obekväma. Du kan också prova att skippa kaffet så fungerar tankarna bättre, blir mindre söndersplittrade.
Citera
2018-02-19, 01:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Gå till en järnaffär som säljer öronkåpor. Öronproppar är för det mesta obekväma. Du kan också prova att skippa kaffet så fungerar tankarna bättre, blir mindre söndersplittrade.

Problemet med både öronproppar och öronkåpor är att de utövar ett tryck på innerörat resp runt örat, vilket i sin tur skapar ett ljud som vi autister hör och som är än mer störande.
När jag ligger och skall sova och det är relativt tyst i rummet, så kan jag höra mitt eget blodomlopp. Ett tryck på det i form av en hörselkåpa skulle skapa en ljudbild i mitt huvud som påminner om en liveinspelning från en gammaldags smed.
Citera
2018-02-19, 01:24
Medlem
Du kan inte bo i lägenhet. Kommer bli samma problem var du än flyttar. Även om du delar hus med pensionärer så går de upp å kissar på nätterna, skriker i telefonen osv.
Grannar lever. Vill du ha tyst och lungt får du i ett hus i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in