Citat:
Ursprungligen postat av
PappasNyaKille
Låt mig gissa att #jagärhär knappast rycker ut till försvar mot det här näthatandet?
Är hoten någorlunda rättstavade eller ser de ut som de är producerade med Google Översätt?
Kan ju ge en viss ledtråd om vilken del av asylindustrin som ska misstänkas.
Det är ett konto som är öppet ett par dagar och sedan stängs ner och öppnas igen med nytt namn. Namnen är ofta taget från någon som jobbar på MigV i Gävle. Inget aktivt just nu vad jag sett. Både handläggare och personal från förvaret hängs ut.
Svenskan är undermålig och fåordig. Typ; "Varning detta är Lars Larsson, jobbar migrationsverket Gävle" och en bild. Ibland skrivs Allou Akbar ibland inte, ofta beskrivs personerna som terrorister och att någon vet vart de bor.
En gång undertecknades ett meddelande med något om Kurder, dock på nästan ett nedsättande sätt om Kurder så att man kan ana en rökridå.
Känns som någon nykommen som fått avslag... Min gissning utan att veta är att det är någon Hasar som sett hur deras fodermödrar härjar i sociala medier och viĺle hjälpa till. Hoten i sig när jag läste dom känns inte helt seriösa men vem fan vet.
Har tyvärr inga skärmdumpar eller liknande.