• 1
  • 2
2018-02-16, 09:49
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...verket-anmaler

http://www.gd.se/gavleborg/gavle/ans...s-pa-twitter-1

Konstigt att detta fått så himla liten spridning i media.
Rätt så allvarligt kan jag tycka. Och hade media slagit på stora trumman om tex bilder på asylsökande hade lagts ut på liknande sätt?

Kan förstå de jag känner som inte vill skylta med att de jobbar på denna myndighet.
Citera
2018-02-16, 09:58
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Det vore intressant att få veta "vem" som gjort detta.

Att det gäller personal på förvaret får mig att misstänka att det inte är hot från "högerextremt" håll.

De borde väl i princip gilla just den delen av verksamheten iaf.
Citera
2018-02-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det vore intressant att få veta "vem" som gjort detta.

Att det gäller personal på förvaret får mig att misstänka att det inte är hot från "högerextremt" håll.

De borde väl i princip gilla just den delen av verksamheten iaf.
Vore hoten från högerextrema så hade du fått läsa det i klartext i alla de stora medierna, var så säker.
Citera
2018-02-16, 13:10
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Låt mig gissa att #jagärhär knappast rycker ut till försvar mot det här näthatandet?
Är hoten någorlunda rättstavade eller ser de ut som de är producerade med Google Översätt?
Kan ju ge en viss ledtråd om vilken del av asylindustrin som ska misstänkas.
Citera
2018-02-16, 16:51
Medlem
hängballens avatar
Arbetar man på ett sånt ställe ska man inte bara mordhotas...
Citera
2018-02-16, 17:41
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Låt mig gissa att #jagärhär knappast rycker ut till försvar mot det här näthatandet?
Är hoten någorlunda rättstavade eller ser de ut som de är producerade med Google Översätt?

Som jag har förstått det, så verkar Förvaret i Gävle vara en plats där de håller 40 personer som ska utvisas. Det är bra sannolikare att #jagärhäradister redan har ryckt ut och är just de som står bakom dödshoten mot personalen.
Citera
2018-02-16, 17:45
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Arbetar man på ett sånt ställe ska man inte bara mordhotas...

Gillar du inte utvisningarna, eller har du missförstått vad Förvaret är för en slags plats?

Citat:
Förvar

Ett förvar är en låst lokal där asylsökande och andra utlänningar som tagits i förvar vistas. En person kan till exempel tas i förvar i samband med att de ska lämna Sverige.

https://www.migrationsverket.se/Kont...ser/Gavle.html
Citera
2018-02-16, 17:48
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vore hoten från högerextrema så hade du fått läsa det i klartext i alla de stora medierna, var så säker.

Det hade stått med stora, braskande rubriker, ja. Det hade stått även om det inte vore fastställt att det verkligen är högerextrema som låg bakom, utan det hade räckt med att någon som tweetar anger ett visst motiv. Ja, det hade inte ens krävts det, utan det hade räckt med journalisternas antaganden. Nu är det sannolikast asylaktivister som vill stoppa utvisningar som ligger bakom, vilket är anledningen till att eventuella angivna motiv mörkas. Även i övrigt är det osannolikt att högerextrema skulle välja att hota personal överhuvudtaget, samt än mindre att de skulle hota personal som jobbar med förvaret av de som ska utvisas.
Senast redigerad av Europe 2018-02-16 kl. 17:51.
Citera
2018-02-16, 17:58
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille

Det är ett konto som är öppet ett par dagar och sedan stängs ner och öppnas igen med nytt namn. Namnen är ofta taget från någon som jobbar på MigV i Gävle. Inget aktivt just nu vad jag sett. Både handläggare och personal från förvaret hängs ut.

Svenskan är undermålig och fåordig. Typ; "Varning detta är Lars Larsson, jobbar migrationsverket Gävle" och en bild. Ibland skrivs Allou Akbar ibland inte, ofta beskrivs personerna som terrorister och att någon vet vart de bor.

En gång undertecknades ett meddelande med något om Kurder, dock på nästan ett nedsättande sätt om Kurder så att man kan ana en rökridå.

Känns som någon nykommen som fått avslag... Min gissning utan att veta är att det är någon Hasar som sett hur deras fodermödrar härjar i sociala medier och viĺle hjälpa till. Hoten i sig när jag läste dom känns inte helt seriösa men vem fan vet.

Har tyvärr inga skärmdumpar eller liknande.
Citera
2018-02-16, 18:02
Medlem
Erik Östs avatar
Det skulle vara intressant att veta hur personal
på migrationsverket röstar!
Finns det sådan undersökning någonstans?
Citera
2018-02-16, 18:20
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Det är ett konto som är öppet ett par dagar och sedan stängs ner och öppnas igen med nytt namn. Namnen är ofta taget från någon som jobbar på MigV i Gävle. Inget aktivt just nu vad jag sett. Både handläggare och personal från förvaret hängs ut.

Svenskan är undermålig och fåordig. Typ; "Varning detta är Lars Larsson, jobbar migrationsverket Gävle" och en bild. Ibland skrivs Allou Akbar ibland inte, ofta beskrivs personerna som terrorister och att någon vet vart de bor.

En gång undertecknades ett meddelande med något om Kurder, dock på nästan ett nedsättande sätt om Kurder så att man kan ana en rökridå.

Känns som någon nykommen som fått avslag... Min gissning utan att veta är att det är någon Hasar som sett hur deras fodermödrar härjar i sociala medier och viĺle hjälpa till. Hoten i sig när jag läste dom känns inte helt seriösa men vem fan vet.

Har tyvärr inga skärmdumpar eller liknande.

Det kan även handla om folk som är sura för att någon sitter på förvaret:

Citat:
Hjälp från utsidan, hot eller våld. 257 personer har rymt från Migrationsverkets fem stängda förvar i landet sedan 2010, visar SvD:s granskning. Bakom de frihetsberövades rymningar finns spektakulära, men även våldsamma metoder.
Citat:
För landets alla fem förvar handlar det om 257 genomförda rymningar sedan 2010. Vissa är mer spektakulära än andra, en del våldsamma och andra hotfulla. I vissa fall har personalen hittat en kofot som använts, i andra fall har personer utifrån fritagit intagna med stora yxor. I andra exempel har intagna använt stålsågar för att ta sig ut.

Personal har även utsatts för våld och hot vid fritagningar och rymningar, visar SvD:s granskning.

På förvaret i Gävle den 20 november 2011 kastades rep över från utsidan. När personalen försökte hindra den intagne att rymma så klev en man upp på muren utifrån och sköt i luften med en pistol. Den intagne rymde med sin kumpan och personalen kontaktade bland annat Säkerhetspolisen, enligt den rapport som skrevs.

https://www.svd.se/del-1-over-250-pe...verkets-forvar
Citera
2018-02-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det skulle vara intressant att veta hur personal
på migrationsverket röstar!
Finns det sådan undersökning någonstans?

Kompis med arabiskt påbrå.
Kan säga att han sympatiserar för ett av Sveriges största partier. Som han självklart inte kan berätta för någon förutom ett par kompisar.
Han säger att det är sjukt att så många där inne så öppet tillåts sympatisera för IS.

Samt känner jag två tjejer på samma ställe som också verkar rösta åt samma håll om man tolkar deras kommentarer på Facebook.
Så vill man ”konvertera” någon från vänstern så kan jag rekommendera ett jobb på Migrationsverket
Senast redigerad av Gr3ger666 2018-02-16 kl. 20:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in