Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-14, 19:32
  #1
Medlem
LeFakirs avatar
Hej!

Jag blev arbetslös för några månader sen och sedan dess har jag i stort sett haft djävligt underliga sömnproblem. Vissa dagar har jag somnat tidigt och bara sovit 2-3 timmar, för att ligga vaken hela djävla natten. Andra dagar ligger jag och vrider mig till morgonen och sover hela djävla dagen. Jag är djävligt trött på detta och tänkte att jag kanske kan göra en medecincoctail som får mig att däcka i normal tid och sova HELA natten.

Till mina hjälpmedel har jag: Imovane, atarax, theralen, melatonin och jag köper gärna ett 6-pack folle!

Observera att jag är väldigt färsk angående substanserna jag har till min hjälp, och är egentligen inte sugen på att ta theralen ö.h.t. Endbart melatonin jag tagit regelbundet och det har inte hjälpt ett skit. Atarax har jag tagit någon enstaka gång och stilnoct en gång (ska väl vara väldigt likt imovane?).

Mitt mål är att sova 8-10 timmar från ca kl. 00:00 inatt och jag lär inte vara natruligt trött ö.h.t vid den tiden.

Vilka substanser bör jag ta, i vilka mängder och vid vilka klockslag?
Ta några atarax redan nu?
Är några av dessa substanser farliga tillsamman?

Med Vänliga Hälsningar
Lefakir
Citera
2018-02-14, 19:36
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Hej!

Jag blev arbetslös för några månader sen och sedan dess har jag i stort sett haft djävligt underliga sömnproblem. Vissa dagar har jag somnat tidigt och bara sovit 2-3 timmar, för att ligga vaken hela djävla natten. Andra dagar ligger jag och vrider mig till morgonen och sover hela djävla dagen. Jag är djävligt trött på detta och tänkte att jag kanske kan göra en medecincoctail som får mig att däcka i normal tid och sova HELA natten.

Till mina hjälpmedel har jag: Imovane, atarax, theralen, melatonin och jag köper gärna ett 6-pack folle!

Observera att jag är väldigt färsk angående substanserna jag har till min hjälp, och är egentligen inte sugen på att ta theralen ö.h.t. Endbart melatonin jag tagit regelbundet och det har inte hjälpt ett skit. Atarax har jag tagit någon enstaka gång och stilnoct en gång (ska väl vara väldigt likt imovane?).

Mitt mål är att sova 8-10 timmar från ca kl. 00:00 inatt och jag lär inte vara natruligt trött ö.h.t vid den tiden.

Vilka substanser bör jag ta, i vilka mängder och vid vilka klockslag?
Ta några atarax redan nu?
Är några av dessa substanser farliga tillsamman?

Med Vänliga Hälsningar
Lefakir

Ta 3-4 Imovane och skölj ned med några öl. (Om du vill tappa minnet totalt och bara knapra i dig fler och fler Imovane under natten, göra sjuka saker du inte har en aning om och bete dig allmänt efterblivet.

Har du provat att stoppa i dig en ynka Imovane att sova på bara? Varför efterfrågar du cocktails om du inte ens provat något?
Atarax är antihistaminer och aldrig farliga i stort sett.

Stoppa i dig en Imovane 30 min innan du går och lägger dig, sen lär du somna och sova.
Citera
2018-02-14, 19:50
  #3
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ta 3-4 Imovane och skölj ned med några öl. (Om du vill tappa minnet totalt och bara knapra i dig fler och fler Imovane under natten, göra sjuka saker du inte har en aning om och bete dig allmänt efterblivet.

Har du provat att stoppa i dig en ynka Imovane att sova på bara? Varför efterfrågar du cocktails om du inte ens provat något?
Atarax är antihistaminer och aldrig farliga i stort sett.

Stoppa i dig en Imovane 30 min innan du går och lägger dig, sen lär du somna och sova.

Jag har aldrig tagit imovane.

Min misstanke var att imovane, vilket bara är en insomningstablett som jag har förstått det bara kommer få mig att somna in och sedan vakna efter 2-3 timmar igen efter som jag garanterat kommer sakna all form av naturlig trötthet då. Därför tänkte jag att det var en bra idé att kombinera det med något som håller mig sovandes längre tid, typ atarax, theralen eller melatonin.

Jag vill inte sitta uppe hela natten drogad och imorgon ha en ännu konstigare dygnsrytm, det värsta e ju om man hade gjort massa idiotgrejer under natten på imovanen!

Men kanske räcker med några imovane och lite bira?

Angående att något av det skulle vara farligt tillsammans oroade jag mig mest för theralen och stilnoct i kombo då atarax som sagt e antihistamin och melatonin är ett hormon eller något sånt.
Citera
2018-02-14, 19:58
  #4
Medlem
Sithlord189s avatar
Antar att du har dessa läkemedel utskrivna? I sådant fall är det konstigt att du har imovane, men inte mirtazepin eller propavane, det va ju synd.. Mirtazepin som varken är narkotikaklassad eller vanebildande är helt klart min favorit. Men kör på enbart imovane. små doser och ENDAST i nödfall. Att bli beroende av ett sådant preparat kan verkligen förstöra din sömn på riktigt om dom missbrukas. Så ta det jävligt försiktigt och hoppas det löser sig för dig
Citera
2018-02-14, 20:02
  #5
Medlem
Sithlord189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Jag har aldrig tagit imovane.

Min misstanke var att imovane, vilket bara är en insomningstablett som jag har förstått det bara kommer få mig att somna in och sedan vakna efter 2-3 timmar igen efter som jag garanterat kommer sakna all form av naturlig trötthet då. Därför tänkte jag att det var en bra idé att kombinera det med något som håller mig sovandes längre tid, typ atarax, theralen eller melatonin.

Jag vill inte sitta uppe hela natten drogad och imorgon ha en ännu konstigare dygnsrytm, det värsta e ju om man hade gjort massa idiotgrejer under natten på imovanen!

Men kanske räcker med några imovane och lite bira?

Angående att något av det skulle vara farligt tillsammans oroade jag mig mest för theralen och stilnoct i kombo då atarax som sagt e antihistamin och melatonin är ett hormon eller något sånt.

Helt ofarligt att blanda theralen och stilnoct. Fått den kombon när jag legat på sjukan. Dock blir man riktigt seg dagen efter på theralen. Kan vara värt att komma ihåg om man har något viktigt som ska göras på morgonen
Citera
2018-02-14, 20:19
  #6
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sithlord189
Antar att du har dessa läkemedel utskrivna? I sådant fall är det konstigt att du har imovane, men inte mirtazepin eller propavane, det va ju synd.. Mirtazepin som varken är narkotikaklassad eller vanebildande är helt klart min favorit. Men kör på enbart imovane. små doser och ENDAST i nödfall. Att bli beroende av ett sådant preparat kan verkligen förstöra din sömn på riktigt om dom missbrukas. Så ta det jävligt försiktigt och hoppas det löser sig för dig

Bara ataraxen jag har utskriven faktiskt, kommer inte ihåg om det var för sömnbesvär eller depression. Imovanen tillhör människan jag bor med (hon har sagt att jag får ta några om jag vill), theralenen har nått random ragg glömt här, och melatoninen bestälde jag för länge, länge sedan innan det var patenterat och man var tvungen att ha det utskrivet! :P

Tack för lyckönskningarna, kanske blir theralen och imovane då. Har inget jätteviktigt att göra imorgon, ska bara träffa en släkting jag djävligt sällan träffar under dagen.
Citera
2018-02-14, 20:24
  #7
Medlem
LeFakirs avatar
Och tack för tipsen, båda två!
Citera
2018-02-14, 20:26
  #8
Medlem
Min "sömncocktail" består av 1x7.5mg Imovane, 2x25mg Propavan, 2x1ml Theralen + 1-2x5mg Oxynorm. Atarax är värdelöst.
Citera
2018-02-14, 20:32
  #9
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag har gjort en liknande sömncocktail, med de medicinerna. Jag blandade i ett rör, 5 ml Theralen, 4 st krossade Imovane, och 3-4 uthällda kapslar Melatonin. Samt hade jag nog i typ 10 mg Iktorivil, men det blir bra utan. Blandade i lite vatten. Drack upp det en timme innan, sen slocknade jag. Men om melatonin har någon verkan vet jag inte.

Atarax var länge sen jag fick, o normalt tar jag 3 ml Theralen, 2 mg Haldol, 7,5 mg Imovane o 4 mg Iktorivil var kväll.
Citera
2018-02-14, 21:07
  #10
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incarcerate
Min "sömncocktail" består av 1x7.5mg Imovane, 2x25mg Propavan, 2x1ml Theralen + 1-2x5mg Oxynorm. Atarax är värdelöst.
Tar du detta dagligen eller ytterst sällan som jag tänkte göra nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har gjort en liknande sömncocktail, med de medicinerna. Jag blandade i ett rör, 5 ml Theralen, 4 st krossade Imovane, och 3-4 uthällda kapslar Melatonin. Samt hade jag nog i typ 10 mg Iktorivil, men det blir bra utan. Blandade i lite vatten. Drack upp det en timme innan, sen slocknade jag. Men om melatonin har någon verkan vet jag inte.

Atarax var länge sen jag fick, o normalt tar jag 3 ml Theralen, 2 mg Haldol, 7,5 mg Imovane o 4 mg Iktorivil var kväll.
Som sagt är jag djävligt färsk men ändå bra med inspiration! ^^ Lutar mot lite theralen och imovane!

Nu har ICA stängt så bärsen går bort!
Citera
2018-02-14, 21:47
  #11
Medlem
Min dagsdos består tyvärr av 1st imovane 7.5mg 3st propavan 25mg och en melatonin agb 4mg. Får dessa utskrivet av läkare sedan ca: 3år tillbaka. Propavanen får mig att bli rätt seg och imovanen hjälper mig att somna in. Iallafall psykiskt då jag inte vet om den har någon effekt längre på mig. Söndagar efter jag varit ledig på helgen blir det 4-5 propavan och 3st imovane för att kunna somna. Arbetar 7-16 vardagar och detta hjälper mig att kunna somna och klara av att arbeta
Citera
2018-02-14, 22:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Tar du detta dagligen eller ytterst sällan som jag tänkte göra nu?
Det gör jag varje dag. I ditt fall hade jag börjat med 1x5mg alternativt 1x7.5mg Imovane + 1x40mg alternativt 1x1ml Theralen som motsvarar 40mg, runt 23:30-23:45.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback