Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 15:51
  #1
Medlem
Tjena allesammans. Jag är en kille på 26 år snart 27 som brukat/missbrukat tjack i ungefär 9 år. Dom första åren ville jag alltid göra grejer, ut och festa, träffa vänner umgås osv. Idag är det helt annorlunda, jag förstår inte varför jag ens tar tjack. Det slutar upp med att ja kanske lyckas göra något i någon timma eller två under ruset dåra, därefter börjar fokuseringen på att Runka. Det kan pågå i 10 timmar ungefär tills man hittar det perfekta klippet.

När det är färdigt röker jag lite spliff (röker mellan runkandet också då ja tycker att det boostar kåtheten) och kanske spelar lite för att sedan börjar runka igen. Hur sjukt är inte detta? Jag kan väl inte vara den enda, och jag hoppas att någon känner igen sig och kan dela med sig utav sina erfarenheter.

Tjack var najs men jag kan bekräfta att det blir aldrig som dom första gångerna.
Citera
2018-02-14, 16:08
  #2
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olonam
Tjena allesammans. Jag är en kille på 26 år snart 27 som brukat/missbrukat tjack i ungefär 9 år. Dom första åren ville jag alltid göra grejer, ut och festa, träffa vänner umgås osv. Idag är det helt annorlunda, jag förstår inte varför jag ens tar tjack. Det slutar upp med att ja kanske lyckas göra något i någon timma eller två under ruset dåra, därefter börjar fokuseringen på att Runka. Det kan pågå i 10 timmar ungefär tills man hittar det perfekta klippet.

När det är färdigt röker jag lite spliff (röker mellan runkandet också då ja tycker att det boostar kåtheten) och kanske spelar lite för att sedan börjar runka igen. Hur sjukt är inte detta? Jag kan väl inte vara den enda, och jag hoppas att någon känner igen sig och kan dela med sig utav sina erfarenheter.

Tjack var najs men jag kan bekräfta att det blir aldrig som dom första gångerna.
Du är helt enkelt en missbrukare. Dina vanor gör dessutom att du riskerar drabbas av porrimpotens. Lägg ner tjacket. Byt ut det mot mer gräs, svamp eller LSD.

Fastän jag själv är en "knarkare" så har jag mycket svårt att förstå folk som håller på med beroendeframkallande och rent destruktiva preparat.
Citera
2018-02-14, 16:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olonam
Tjena allesammans. Jag är en kille på 26 år snart 27 som brukat/missbrukat tjack i ungefär 9 år. Dom första åren ville jag alltid göra grejer, ut och festa, träffa vänner umgås osv. Idag är det helt annorlunda, jag förstår inte varför jag ens tar tjack. Det slutar upp med att ja kanske lyckas göra något i någon timma eller två under ruset dåra, därefter börjar fokuseringen på att Runka. Det kan pågå i 10 timmar ungefär tills man hittar det perfekta klippet.

När det är färdigt röker jag lite spliff (röker mellan runkandet också då ja tycker att det boostar kåtheten) och kanske spelar lite för att sedan börjar runka igen. Hur sjukt är inte detta? Jag kan väl inte vara den enda, och jag hoppas att någon känner igen sig och kan dela med sig utav sina erfarenheter.

Tjack var najs men jag kan bekräfta att det blir aldrig som dom första gångerna.

Tyvärr är du svårt beroende och din hjärna är kidnappad av tjack och porr.
Du kommer inte komma ur det utan hjälp.

Två val;

1: Växla upp och knarka hårdare, gå på iv med RC, meta, a-pvp och allt det där så kommer du ganska snabbt till vägs ände och ledsnar på konsekvenserna. Men en härlig väg dit. Och en djup avgrund att klättra upp ur.

2: Sök hjälp på en beroendemottagning, bryt 100% med ditt knark och få hjälp med beteendet. Det går, känner många som lyckats fint och får ett lyckligt liv men det funkar bara om du bryter helt.

Jag själv har provat båda, funkar fint..
Citera
2018-02-14, 17:28
  #4
Medlem
sojapojkes avatar
Kom ihåg när jag tog amfetamin ensam för första gången. Exploderade av energi och programmerade, gjorde en skoluppgift, städade och lagade mat. Sedan blev jag lite kåt och min hjärnaktivitet kom till porr av någon anledning.

Började runka och desto mer tiden gick desto grövre/snuskigare blev klippen jag kollade på. Från vanligt munknull till spy/piss/bajsporr. Blev ungefär 10 timmars runkande. Så äckligt skönt och snuskigt men fyfan vilken ångest jag fick dagen efter. Bara tanken att jag har spenderat en hel natt med att runka blev en riktigt äcklig smäll för mig.

Fick ont i och sår på pungen av runkandet och blev så äcklad utav mig själv att jag lovade att aldrig ta tjack ensam igen. Kan förstå hur pundare kan förstöra sin hjärna med så mycket porrkonsumtion.

Nä fyfan inte igen... håller mig till kaffe och pregabalin.
Citera
2018-02-14, 17:41
  #5
Medlem
Stene-Spareviks avatar
Tyvärr har man ju hamnat där. Gjorde det enkelt för mig och slutade dra amfetamin och uppåt grejer då jag började inse mönstret och att konsekvenserna inte var värda det. Visst fan blir man sugen på en tjackrunk, men bättre att framstå som en mångsidig stoicist än en egoistisk pundare.
Citera
2018-02-14, 17:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stene-Sparevik
Tyvärr har man ju hamnat där. Gjorde det enkelt för mig och slutade dra amfetamin och uppåt grejer då jag började inse mönstret och att konsekvenserna inte var värda det. Visst fan blir man sugen på en tjackrunk, men bättre att framstå som en mångsidig stoicist än en egoistisk pundare.


Det känns lite som att alla hamnar där till slut men inte riktigt erkänner det. Hur jobbade du emot det då när du fick sug? För i ärlighetens namn idag när ja väl blir sugen på tjack så är det runkandet ja blir sugen på typ inget annat som har med ruset att göra så det känns så onödigt
Citera
2018-02-14, 18:16
  #7
Medlem
Rufoss avatar
Intressant detta med tjack och runkmani.

Ni blir alltså okontrollerat kåta av tjacket? Jag har aldrig provat tjack, men känner att jag brukar bli nog jävla kåt av weed. Som tur är har jag en villig flickvän, men nog händer det att jag runkar 2 - 3 gånger på rad om jag är ensam och bäng.
Citera
2018-02-14, 18:27
  #8
Medlem
När jag upptäckte stimulanter för tio år sen blev jag super social, mitt ego försvann, älskade allt och alla.
Med åren blev jag allt mera folkskygg och isolerad, det ända som existerade var runka, porr och nästa lina. Som mest har jag tjack runkat i drygt 30 timmar.
Det var tvungen att få ett slut så jag sökte hjälp.
Dock kan jag sakna det sjukt mycket ibland.
Citera
2018-02-14, 18:45
  #9
Medlem
Stene-Spareviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olonam
Det känns lite som att alla hamnar där till slut men inte riktigt erkänner det. Hur jobbade du emot det då när du fick sug? För i ärlighetens namn idag när ja väl blir sugen på tjack så är det runkandet ja blir sugen på typ inget annat som har med ruset att göra så det känns så onödigt

Ja eehhh. Svaret är att jag aldrig riktigt var superfast i just tjacket men självaste runkandet var det primära liksom. Precis som för dig. Tror däremot inte alla hamnar just i självaste runkandet. Vissa gillar ta tjack för de kan sitta i ett hörn med brödkniven och dissikera ett xbox 360 helt maniskt, somliga kanske gillar och "programmera" sin dator tills den blinkar disco och andra pundare jag bevittnat gillar liksom sitta på golvet i en omöblerad lägenhet och prata rent psykotisk nonsens 7 dar i streck. Folk som kan behärska sitt rus i vanliga sociala normer brukar däremot inte hamna där.

Första du kan göra är att sluta köpa tjack. Sluta bruka det också. Det var de jag gjorde, men det är bara inte så enkelt liksom.
Bara lättilgängligheten kan liksom sätta igång tankekedjan som smider idén att ett tjackrunk vore fint så du måste sluta hänga med brukande kompisar. Det hade jag riktigt svårt med så jag gjorde mig själv ovän med dem istället, medvetet, just för att kunna sluta.

Börja hitta något och fylla ut dagarna med. Något som du personligen kanske är bra på eller är småt utmanande. Du behöver det för med tiden kommer din hjärna liksom ersätta suget efter tjackrunkstimulin med annat. Börja intressera dig i saker kan också vara bra.

Sedan hitta något långsiktigt och menningsfullt. Träna, få ut din lyster, människa! Få din granne och se dig som en ljusbringare istället för slöseri med potential. Med det växer självrespekt och har du respekt för dig själv så gör du inte de du vet att du inte borde göra.

Jag själv har autism så mina förutsättningar har varit annorlunda i vissa avseenden. Har jävligt lätt att göra mig av med vänner utan känslosamma konsekvenser t.ex. Så hitta dina vägar. Allt är svårt men med dedikering så funkar mycket.
Citera
2018-02-16, 00:25
  #10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Ett tag när jag tog tjack ganska så ofta så visste jag redan innan jag drog den första linan att jag skulle fastna framför datorn och runka. Ibland tänkte jag att i kväll så ska jag låta bli runkandet, för det blir ju trist i längden. Men ändå så slutade det med att jag satt där och porrsurfade som en galning.

Nu för tiden när jag tar tjack så låter jag bli att runka, då det övergår mest i mani och man letar efter den ultimata porrfilmen/porrbilden . Största anledningen till att jag runkar är väl mest p.g.a att jag blir uttråkad. Först kollar jag flashback och youtube sedan vet jag inte vad jag ska göra, så då leter jag efter trevlig porr och sedan är man ju fast.
Citera
2018-02-17, 20:43
  #11
Medlem
RolfPeterAnderssons avatar
Tjack är en sjuk drog på det sättet. Jag har många gånger lyckats komma, och utan att lägga av bara fortsätta tills jag kommit igen. Har spenderat många nätter tokrunkandes med skavsår på kuken. Men idag är jag ren.
Citera
2018-02-18, 00:52
  #12
Medlem
kool-g-raps avatar
Jag känner igen mig förutom att jag knappt tar tjack. Men varför annars skulle man ta det? Det är väll hela meningen att knulla/runka på det? Som att få hallucinationer på LSD ungefär.

Men när ja är ute på krogen, eller festar med polarna blir det alltid en blandning av benso, lite sprit och massor av gräs. Då är det nice att ta en liten 0.2 bomb så man inte blir för slirig.

Ett tips är att alltid ta benso med tjack! Då blir jag inte knepig, stressig och runkar i femtioelva timmar. Då blir jag enbart pigg och får massa gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback