Citat:
Ursprungligen postat av
nilam30
Många tabletter och mycket alkohol. Du är ev van vid de doserna men annars kan det vara dödligt. Kände de till dig sedan innan som en missbrukare? Och visste att du klarar så mycket alkohol och benso i kombination och bara lät dig sova ruset av dig? Annars är det på gränsen till suicidförsök.
Ja, syftet var väl att ta livet av mig, men hade jag verkligen velat dö, hade jag inte ringt min pappa, mamma o syster o sagt adjö, som jag gjorde. De ringde ju ambulansen, o jourläkare som kom hem till mig.
Men jo, där är ju en del personal på Helsingborgs psykiatriska avdelningar, som tidigare jobbat i Ängelholm, som känner mig, har bl.a. fått ECT-behandlingar där. Avdelningarna i Ängelholm, där jag legat tidigare är givetvis nerlagda. Men jag missbrukar inte längre (eller jo, att ta en hel karta Imovane är ju missbruk, men syftet var den eviga sömnen...). Jag har de där medicinerna utskrivna som jag annars sköter bra. Får ha hand om allt själv, t.o.m. när jag blev utskriven. Då mådde jag bättre o orkade ta tag i problemet.
Jag var väl lite sned på jourläkaren som var här o hotade med LPT, men till sist gick jag med på att frivilligt läggas in. Pappa körde mig till psykakuten, o när jag kom dit tyckte jag att jag var nykter, men sånt kan man inte bedöma själv!