• 1
  • 2
2018-02-14, 07:47
Medlem
jagnickars avatar
Jag har googlat min fråga en del men inte riktgt fått svar. Behöver hjälpa en bekant.

Vad händer om man kommer in till psykakuten drogpåverkad? Blir man hemskickad eller vad gör dom?

Och om man kommer in ej påverkad men har droger kvar. Får man möjlighet till hjälp ändå?

Tacksam för snabbt svar
Citera
2018-02-14, 07:57
Medlem
okok1s avatar
Ring och fråga?
Citera
2018-02-14, 08:29
Medlem
jagnickars avatar
Det kan jag göra, men vill gärna höra någon annans upplevelse / kunskap om detta också. Detta gäller en bekant och jag vill inte skapa problem för denne men måste ta någon form av beslut idag.
Citera
2018-02-14, 09:04
Medlem
På st göran stockholm psykakut troligtvis ner till bas beroende,droger med å hittas förverkas av läkarbeslut.
Citera
2018-02-14, 09:04
Medlem
ritafins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Jag har googlat min fråga en del men inte riktgt fått svar. Behöver hjälpa en bekant.

Vad händer om man kommer in till psykakuten drogpåverkad? Blir man hemskickad eller vad gör dom?

Och om man kommer in ej påverkad men har droger kvar. Får man möjlighet till hjälp ändå?

Tacksam för snabbt svar
Psyk akutan i de flesta städer i landet är nog väldigt bekanta med sökande som är påtända som f.n, det kan jag som psykiskt sjuk missbrukare intyga. Ifall din bekant skulle bli vissiterad på Psyk så blir det nog till att de beslagtar substanserna! Om det skulle visa sig att hen har recept belagd medicin så avgör nog vårdpersonal ihop med läkaren vad som kommer ske din vän/Ritafin
Citera
2018-02-14, 09:29
Medlem
Dopaminas avatar
Jag har varit på psykakuten för några år sedan på grund av paranoia och de tog drogtest. Positiv på tjack. Efter det fick jag vänta en hel dag på en läkare som endast erbjöd atarax. Onödigt besök men blev tvingad dit av skolsyster för att jag tryckte på hennes rum efter fem dagars vakenhet med mina sönderstuckna armar och mydriasis och sa att alla var ute efter mig.

Idag när jag uppsöker akutpsyk för min psykiska ohälsa som inte är drogrelaterad betraktas jag alltid som narkotikapåverkad tills motsatsen har bevisats genom ett övervakat urinprov. Så med facit i handen är mitt tips att stanna hemma. Sök endast hjälp där om tillståndet kvarstår efter avslutat missbruk eller om personens mående kan utgöra en fara för sig själv och/eller andra. Särskilt om vederbörande ännu inte är dokumenterad narkoman.

En gång dokumenterad, alltid dokumenterad. Det kan göra mer skada än nytta om personen också lider av psykisk ohälsa som är frikopplat från själva missbruket.
Senast redigerad av Dopamina 2018-02-14 kl. 09:33.
Citera
2018-02-14, 09:31
Medlem
milanbajo2s avatar
Vad ska du göra där? Vilken hjälp tror du att du kan få? Ta några benzo och lugna ner dig istället. En hel handfull om så behövs.
Citera
2018-02-14, 09:53
Medlem
Psykakuten behandlar ingen som är direkt påverkad. Vare sig det gäller alkohol, tabletter eller något annat. Är du en fara för dig själv blir du omhändertagen tills du är i balans för ett samtal. Fyllerister brukar bli hämtade av polisen för tillnyktring i cell. Efter det är man välkommen för avgiftning.
Citera
2018-02-14, 10:06
Bannlyst
Citat:

Tacksam för snabbt svar

Dom låser in dig på ett rum på en brits sen kommer olika skötare/sköterskor och tittar till dig ger dig lugnande sen kopplasc läkare och annat folk in.
Citera
2018-02-14, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Psykakuten behandlar ingen som är direkt påverkad. Vare sig det gäller alkohol, tabletter eller något annat. Är du en fara för dig själv blir du omhändertagen tills du är i balans för ett samtal. Fyllerister brukar bli hämtade av polisen för tillnyktring i cell. Efter det är man välkommen för avgiftning.

Du har fel jag har varit på psykakuten många ggr aspackad och hotat ta livet av mig det dom gör är att ta ett alkotest och sedan lägga dig i ett rum och sova ruset av sig . Efter det får du träffa en läkare . Det kanske fungerar olika beroende på var man bor i landet vad vet jag?
Citera
2018-02-14, 11:21
Medlem
Jag har besökt akuten flera gånger när jag varit psykotisk. 2 gånger har jag varit drogpåverkad.

Alla gånger har jag fått sova över på akuten och sedan flyttats till sjukhus där jag fått vara några veckor.

Beror nog helt på fall till fall.
Citera
2018-02-14, 12:04
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:

Tacksam för snabbt svar

Blir inte hemskickad!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här