Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 01:36
  #13
Avstängd
LE37s avatar
Hur stor är din porrkonsumtion, vad för slags porr kollar du på?
Citera
2018-02-14, 02:42
  #14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Men om man är kåt då? Kan ju bli att man blir det ibland

Du kan väl lägga dig på rygg i soffan och sluta ögonen och se någon av alla tonårstjejer du sett under dagen i trånga tajts framför dig. Fantisera helt enkelt, föredrog man ofta förr när det bara fanns tidningar och jobbiga VHS-porr-rullar.

Men håll upp med att banka pung 2-3 veckor helt tycker jag. Sen kör du igång med fantasin. När man vänjer sig vid att fantisera så känns det faktiskt skönare.
Citera
2018-02-14, 04:13
  #15
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Så sant. Kan sitta framför datorn i flera timmar, slösurfa. Kanske borde skaffa fler hobbys?

Var? Hemma. När beror på, men oftast på morgonen, är av någon anledning väldigt kåt precis när jag vaknar. Sedan kan det bli myxket på kvällen också.
Ibland kan jag vissa lediga dagar bli helt beroende och runka framför porr i princip en hel dag, men det är sällan.
Ja, porr är säkert beroendeframkallande och allt det där. Men i ditt fall verkar du ha för mycket fritid och då blir det lätt att handen smiter iväg.

Prova att skaffa en bra morgonrutin, kanske kalldusch och promenad. Inte ha datorn på förrän efter lunch.

Unna dig istället en timme på kvällen om du vill behålla porren i ditt liv. Att vara hemma hela dagen är dömt att leda till återfall. Kan du inte undvika det, stick iväg någon stans.
Citera
2018-02-14, 09:29
  #16
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fast med en tjej kan man göra ju annat än att titta på porr, sedan så tittar väl tjejer mindre på porr?

Första tiden kanske. Min uppfattning är att kvinnor är minst lika "porrskadade" som män.......
Citera
2018-02-14, 11:02
  #17
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Första tiden kanske. Min uppfattning är att kvinnor är minst lika "porrskadade" som män.......

Det är inte min erfarenhet, kvinnor är mycket mer för snuskiga fantasier där inget utomstående media krävs.
Finns massor brudar som kollar porr men precis som jag skrev, kvinnor nöjer sig ofta med att bara fantisera som dom små pervon dom är.
Citera
2018-02-14, 11:04
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Men om man är kåt då? Kan ju bli att man blir det ibland

Då gör du något annat helt enkelt. Gå och träna eller vad som helst.

Men ja sluta titta på porr helt och hållet gör mig personligen till en kåtbock utan dess like. Vet inte ens om det är att rekommendera då jag själv mest går runt och savar i byxorna hela dagarna med myspinne. Vilket är fruktansvärt frustrerande.
Citera
2018-02-14, 12:07
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Ja, porr är säkert beroendeframkallande och allt det där. Men i ditt fall verkar du ha för mycket fritid och då blir det lätt att handen smiter iväg.

Prova att skaffa en bra morgonrutin, kanske kalldusch och promenad. Inte ha datorn på förrän efter lunch.

Unna dig istället en timme på kvällen om du vill behålla porren i ditt liv. Att vara hemma hela dagen är dömt att leda till återfall. Kan du inte undvika det, stick iväg någon stans.

Fan, känns som du känner mig. Har absolut för mycket fritid, idrottar inte så mycket osv. Känns som att om man fyller sina dagar med mer saker så kommer porren automatiskt att försvinna? För jag vill bli av med den.

Att vara hemma en hel dag är absolut inte bra nej. Har pratat med en kurator om exakt detta, det gäller att skaffa sig bra rutiner, då lär väl sådana problem såsom porr försvinna.
Citera
2018-02-14, 12:08
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Då gör du något annat helt enkelt. Gå och träna eller vad som helst.

Men ja sluta titta på porr helt och hållet gör mig personligen till en kåtbock utan dess like. Vet inte ens om det är att rekommendera då jag själv mest går runt och savar i byxorna hela dagarna med myspinne. Vilket är fruktansvärt frustrerande.

Vill verkligen sluta med porr, har som mål att aldrig runka och ska därmed bara få utlösning efter samlag. En vän började med det och blev inspirerad. Dels så ger det en motivation till att ligga eller hitta tjej, men även så tror jag att man mår bättre av att inte ligga.

Träna, bra tips.
Citera
2018-02-14, 12:09
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Hur stor är din porrkonsumtion, vad för slags porr kollar du på?

Vill du veta det? Har all sorts sjuk fantasi för att vara så ung, allt från sjuk gay porr till äldre tanter. Jesus, tur att Flashback är anonymt ibland.

Hur stor den är varierar, ibland kan det bli en hel dag och ibland inget alls på en vecka.
Citera
2018-02-14, 12:10
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du kan väl lägga dig på rygg i soffan och sluta ögonen och se någon av alla tonårstjejer du sett under dagen i trånga tajts framför dig. Fantisera helt enkelt, föredrog man ofta förr när det bara fanns tidningar och jobbiga VHS-porr-rullar.

Men håll upp med att banka pung 2-3 veckor helt tycker jag. Sen kör du igång med fantasin. När man vänjer sig vid att fantisera så känns det faktiskt skönare.

Eller sluta helt med att runka och endast se utlösning som en grej i samband med riktiga ligg?
Citera
2018-02-14, 12:39
  #23
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Eller sluta helt med att runka och endast se utlösning som en grej i samband med riktiga ligg?

Tycker jag låter som en dum idé. Varför agera onaturligt. Du är en människa så agera som en människa. Får du ett behov av att dra av dig så gör det. Inget konstigt med det, bara naturligt som sagt.
Citera
2018-02-14, 14:49
  #24
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fan, känns som du känner mig. Har absolut för mycket fritid, idrottar inte så mycket osv. Känns som att om man fyller sina dagar med mer saker så kommer porren automatiskt att försvinna? För jag vill bli av med den.

Att vara hemma en hel dag är absolut inte bra nej. Har pratat med en kurator om exakt detta, det gäller att skaffa sig bra rutiner, då lär väl sådana problem såsom porr försvinna.
Du är inne i de rätta tankebanorna. Du måste förövrigt också förbereda hemmet för dagar då du inte kan gå ut, typ oväder och sömnlösa nätter. Kanske en trave nyttiga böcker, brädspel eller hushållssysslor.

Sätt en lapp på datorn som hjälper dig att avbryta impulsporrandet. Råkar du surfa in på en sida, titta på lappen, kryssa rutan och gå till din offlineaktivitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback