2018-02-13, 21:33
Medlem
Undrar vart man kan köpa bäst kvalité, samt billigast.

1. Vart köper ni bär?
2. Hur är det med frysta påsar bär, vart är bäst att köpa dom?
3. Vad för märke bör man akta sig för?

Själv brukar jag köpa frysta bär. Vill få lite mer information om det.
Citera
2018-02-13, 21:43
Bannlyst
Som trådskapare kanske du kan börja, vart köper du dina bär och av vilka märken?

Själv har jag inget favoritmärke köper ytterst ytterst sällan frysta bär utan avnjuter dom under den årstiden jag kan plocka själv, och köpa färska jordgubbar direkt från bonden, bären avnjuts helt naturella eller i födelsedagstårtor mjölkskaks till glass mm.

Smultron är favoriten men nyplockade blåbär björnbär och hallon går inte heller av för hackor.
Har nog aldrig fått tag på frysta bär som smakat bra.
Citera
2018-02-13, 22:49
Medlem
kimilsungias avatar
Jag köper ofta bär på Lidl, både färska och frysta. Blåbär och hallon oftast. Finns både som färska och frysta. Kostar mellan 15-20 kr för färska och är då dem små förpackningarna i plastburkar, kommer inte ihåg exakt storlek men det är de billigaste på marknaden typ om man köper bland vanliga matbutiker. Frysta får man stora påsar med kanske så mycket som ett halvt kilo för 18-20 kr. Rekommenderas.
Citera
2018-02-13, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimilsungia
Jag köper ofta bär på Lidl, både färska och frysta. Blåbär och hallon oftast. Finns både som färska och frysta. Kostar mellan 15-20 kr för färska och är då dem små förpackningarna i plastburkar, kommer inte ihåg exakt storlek men det är de billigaste på marknaden typ om man köper bland vanliga matbutiker. Frysta får man stora påsar med kanske så mycket som ett halvt kilo för 18-20 kr. Rekommenderas.

Har du någon gång ätit färska bär, jag har faktiskt köpt en påse frysta bär på Lidl en gång och dom fick slängas.
Citera
2018-02-14, 08:24
Medlem
olasvenssons avatar
Jag handlar på Coop. Frysta bär under vintern. Lösvikt. Billigt. Bra kvalitet.
Citera
2018-02-14, 10:56
Medlem
Köper enbart färska svenska bär under säsong. Köper inte frysta utländska bär efter larmet om avloppsvatten för några år sedan.
Citera
2018-02-14, 12:28
Medlem
pollenpers avatar
Jag köper blåbär och lingon hos någon som har en skylt med "bär köpes".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in