2006-07-22, 10:50
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeezoo
r p jakt efter en tribal men har inte ngon riktig koll p vilka som r bra p det i rebro.
Har kikat runt lite i trdarna men inte hittat nt om just tribaler i rebro.
Ngon som kan tipsa mig om ngon som gr fina tribaler?
G in p tatuerarnas hemsidor och kolla deras bildarkiv. Dr borde finnas en del tribaler de gjort. Den r det nog inte det mest avancerade motivet. Visst, linjerna ska vara jmna och fina men om du ser att de har en del shyssta vlgjorda tatueringar p andra motiv behver du nog inte oroa dig.
2006-07-22, 13:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
sammanfogade en trd som handlade om samma sak.

//Mod
2006-07-23, 14:10
Medlem
MisterGGs avatar
Jag har sagt det frr och jag sger det igen.

Waterproof r det enda stllet som hller hg klass i rebro.
2006-07-25, 20:42
Medlem
Slumlords avatar
Okej, ni frn Vsters som r in the know:

Tnkte tatuera in det lokala fotbollslagets klubbmrke p verarmen. Vem av vra kra tatuerare i stan rekommenderar ni fr ett sdant motiv? Mrket r ju ganska detaljrikt, men inte srskilt "levande" s det krvs kanske mer ngon som r stadig n konstnrlig om ni frstr hur jag menar.

Funderar p Jouni, han har ju hllit p lnge och har skert krt det motivet frut. Den nya Bluebird-tjejen verkar mnga gilla men hon knns mer 50-tal/rocknroll s hon kanske inte r rtt person fr det hr motivet? Magic lines och House of pain vet jag inte s mycket om...

Synpunkter och tips?
2006-07-25, 21:09
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord

Tnkte tatuera in det lokala fotbollslagets klubbmrke p verarmen. Vem av vra kra tatuerare i stan rekommenderar ni fr ett sdant motiv? Mrket r ju ganska detaljrikt, men inte srskilt "levande" s det krvs kanske mer ngon som r stadig n konstnrlig om ni frstr hur jag menar.

Funderar p Jouni, han har ju hllit p lnge och har skert krt det motivet frut. Den nya Bluebird-tjejen verkar mnga gilla men hon knns mer 50-tal/rocknroll s hon kanske inte r rtt person fr det hr motivet? Magic lines och House of pain vet jag inte s mycket om...

Synpunkter och tips?

Ltt Johanna p Bluebird.
2006-07-26, 08:41
Medlem
Ivuls avatar
Ngon som har erfarenhet av Body art i Malm?
2006-07-26, 13:49
Medlem
Ursprungligen postat av Slumlord

Synpunkter och tips?

House of pain skulle jag vlja, duktiga, bra priser
2006-07-26, 15:06
Medlem
ARNAGEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajper
r det ngon som vet var Danne p Lilla Gatans tatuering i Solna tagit vgen?
Fantastiskt duktig snubbe.......

/Snajper

Han huserar numer i sin hemort strngns. googla efter daniels tattoo eller liknande!
2006-07-26, 16:29
Medlem
xgrodxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
Nn som vet ntt om honom? lnk Sen r det bara att trycka sig vidrare till "Ricky" Tycker han verkar duktig, han ska gadda mig! Nn som har en tatuering av honom?

Edit: skulle bli hemskt glad om ngon kunde ge mig emailen som str p hemsidan som r till lucky7 i norrkping, min flickvnn har IE som vgrar ppna popup..

Jag har en tatuering av Martin p samma studio. Han r enligt mig duktigare n Ricky.
Annars r Inge p Lucky 7 i Nykping grym. Han hade visst inte s mnga bilder upplagda p lucky7-sidan, men om du pallar ka till nykping fr att tatuera dig s rekommenderar jag Inge varmt.

Fr dig och alla andra i stergtland s kan jag ven rekommendera Magic Man i Motala. Sinnessjukt duktig. Han har specialicerat sig p dskallar. Han r vl inte sveriges vassaste p frger, men nr det kommer till svartvitt s r det f i Sverige som kan sl honom p fingrarna
edit: justde, lnken: http://hem.passagen.se/magicmantattoo/
2006-07-26, 16:54
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xgrodx
Jag har en tatuering av Martin p samma studio. Han r enligt mig duktigare n Ricky.
Annars r Inge p Lucky 7 i Nykping grym. Han hade visst inte s mnga bilder upplagda p lucky7-sidan, men om du pallar ka till nykping fr att tatuera dig s rekommenderar jag Inge varmt.

Fr dig och alla andra i stergtland s kan jag ven rekommendera Magic Man i Motala. Sinnessjukt duktig. Han har specialicerat sig p dskallar. Han r vl inte sveriges vassaste p frger, men nr det kommer till svartvitt s r det f i Sverige som kan sl honom p fingrarna
edit: justde, lnken: http://hem.passagen.se/magicmantattoo/
en liten rttelse bara; Magic Man hller till i mjlby. Men jag hller med, han r sjukt duktig, nu r inte jag s mycket fr black and grey tatueringar s jag kommer nog inte att bli gaddad av honom, men sett mnga riktigt snygga grejer av honom.
2006-07-26, 17:11
Medlem
xgrodxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
en liten rttelse bara; Magic Man hller till i mjlby. Men jag hller med, han r sjukt duktig, nu r inte jag s mycket fr black and grey tatueringar s jag kommer nog inte att bli gaddad av honom, men sett mnga riktigt snygga grejer av honom.

Klart det ska vara mjlby. Jag blandar alltid ihop mjlby och motala =)

r det frresten ngon som vet var Fredrik "Fr" hller till nu fr tiden? Han jobbade i Visby fram till i januari d han drog till Nynshamn. Sist jag hrde ngot frn honom s skulle han brja jobba p nn studio p sder i stockholm, men jag vet inte om det blivit av nnu..
2006-07-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xgrodx
Kr det frresten ngon som vet var Fredrik "Fr" hller till nu fr tiden? Han jobbade i Visby fram till i januari d han drog till Nynshamn. Sist jag hrde ngot frn honom s skulle han brja jobba p nn studio p sder i stockholm, men jag vet inte om det blivit av nnu..
r det inte ngon Fredrik som huserar p Evil Eye av och till? Har fr mig jag snackade lite med honom fr ett par mnader sedan, tror till och med att brorsan min skaffade sig sin senaste hos honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in