2006-07-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xgrodx
Klart det ska vara mjlby. Jag blandar alltid ihop mjlby och motala =)

r det frresten ngon som vet var Fredrik "Fr" hller till nu fr tiden? Han jobbade i Visby fram till i januari d han drog till Nynshamn. Sist jag hrde ngot frn honom s skulle han brja jobba p nn studio p sder i stockholm, men jag vet inte om det blivit av nnu..

Tyvrr mste jag ppeka att Magic Man har packat sina pinaler och huserar numera i Skvde. Som sagt, mycket duktig, gjorde min frsta gadd dr, en svartvit fyrklver i en lagerkrans. r fortfarande mycket njd.
2006-07-31, 15:40
Medlem
Tnkte hra lite om Tattooworld i Malm.

Har Charlie ngon vntetid eller kan man bara g dit, komma fram till vad man ska ha och sedan boka tid.. eller r det lixom flera mnader innan man fr tid?

Prismssigt hur ligger dom till?

Frgar hr iom att dom har stngt idag, ska dit imorrn kolla lget men jag kunde inte hlla mig
2006-07-31, 16:54
Bannlyst
Ngon med erfarenhet frn denna i den Kungliga hufvudstaden? Bilderna ser helt fantastiskt bra ut, blir nog att dubbeldissa KingCarlos om ngon har lite referenser att ge.
2006-07-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Jag gjorde min hos tatto tor-leif i gbg , men kunde inte hitta honom igen s jag har bestllt tid hos buzzstop28, mm 14/11 s de har en himla massa att gra s det torde vara mnga som r njda med denna studio, de var vldigt trevliga att prata med nr jag var dr.

Jag har fr mig att Tor-Leif jobbar varannan vecka i Gteborg p 2.a Lnggatan och varannan i Kungsbacka.....
2006-07-31, 19:06
Medlem
loofts avatar
sg att ngon tidigare frgat om Tattoo Zone p Folkungagatan, Sthlm. sg dremot inget svar? someone?
2006-07-31, 20:20
Medlem
Vicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanken

Har Charlie ngon vntetid eller kan man bara g dit, komma fram till vad man ska ha och sedan boka tid.. eller r det lixom flera mnader innan man fr tid?

Frgar hr iom att dom har stngt idag, ska dit imorrn kolla lget men jag kunde inte hlla mig

Det senaste jag hrde var att han hade ett par mnader uppbokade men du kan alltid dyka ner och prata med honom om tider och motiv.

Kan tnka mig runt 1500 timmen om inte mer men det r alltid svrt att sga i frhand. Fast du fr vad du betalar fr
Lnk:
http://www.tattooworldmalmo.com/
2006-07-31, 20:33
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanken

Tattooworld har nyss ftt ner peter lagergren till sin studio som brjat jobba dr. han jobbade tidigare p viking och jag rekomenderar honom. Men som sagt, det r med all skerhet lng vntetid, frmodligen ett par mnader, men det r det vrt. Har fr mej att peter sa att dom tog runt 1000:- i timmen nr jag pratade med honom men jag kan ha fel.
2006-08-10, 21:27
Medlem
Mycket duktig gaddare i Linkping

http://www.maxtattoo.se/

Jag kan varmt rekomendera Max.

PELLE//
2006-08-13, 02:33
Medlem
Yellowknifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Ngon med erfarenhet frn denna i den Kungliga hufvudstaden? Bilderna ser helt fantastiskt bra ut, blir nog att dubbeldissa KingCarlos om ngon har lite referenser att ge.

Jag har en polare som krt hos Teo. Han r grymt duktig. Jag tror han tar typ 1500 per timme eller s. Sjlv har jag krt hos KingCarlos och r sjukt njd. Om jag valde mellan dessa tv skulle jag vlja den som r bst p den motivtyp jag hade tnkt kra. Calle r grym p det japanska. Teos bsta r nog mycket av det mesta andra.
2006-08-15, 10:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
Tnkte ta upp det hr med Doc Forest. Jag har hrt mycket bra om honom r p flashback och ven tittat in i hans studio en gng, men jag skulle grna vilja ha lite utfrligare motivering om att han r s jvla bra, kollade runt lite p hans bilder: http://www.docforest.com/foto/index.htm och visst, black and grey gr han skitbra, men hur ser frgerna ut?? Jag hpnar, enligt mej r det hr rtt kasst, men han kanske har en dlig kamera eller dlig ljussttning. Eller r det s att han uppfattas som ngon slags kultfigur eftersom han har hllt p s lnge?
2006-08-15, 10:53
Medlem
Har min frsta sittning hos Daniel Dufo nsta vecka, vore kul att hra vad ni tycker om hans skills
//C
2006-08-15, 10:53
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Tnkte ta upp det hr med Doc Forest. Jag har hrt mycket bra om honom r p flashback och ven tittat in i hans studio en gng, men jag skulle grna vilja ha lite utfrligare motivering om att han r s jvla bra, kollade runt lite p hans bilder: http://www.docforest.com/foto/index.htm och visst, black and grey gr han skitbra, men hur ser frgerna ut?? Jag hpnar, enligt mej r det hr rtt kasst, men han kanske har en dlig kamera eller dlig ljussttning. Eller r det s att han uppfattas som ngon slags kultfigur eftersom han har hllt p s lnge?

Personligen s tycker jag att han r ganska verskattad. Han har gjort jvligt mycket fr den svenska tatueringsbranschen dock. Och r enorm p att bygga maskiner. Men rent konstnrligt s finns det bra mnga andra tatuerare som inte har varit verksamma s lnge som honom, och ltt smiskar honom p fingrarna (kolla GPs make till exempel).. Men han r ju en kultfigur..

Jag vill minnas att han var en av dom frsta i Sverige att ta sig till Japan fr att studera deras konstform/tatueringar..

Han har trots allt jvligt bra rykte och lever gott p det n idag, trots att han inte r s duktig som han ltt framstlls..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in