• 27 151 online
  • 1 184 191 medlemmar
  • 61 202 009 inlägg
  • 1
  • 2
2018-02-08, 19:14
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
En ung man har skjutit sig själv i huvudet med en spikpistol på en byggarbetsplats i Rättvik.
Spiken har gått genom pannbenet strax ovanför näsan.

Citat:
Han bedöms inte ha velat vålla sig själv skadan

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...k-genom-pannan

Hur fan råkar man skjuta sig själv i huvudet?
Citera
2018-02-08, 19:20
Medlem
megacoolmans avatar
Mannen har förts till sjukhus.

– Spiken satt kvar när han åkte in till sjukhuset. De kommer nog plocka ut den, men när och hur kan jag inte avgöra, säger Mats Öhman vid polisen.

Ja det får man ju hoppas
Citera
2018-02-08, 19:28
Avstängd
eminent-dietists avatar
Han skulle säkert visa sig på styva linan
Citera
2018-02-08, 19:29
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman

– Spiken satt kvar när han åkte in till sjukhuset. De kommer nog plocka ut den, men när och hur kan jag inte avgöra, säger Mats Öhman vid polisen.

Ja det får man ju hoppas
Ja för att gå omkring med en 4 tum spik i pannan väcker ju en del uppmärksamhet i det dagliga livet.
Citera
2018-02-08, 19:30
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...k-genom-pannan

Hur fan råkar man skjuta sig själv i huvudet?

Det kan man fråga sig men ingen förklaring ges och teknisk undersökning på pistolen väntar.

Det kan ha varit spikpistolen som felat kombinerat med oaktsamhet, klassiker som att spiken inte avlossas, vederbörande vänder pistolen om för att se vad som är fel och så säger det pang.

Tänk Elmer Fudd som tittar ner i pipan och skjuter sig själv i huvudet när han kollar ner i pipan efter att den sagt klick.
Citera
2018-02-08, 19:34
Medlem
Märkligt att han verkar överlevt tycker jag.
Citera
2018-02-08, 19:35
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman

Ja det får man ju hoppas

Att plocka bort material ur huvudet är en väldigt komplicerad process och det kan bedömas att spiken sitter på ett sådant sätt att det skulle göra mer skada än nytta att avlägsna den, det finns exempel på krigsveteraner som får leva sina liv med splitter kvar i kroppen och ha läkarintyg med sig när de ska flyga och utlöser metalldetektorerna.
Citera
2018-02-08, 19:36
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane

Det är egentligen inte ett dugg märkligt, det finns många som överlevt att få diverse objekt inskjutna i huvudet. Ovanligt, men inte märkligt.
Citera
2018-02-08, 20:15
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane

Det har hänt förr. Se länk.

https://www.theguardian.com/world/20...ing-nail-brain
Citera
2018-02-08, 20:21
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det kan man fråga sig men ingen förklaring ges och teknisk undersökning på pistolen väntar.

Det kan ha varit spikpistolen som felat kombinerat med oaktsamhet, klassiker som att spiken inte avlossas, vederbörande vänder pistolen om för att se vad som är fel och så säger det pang.

Tänk Elmer Fudd som tittar ner i pipan och skjuter sig själv i huvudet när han kollar ner i pipan efter att den sagt klick.

Ställer mig tveksam till att det skulle vara "klassikern". Alla spikpistoler jag har använt har haft en låsning där man måste trycka ner pipan mot ett underlag för att avfyra. Men visst den kanske kan fela. Eller så petade han ner den samtidigt som han trycker av mot ansiktet, men då är frågan om han inte istället skulle vara på någon typ av daghem på dagarna istället för att jobba.

Jag har hört om ett par liknande incidenter. Då har det varit spiken som vänt när man skjutit mot hårt underlag. En annan gång var det någon som skulle skjuta fast dörrfoder ovanför huvudet och vinklade fel.
Citera
2018-02-08, 20:26
Avstängd
eminent-dietists avatar
Säkert en pappspik, han skulle visa sig tuff för att stiga i byggarbetsplatshirarkien
Citera
2018-02-08, 20:27
Medlem
Tänker mig att det kliade i pannan. Håller man fast det man ska spika med ena handen så kliar man kanske med spikpistolen...
Citera
  • 1
  • 2