2018-02-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...k-genom-pannan

Hur fan råkar man skjuta sig själv i huvudet?
förmodligen så har han skjutit mot något hårt och en rekyl tillbaka
Citera
2018-02-08, 20:41
Medlem
Neonights avatar
Det kan va så att han fått en pistol som har säkerhetsspärren ur funktion. Jag har för mig att vissa snickare mixtrar med den där spärren så man ska kunna skjuta lite snabbare osv. Hur man får den i pannan kan ju gå till på två sätt: 1. Skiten fastnar och man tittar i hålet. Klassiker 2. Man ska skjuta ihop något och står med kroppen i fel vinkel i förhållande till pistolen och lyckas skjuta sig själv. Man arbetar med pistolen i huvudhöjd bla bla bla
Citera
2018-02-08, 20:46
Medlem
RonnyRasks avatar
Om man jobbar nära huvudet och ska skjuta in i en regel t.ex, och spiken viker sig när den träffar ytan på trät är det väl möjligt att den skulle kunna gå in i pannan.

Men låter lite märkligt.
Citera
2018-02-08, 20:50
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
förmodligen så har han skjutit mot något hårt och en rekyl tillbaka

Gissar jag på också, och jag har faktiskt inte alls svårt att föreställa mig ett sådant scenario. Rekyler är inte ovanligt med spikpistoler. Ponera sedan att han är ny och osäker och lutar sig fram för att verkligen träffa rätt, kanske med ansiktet direkt vid sidan om maskinen.
Citera
2018-02-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det har hänt förr. Se länk.

https://www.theguardian.com/world/20...ing-nail-brain
That's not a nail.
This is a nail.

*Med australiensk dialekt*

Vore intressant att veta om det får någon påverkan på hans mentala förmågor.
Citera
2018-02-08, 20:56
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det kan man fråga sig men ingen förklaring ges och teknisk undersökning på pistolen väntar.

Det kan ha varit spikpistolen som felat kombinerat med oaktsamhet, klassiker som att spiken inte avlossas, vederbörande vänder pistolen om för att se vad som är fel och så säger det pang.

Tänk Elmer Fudd som tittar ner i pipan och skjuter sig själv i huvudet när han kollar ner i pipan efter att den sagt klick.

Tveksamt.. de flesta spikpistoler kräver att man trycker ner mynningen för att ens kunna skjuta. Kan ju dock ha varit nån äldre modell
Citera
2018-02-08, 21:07
Medlem
Vanligare än man tror inom byggsvängen. Förmodligen olycka men kan också vara självmordsförsök.
Citera
2018-02-08, 21:16
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Vanligare än man tror inom byggsvängen. Förmodligen olycka men kan också vara självmordsförsök.

Garanterat självmord. Det går väl på försäkringen om en praktikant skjuter sig självt?
Citera
2018-02-08, 21:58
Medlem
ShallowInfidels avatar
Varför finner jag detta så komiskt? Snacka om extrem vårdslöshet.
Citera
2018-02-08, 22:14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Garanterat självmord. Det går väl på försäkringen om en praktikant skjuter sig självt?
Du har garanterat fel eftersom han inte dog.
Citera
2018-02-08, 22:21
Medlem
AA-suiteds avatar
Häftigt om han får leva vidare med spiken kvar. Undra vad det ger för signaler i framtiden. Hur djupt går spiken? Ända in till hjärnan? Kan han ha träffat någon del av hjärnan som försämrar eller raderar en del av hans funktioner?
Citera
2018-02-08, 22:27
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Märkligt att han verkar överlevt tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
That's not a nail.
This is a nail.

*Med australiensk dialekt*

Vore intressant att veta om det får någon påverkan på hans mentala förmågor.

Japp precis, kom för att posta samma exempel, Phineas Gage fick alltså ett järnspett(!) rakt genom huvudet till följd av att en explosion uppstod då han skulle packa krut i ett stenhål med nämnt järnspett. In strax under okbenet, ut genom skalpen, här sitter han sedan och stoltserar med sitt järnspett på ett fotografi taget en tid efteråt (han ser faktiskt rätt stolt ut), frisk och kry men något personlighetsförändrad: https://upload.wikimedia.org/wikiped...or_Cropped.jpg

Så atte, vafan är en liten spik att komma och skryta med liksom i jämförelse Som Daudodidi säger så hade Herr Mick Dundee definitivt inte varit imponerad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in