Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-23, 12:15
  #1
Awaiting Email Confirmation
http://www.snpf.org/Artiklar/poliser...i_portugal.htm


med rätt kontakter så kan ett kilo hasch kosta 500:-!
stämmer detta?

låter ju som paradiset... varmt land med billiga priser...
eller?
Citera
2006-01-23, 12:19
  #2
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +++
http://www.snpf.org/Artiklar/poliser...i_portugal.htm


med rätt kontakter så kan ett kilo hasch kosta 500:-!
stämmer detta?

låter ju som paradiset... varmt land med billiga priser...
eller?

Snarare otroligt liberal narkotikapolitik! Mer liberal än den holländska skulle jag tippa på.
Citera
2006-01-23, 12:20
  #3
Awaiting Email Confirmation
ja mycket mer liberal är den portugisiska
Citera
2006-01-23, 12:21
  #4
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
ja mycket mer liberal är den portugisiska

Sa jag nått dumt nu?

Edit: Artikeln handlade väl om portugal?
Citera
2006-01-23, 12:25
  #5
Awaiting Email Confirmation
nää

vad tror du om att leva som en hashrökande soft "luffare" i det härliga lissabon i åtminstone 6 månader?
Citera
2006-01-23, 12:34
  #6
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +++
nää

vad tror du om att leva som en hashrökande soft "luffare" i det härliga lissabon i åtminstone 6 månader?

Hmm.. Ingen aning faktiskt. Kan tänka mig att det är hyffsat billigt att leva i portugal. Läste nånstans nyligen att 2 forna östländer har blivit rikare än portugal. Inte så kul för portugiserna men jag kan tänka mig att vi som svenskar är hyffsat rika där. Dessutom vill jag minnas att man kan få akassa i andra EU-länder.

Har du planer på att dra dit på riktigt?
Citera
2006-01-23, 12:49
  #7
Awaiting Email Confirmation
jo jag har planer att dra dit..

hade varit härligt

Citera
2006-01-23, 16:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av +++
http://www.snpf.org/Artiklar/poliser...i_portugal.htm


med rätt kontakter så kan ett kilo hasch kosta 500:-!
stämmer detta?

låter ju som paradiset... varmt land med billiga priser...
eller?

Om du köper av någon som kommer med en båtlast hasch direkt från Marocko lär det vara riktigt billigt. Om 500 kr är en realistisk summa eller inte har jag ingen aning om, men det låter sjukt billigt även om det är Portugal vi pratar om.

Men det är bara att tänka hur mycket någon kan tänka sig köpa hasch för i Marocko, och vad den personen kan tänkas vilja ha för besväret att smuggla över det till Portugal.
Citera
2006-01-23, 16:12
  #9
Medlem
Tjacktorskens avatar
500 kronor låter som skitsnack. Inte ens i stora mängder kommer man ner till dem priserna.
Citera
2006-01-23, 16:24
  #10
Medlem
tapirs avatar
Det är dock lagom nära till marocko, men 500 låter lite väl lite. Är väl en del arbetstimmar bakom ett kilo....

(det senaste rökat jag köpte hade dock varit överpris även för 500kr kilo, haha)
Citera
2006-01-23, 20:07
  #11
Medlem
Kommer inte in på länken ..... men antar att det är skitsnack ..... Även om Portugal har typ världens liberalaste drogpolitik och att det ligger så nära Marocko så låter det inte så troligt ..... men vad vet jag .....
Citera
2006-01-23, 20:22
  #12
Medlem
PS ..... Förresten så är Portugal ett hett tips på sommaren ..... det är ok att flumma överrallt och folk sitter och flummar på alla uteserveringar .... Behövde inte betala för braj en enda gång när jag va där sommaren 2004 under fotboll em ...... Frågade dom som satt och rökte bara och då skickade dom jointen och nöp av en bit och önskade trevlig kväll .... varje gång ..... Ett underbart land ..........
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback