Citat:
Ursprungligen postat av
mhn
Jag (man, 40+) är iallafall konstant kåt. Men även om kåtheten alltid gör sig påmind så går den upp och ner hela tiden. Och den har inte minskat med åldern kan jag säga.
Ofta önskar jag att jag slapp vara kåt. Det är som att gå omkring och vara hungrig hela tiden, och sällan få äta sig mätt. Och de gånger man "är mätt" så dröjer det inte länge förrän hungern är tillbaka. Jag känner ett lugn och en inre frid efter att ha kommit. Kåtheten är som bortblåst... i tio minuter. Sedan kommer den gradvis tillbaka.
Men visst kan det vara roligt att vara kåt. Tyvärr så har frugan betydligt lägre sexdrift än jag, så det är inte så ofta som man får någon användning av den där kåtheten.
Enligt mig så har naturen fuckat upp när det kommer till mannens kåthet. Den är på tok för stark, helt i onödan. Den kunde gott ha varit runt en femtedel så stark, om inte ännu lägre. Det hade blivit barn gjorda ändå.
Detta är kanske en rest från någon tid (stenåldern eller ännu längre tillbaka, då vi var apmänniskor), då många pojkar och män gick åt vid jakt, klanstrider o.s.v.? Så att det fanns många fler kvinnor än män, och en man därför levde med flera kvinnor i en flock? Precis som det går till i primitiva kulturer (neger, muslimer) än idag?