2018-02-08, 11:28
Medlem
Bret-Harts avatar
Det är ganska logiskt då naturen har fixat det så att ni är mer kåta vid ägglossning, jag som är man är inte kåt hela tiden men det finns en längtan till närhet där hela tiden då jag är singel som jag försöker tänka bort.
Det är det som är skillnaden på män och kvinnor vill kvinnor ha sex så kan dom fixa det relativt lätt medans män måste röra och föra sig på visst sätt gå kurser för hur man ska attrahera kvinnor etc.
En person som alltid har kylskåpet fullt behöver aldrig oroa sig för att gå hungrig till skillnad från den som inte har det och aldrig vet när det blir mat nästa gång, krasst sätt.......
Citera
2018-02-08, 12:02
Medlem
Pan-Everts avatar
Som fler varit inne på är det ju för artens fortlevnads skull bra att kvinnor blir kåtare under ägglossning.

Känner mig själv inte konstant kåt men är inte svårövertalad ifall frugan är sugen.
Jag tror att vi män inte är konstant kåta men att vi lätt blir kåta om en kvinna vill ha oss. Även där för att optimera befruktning.
Hade vi varit konstant kåta hade det inte varit flest män på höga positioner då vi haft fullt upp med att runka och leta tjejer att sätta på så vi hade inte hunnit med några studier eller karriärer.

Nu har jag just förklarat krig med Flashbacks samlade feministanvändarkår, men det bjuder jag på.
Citera
2018-02-08, 12:35
Medlem
mhns avatar
Jag (man, 40+) är iallafall konstant kåt. Men även om kåtheten alltid gör sig påmind så går den upp och ner hela tiden. Och den har inte minskat med åldern kan jag säga.

Ofta önskar jag att jag slapp vara kåt. Det är som att gå omkring och vara hungrig hela tiden, och sällan få äta sig mätt. Och de gånger man "är mätt" så dröjer det inte länge förrän hungern är tillbaka. Jag känner ett lugn och en inre frid efter att ha kommit. Kåtheten är som bortblåst... i tio minuter. Sedan kommer den gradvis tillbaka.

Men visst kan det vara roligt att vara kåt. Tyvärr så har frugan betydligt lägre sexdrift än jag, så det är inte så ofta som man får någon användning av den där kåtheten.

Enligt mig så har naturen fuckat upp när det kommer till mannens kåthet. Den är på tok för stark, helt i onödan. Den kunde gott ha varit runt en femtedel så stark, om inte ännu lägre. Det hade blivit barn gjorda ändå.
Citera
2018-02-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
Mm, så kan det vara.
Det här med att vara tjej och kåt anses inte alltid vara rumsrent.

Nä, det är väl så. Det är lite konstigt eftersom killar vill knulla tjejerna men samtidigt tycker ni ska vara rumsrena 😂 nä kör. Jag älskar kåta tjejer 😁
Citera
2018-02-08, 15:54
Medlem
Är ägglossningsperioden olika lång för kvinnor?

Eller varierar den? Timmar? Dagar? Eller?
Citera
2018-02-08, 16:36
Medlem
Sirianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Är ägglossningsperioden olika lång för kvinnor?

Eller varierar den? Timmar? Dagar? Eller?

En genomgång av kvinnans menscykel finner du här: https://www.1177.se/Skane/Tema/Gravi...gor-och-svar-/

Håll till godo!
Citera
2018-02-08, 17:04
Medlem
DixieDs avatar
Jag har aldrig känt mig kåt under ägglossning däremot 1 - 2 dagar innan mensen

Då vill jag slita min man och ha sex med honom hela dagen. Jag blir nästan galen.

Ingen av mina tjejkompisar har det så utan det är mer under ägglossningen
Citera
2018-02-08, 18:00
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Jag har funderat på en sak.

När man som kvinna har ägglossning så blir man (eller jag iallafall) vanligtvis vansinnigt kåt. Det är nästintill jobbigt och irriterande, man tänker på sex hela dagarna, man ordnar man diskret med jeansen så att sömmen hamnar precis på klitoris, man läser porrnoveller och bara längtar tills barnen lagt sig så man får ligga.

Är det såhär för (de flesta) män hela tiden? Är ni alltid såhär kåta? Hur får ni någonting gjort på dagarna isåfall?

Har ingen ägglossning för tillfället, o är inte vidare kåt vanligtvis heller, det kan man tacka kemisk kastrering för, jazztobak kan ju dock hjälpa lusten lite på traven!
Citera
2018-02-08, 18:02
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
En genomgång av kvinnans menscykel finner du här: https://www.1177.se/Skane/Tema/Gravi...gor-och-svar-/

Håll till godo!

De borde ju skriva med den infantila metoden många använder sig av, dricka (eller hur man nu brukar det), Bisolvon för att "lättare bli gravid", (faller under samma tema, folk stressar med ÄL-stickor o skit för att kunna bli gravida) skiten löser ju inte ens slemmet i halsen, o det hamnar ju i magen, så hur fan man ska göra slemmet i fittan mer lättgenomträngligt med hjälp av hostmedicin vettefan, möjligtvis om man står på händer o häller det i fiffi... Fast, ne...
Citera
2018-02-08, 22:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Jag (man, 40+) är iallafall konstant kåt. Men även om kåtheten alltid gör sig påmind så går den upp och ner hela tiden. Och den har inte minskat med åldern kan jag säga.

Ofta önskar jag att jag slapp vara kåt. Det är som att gå omkring och vara hungrig hela tiden, och sällan få äta sig mätt. Och de gånger man "är mätt" så dröjer det inte länge förrän hungern är tillbaka. Jag känner ett lugn och en inre frid efter att ha kommit. Kåtheten är som bortblåst... i tio minuter. Sedan kommer den gradvis tillbaka.

Men visst kan det vara roligt att vara kåt. Tyvärr så har frugan betydligt lägre sexdrift än jag, så det är inte så ofta som man får någon användning av den där kåtheten.

Enligt mig så har naturen fuckat upp när det kommer till mannens kåthet. Den är på tok för stark, helt i onödan. Den kunde gott ha varit runt en femtedel så stark, om inte ännu lägre. Det hade blivit barn gjorda ändå.

Detta är kanske en rest från någon tid (stenåldern eller ännu längre tillbaka, då vi var apmänniskor), då många pojkar och män gick åt vid jakt, klanstrider o.s.v.? Så att det fanns många fler kvinnor än män, och en man därför levde med flera kvinnor i en flock? Precis som det går till i primitiva kulturer (neger, muslimer) än idag?
Citera
2018-02-09, 00:14
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta är kanske en rest från någon tid (stenåldern eller ännu längre tillbaka, då vi var apmänniskor), då många pojkar och män gick åt vid jakt, klanstrider o.s.v.? Så att det fanns många fler kvinnor än män, och en man därför levde med flera kvinnor i en flock? Precis som det går till i primitiva kulturer (neger, muslimer) än idag?
Nja, det är snarare så att kåta män har genom tiderna varit mer framgångsrika med att skaffa avkommor än de som varit lite lagom kåta. Dagens män är alltså ättlingar till de absolut överkåtaste männen som ap- och människosläktet kunnat uppbringa. Det finns inte nödvändigtvis någon mening med det.
Citera
2018-02-09, 00:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Nja, det är snarare så att kåta män har genom tiderna varit mer framgångsrika med att skaffa avkommor än de som varit lite lagom kåta. Dagens män är alltså ättlingar till de absolut överkåtaste männen som ap- och människosläktet kunnat uppbringa. Det finns inte nödvändigtvis någon mening med det.

Fast i så fall borde ju samma sak gälla kvinnor? Att de kåtaste fortplantat sig mer, och därför fött fram allt kåtare döttrar? Men så är det ju uppenbarligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in