Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 01:02
  #25
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast i så fall borde ju samma sak gälla kvinnor? Att de kåtaste fortplantat sig mer, och därför fött fram allt kåtare döttrar? Men så är det ju uppenbarligen inte.
Nja, det behöver inte alls vara samma förutsättningar för kvinnor. Lika lite som att män skulle ha utvecklat en förmåga att amma sina avkommor bara för att kvinnor gjort det. Artens överlevnad har fungerat utmärkt med att bara mammor kan amma. Och det har fungerat utmärkt med att bara män är kåta som få. Det räcker ju med att ena parten tjatar och åmar sig för att få till det. Är kvinnan lite halvkåt och känner sig uppvaktad så går hon med på det.
Citera
2018-02-09, 10:33
  #26
Medlem
Jag har upplevt att samma tjej blir kåt precis innan ägglossning men även precis innan mens.
Men jag kan inte säga att det varit generellt. Och några har alltid varit kåta, och en speciellt vid fullmåne osv...
Citera
2018-02-10, 10:22
  #27
Medlem
Jag blir vansinnigt kåt under ägglossningen och det säger väl sig självt varför. Dessutom kan jag bli jävligt pilsk under mensen också för att man ”inte kan” ha sex lika ofta! När man inte kan få det vill man ha det som mest Men det finns ju tack och lov en dusch..
Citera
2018-02-15, 13:28
  #28
Medlem
Buffymyloves avatar
Ja det är ofta en tydlig skillnad från andra dagar. Kan vara att tom vibrationer från bussen blir jobbiga
Citera
2018-02-15, 14:02
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
Jag har funderat på en sak.

När man som kvinna har ägglossning så blir man (eller jag iallafall) vanligtvis vansinnigt kåt. Det är nästintill jobbigt och irriterande, man tänker på sex hela dagarna, man ordnar man diskret med jeansen så att sömmen hamnar precis på klitoris, man läser porrnoveller och bara längtar tills barnen lagt sig så man får ligga.


Är det såhär för (de flesta) män hela tiden? Är ni alltid såhär kåta? Hur får ni någonting gjort på dagarna isåfall?

Oj bästa upplysningen för dagen. Men ja du har helt rätt att som man när man tränar och håller blodflödet igång, så är det väldigt snarlikt ja.

Exempelvis om jag slutar titta på porrfilm, och är singel, så kommer jag gå omkring med myspinne hela dagarna som savar och tar åtminstone konstant 40% av all tankekraft.
Inget som gynnar någon, speciellt mig själv. Därför måste onani och porrfilmer användas för att man skall kunna fokusera på annat.

Väldigt bra jämförelse som jag själv aldrig tänkt på tidigare även fast jag vetat om fenomenet med flickvänner just vid ägglossning. Samt är det biologiskt uppenbart att kvinnan måste bli "dräktig" under denna period med hormoner.

Så tackar för detta då jag kommer använda denna jämförelse i fortsättningen som exempel på hur det är som kåt man
Citera
2018-07-16, 21:21
  #30
Medlem
Nykulas avatar
Kom in hit för att jag har typ samma problem. Har aldrig känt mig såhär kåt innan, inte ens vid puberteten. Men nu när jag är så gott som vuxen så har det börjat komma vid ägglossningen. Känner konstant hur det pirrar i livmodern och varje gång en stilig man går förbi är det nästan svårt att hålla fingrarna i styr! Jag var och badade här om dagen då en kille som liknade Tarzan och hade en väldigt välbyggd kropp hoppade i vattnet. Alltså jag kunde inte slita blicken från honom.

Vad ska man göra åt detta?
Citera
2018-07-17, 08:55
  #31
Medlem
Är detta verkligen bara ett kvinnoproblem (om man nu vill se det som ett problem), även männen blir väl kåta när vi kvinnor har ägglossning.

Feromoner...
Citera
2018-07-17, 09:49
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Kom in hit för att jag har typ samma problem. Har aldrig känt mig såhär kåt innan, inte ens vid puberteten. Men nu när jag är så gott som vuxen så har det börjat komma vid ägglossningen. Känner konstant hur det pirrar i livmodern och varje gång en stilig man går förbi är det nästan svårt att hålla fingrarna i styr! Jag var och badade här om dagen då en kille som liknade Tarzan och hade en väldigt välbyggd kropp hoppade i vattnet. Alltså jag kunde inte slita blicken från honom.

Vad ska man göra åt detta?

Hur gammal är du?
Citera
2018-07-17, 14:37
  #33
Medlem
ziriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Kom in hit för att jag har typ samma problem. Har aldrig känt mig såhär kåt innan, inte ens vid puberteten. Men nu när jag är så gott som vuxen så har det börjat komma vid ägglossningen. Känner konstant hur det pirrar i livmodern och varje gång en stilig man går förbi är det nästan svårt att hålla fingrarna i styr! Jag var och badade här om dagen då en kille som liknade Tarzan och hade en väldigt välbyggd kropp hoppade i vattnet. Alltså jag kunde inte slita blicken från honom.

Vad ska man göra åt detta?

Upplever ungefär samma sak. När jag var yngre brydde sig kroppen inte särskilt mycket, det var business as usual. Nu när jag är 30+ så är det svinjobbigt varenda månad. Vill ligga dygnet runt och är i princip redo att kasta mig över vem som helst när som helst! Antar att det bara är kroppens sätt att säga "skynda dig att bli gravid, du börjar bli gammal" och det är nog bara att gilla läget.

Jävligt irriterande om man har noll intresse av att skaffa barn men männen i mitt liv verkar uppskatta dessa veckor
Citera
2018-07-17, 20:56
  #34
Medlem
Nykulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirik
Upplever ungefär samma sak. När jag var yngre brydde sig kroppen inte särskilt mycket, det var business as usual. Nu när jag är 30+ så är det svinjobbigt varenda månad. Vill ligga dygnet runt och är i princip redo att kasta mig över vem som helst när som helst! Antar att det bara är kroppens sätt att säga "skynda dig att bli gravid, du börjar bli gammal" och det är nog bara att gilla läget.

Jävligt irriterande om man har noll intresse av att skaffa barn men männen i mitt liv verkar uppskatta dessa veckor
Jag är under 25... och har kvar min oskuld. Din tanke om att kroppen tycker det är dax för barn är ju väldigt intressant. Kan så vara
Citera
2018-07-17, 21:09
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Kom in hit för att jag har typ samma problem. Har aldrig känt mig såhär kåt innan, inte ens vid puberteten. Men nu när jag är så gott som vuxen så har det börjat komma vid ägglossningen. Känner konstant hur det pirrar i livmodern och varje gång en stilig man går förbi är det nästan svårt att hålla fingrarna i styr! Jag var och badade här om dagen då en kille som liknade Tarzan och hade en väldigt välbyggd kropp hoppade i vattnet. Alltså jag kunde inte slita blicken från honom.

Vad ska man göra åt detta?

Ta Cerazette som hämmar ägglossning? Har du lika stor tur som jag slipper du dessutom mens helt och hållet.
Tyvärr har Cerazette inte fått min sexlust att avta, men den var aldrig kopplad till ägglossning.
Citera
2018-07-17, 21:15
  #36
Medlem
Alltså det är ju inte så konstigt..
Det är då man kan bli gravid.
Jag har ägglossning just nu och har ont i äggstockarna...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback