Citat:
Ursprungligen postat av
fredagsgodis
vad säger du till arbetsgivare när de frågar vad du har gjort senaste 2 åren? Det låter som att du jobbar i en skakig och oseriös bransch.
Förklarar enkelt att jag söker tillräckliga utmaningar, och att jag har sedan lång tid tillbaka erfarenheter från ledning, planering, förhandlingar (var facklig företrädare i många år innom IF Metall) och har erfarenheter från utlandsjobb, jobbade i 4 år i USA på moderbolagets site där. Driven, resultatinriktad, och kan bevisa detta via goda referenser från företag jag tidigare varit anställd på.
Knappast skakig och oseriös branch, men vill man ta sig uppåt i lönetrappan är detta det absolut bästa sättet att göra det på, så till vida att den arbetsgivare man för tillfället har inte är beredd att höja lönen.
Nuvarande arbetssgivare vet att jag söker nytt jobb, det fick de veta redan innan jag skrev på anställningskontraktet. Jag blev handplockad av VD'n till det senaste för kunskaper jag besitter som lönemässigt, och organisatoriskt normalt ligger under mina ambitioner.