Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-07-18, 12:35
  #73
Medlem
TobiasBeechers avatar
Lättare än på många år. 2009-11 var ungdomsarbetslösheten brutal efter studenten, därav drog många till Norge eller valde plugg istället för att hänga på arbetsförmedlingen tills någon jobbcoach tvingat dem att utbilda sig.

Sen har jag inte koll på alla branscher, men för att jobba på kundtjänst eller äldrevården krävs inte mer än att ha gått gymnasiet. Man behöver inte ens förstå svenska för att jobba med gamla.
Citera
2018-07-18, 13:07
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Känns som att du glömmer den stora gruppen utlandsfödda.
Som du kanske ser i mitt svar så refererar jag till gruppen svenskfödda.
Citera
2018-07-21, 11:30
  #75
Medlem
Fittheligeandes avatar
Det beror på personen. Är du en person som är väldigt utåtriktad och social, och är duktig på att nätverka så har du större chans. Är du mer tillbakadragen är det betydligt svårare.
Citera
2018-08-05, 09:33
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Det beror på personen. Är du en person som är väldigt utåtriktad och social, och är duktig på att nätverka så har du större chans. Är du mer tillbakadragen är det betydligt svårare.

Men använd sidor som linkedin, monster och andra jobb-appar. Det behöver man inte vara extrovert för.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback