• 1
  • 2
2018-02-03, 20:39
Medlem
Ok, läst och hört den hundra gånger förut men...

Varit tillsammans med tjejen i ca 5 år och det har varit bra överlag. Inga direkta bråk eller liknande. Har märkt att jag tappat sexlusten det senaste året men vet inte riktigt varför, kan gå igång på mycket men går inte igång i sängen med tjejen.

Nu till dilemmat:
Har träffat en tjej som jag sedan flera år har varit bekant med men aldrig sett som mer än en annan tjej. Hon är singel.. De senaste månaderna har vi börjat prata mer av olika anledningar (oväsentligt) och har det sista börjat utveckla alldeles för starka känslor för henne. Jag nämnde det för henne till slut och hon bekräftade att det var samma sak för henne, dvs att hon kände samma sak.

Dagen efter när det var ”Out in the open” så kändes det bra men det började gnaga i mig. Jag mådde fysiskt dåligt och hade ont i hjärtat och det känns så sjukt. Hela mitt sinne o kropp skriker efter att få vara med henne.

Jag och min flickvän flyttade ganska nyss ihop i annan stad och jag känner mig bara irriterad på henne, börjar leta fel i förhållandet etc för att hitta en anledning att vara med min ”nya kärlek” men jag vet samtidigt att min flickvän är grym och jag älskar henne innerligt men vet för första gången på länge inte vad jag ska göra och jag börjar se om min framtid.

Jag är nog orolig för att bli ensam/såra någon osv men känns som världens största douchebag om jag helt plötsligt skulle sparka ut min flickvän...

Vad fan ska jag göra????

(Vet att jag bör avbryta kontakten med den nya tjejen för att se vad som händer men jag vill verkligen inte det. Samtidigt vet jag inte om hon är ”rätt” ur alla andra aspekter, t.ex. sociala osv som med min nuvarande flickvän.

Är jag rädd för att jag blivit bekväm och inte ser mig utan flickvännen eller är jag på riktigt bara störtförälskad i en annan och bör följa detta?

Aja, ville mest skriva av mig. Inga påhopp tack
Citera
2018-02-03, 20:41
Medlem
Pennansades avatar
"Känslor för x". Hur gammal är du? Fan väx upp och ta ansvar för dina känslor. Om du vill vara med en annan brud dumpa den du har nu. Problem solved.
Citera
2018-02-03, 20:42
Medlem
AX64s avatar
Du ska följa ditt hjärta även om det sårar andra, för det kommer inte hålla att vara kvar i en situation du inte vill vara kvar i. Så sluta lek samarit och kör. Detta händer varje dag och alla (ok, de flesta!) överlever svek och annat som följer.
Citera
2018-02-03, 20:47
Medlem
Pennansades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Du ska följa ditt hjärta även om det sårar andra, för det kommer inte hålla att vara kvar i en situation du inte vill vara kvar i. Så sluta lek samarit och kör. Detta händer varje dag och alla (ok, de flesta!) överlever svek och annat som följer.

Man ska inte "följa sitt hjärta". Det är nog det mest korkade tipset man kan ge. Det handlar mao att man ska ge in för känslor, hedonism och nihilism. Man ska vara medveten om sina känsor, men man ska inte låta dem kontrollera sitt liv.
Citera
2018-02-03, 20:48
Medlem
Om du tänker göra något med den nya så gör du först slut och separerar med den gamla. Otrohet går bort och man får inte provköra innan byte. Var ärlig mot din sambo.
Citera
2018-02-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Om du tänker göra något med den nya så gör du först slut och separerar med den gamla. Otrohet går bort och man får inte provköra innan byte. Var ärlig mot din sambo.

Ja därav mitt dilemma, hade jag inte haft samvete så hade jag gått all in redan men det går bort.
Visst jag kan vara omogen osv som andra skrev, men problemet kvarstår.

Man ”tappar gnistan” efter ett tag men att det skall kännas såhär när man träffar en ny, det är lite sväva på moln känslan. Sen kan ”se men inte röra” kanske spela in såklart.

Tänker bara att om jag känner såhär nu, är det för att jag gått och kärat ner mig k en annan eller för att mitt förhållande faktiskt inte är sååå bra som jag trott..? Dvs vill inte vara den som om 10 år kommer på att alla känslor försvinner och lämnar min fru typ...
Citera
2018-02-03, 21:15
Medlem
Slå på en sjysst porrfim och dra en runk. Tänk på den nya tjejen direkt efteråt. Känner du ingenting så är du bara kåt och dum. Helt naturligt
Citera
2018-02-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skruvdobb
Slå på en sjysst porrfim och dra en runk. Tänk på den nya tjejen direkt efteråt. Känner du ingenting så är du bara kåt och dum. Helt naturligt

Hahahah lite kul för den idén var typ den första jag fick!

Hade dock fortfarande känslan i kroppen. Aja, får nog försöka härda ut och se vad jag känner senare typ
Citera
2018-02-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Ja därav mitt dilemma, hade jag inte haft samvete så hade jag gått all in redan men det går bort.
Visst jag kan vara omogen osv som andra skrev, men problemet kvarstår.

Man ”tappar gnistan” efter ett tag men att det skall kännas såhär när man träffar en ny, det är lite sväva på moln känslan. Sen kan ”se men inte röra” kanske spela in såklart.

Tänker bara att om jag känner såhär nu, är det för att jag gått och kärat ner mig k en annan eller för att mitt förhållande faktiskt inte är sååå bra som jag trott..? Dvs vill inte vara den som om 10 år kommer på att alla känslor försvinner och lämnar min fru typ...

Alla förhållanden tappar ju gnistan efter ett tag. Om du bejakar den ”nya” kärleken slutar det givetvis på samma sätt så småningom. Därför: Följ din HJÄRNA, inte ditt hjärta. Om din nuvarande kvinna är så bra som du säger är det väl självklart att det är henne du ska bilda familj med.

Glöm inte biologin: Om ett par är barnlöst mer än ett par år (högst) söker vi intuitivt efter annan partner att para oss med. Det är dina instinkter som vill att du bryter upp. Detsamma gäller din flickvän, som säkerligen, utan att du vet om det, sneglar på alternativ just nu. Kanske dags skaffa barn mao?
Citera
2018-02-03, 21:32
Medlem
Jag ser inte problemet..
Ta båda..
Kan andra ha flera kärringar så kan väl du också?
Citera
2018-02-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Alla förhållanden tappar ju gnistan efter ett tag. Om du bejakar den ”nya” kärleken slutar det givetvis på samma sätt så småningom. Därför: Följ din HJÄRNA, inte ditt hjärta. Om din nuvarande kvinna är så bra som du säger är det väl självklart att det är henne du ska bilda familj med.

Glöm inte biologin: Om ett par är barnlöst mer än ett par år (högst) söker vi intuitivt efter annan partner att para oss med. Det är dina instinkter som vill att du bryter upp. Detsamma gäller din flickvän, som säkerligen, utan att du vet om det, sneglar på alternativ just nu. Kanske dags skaffa barn mao?

Intressant tanke, inte tänkt på det än! Tackar
Citera
2018-02-03, 21:42
Medlem
DixieDs avatar
Man tappar gnistan/eller faller för någon annan i ett förhållande men det är inte alltid känslor man känner utan någon sorts lust/eller behag av att vilja vara nyförälskad. Det är väldigt vanligt hos människor att tro att gräset är grönare på andra sidan men alla förhållanden ser samma sak ut.
Den nya tjejen måste vara snyggare än din tjej och du känner bara en lust för henne och är inte direkt kär. Ganska vanligt för män att tro att det är känslor när man är bara kåt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in