2018-02-04, 19:52
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
Carragher tycker att VVD är fet och behöver gå ned i vikt.

Jag tror faktiskt att han menade muskler där.. men det är bara min tolkning.

Fotbollspelare har en tendens att gå in i gymmet när man är skadade. Och inte bara för rehab ibland.
2018-02-04, 19:52
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Återigen... Återigen.. Återigen, omöjligt att diskutera någonting med dig då du inte svarar på någonting man skriver.

Svarade på det du skrev? Vad mer tycker du bör tilläggas?

GIF ur vad som kameramannens vinkel
https://twitter.com/VintageSalah/status/960219878593646592
godnatt
2018-02-04, 19:54
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag kan offsideregeln jo.
Citat:
Ur regelboken:

En spelare i offsideposition ska endast bestraffas om han, i det
ögonblick bollen vidrör eller spelas av en medspelare, enligt domarens
uppfattning, är inblandad i aktivt spel genom att han:

-ingriper i spelet eller
-stör en motspelare eller
-vinner en fördel genom att vara i offsideposition

A player in an offside position receiving the ball from an opponent, who deliberately plays the ball (except from a deliberate save), is not considered to have gained an advantage. Är det här som används i första situationen. Så ingen offside.

Så även om du använder tredje delen av texten, så upphör den då det är en Liverpoolspelare som sparkar på bollen, medvetet. Att han sen misslyckas med träffen spelar ingen roll.
2018-02-04, 19:54
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Återigen... Återigen.. Återigen, omöjligt att diskutera någonting med dig då du inte svarar på någonting man skriver.

Svarade på det du skrev? Vad mer tycker du bör tilläggas?

Min fråga var om du skulle vilja dela med dig av den kunskap och fakta om straffsituationerna och matchen i sin helhet som du tycker att vi saknar men som du uppenbarligen sitter inne på? Glöm inte vara saklig och objektiv nu Pogba, du betonade just det.
2018-02-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Min fråga var om du skulle vilja dela med dig av den kunskap och fakta om straffsituationerna och matchen i sin helhet som du tycker att vi saknar men som du uppenbarligen sitter inne på? Glöm inte vara saklig och objektiv nu Pogba, du betonade just det.

Tack för förtroendet och förfrågan. Om jag kommer på något mer så lovar jag att du är den första som får höra det.

En fråga som inte har med topic att göra, är du 60-talist?
2018-02-04, 19:59
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
A player in an offside position receiving the ball from an opponent, who deliberately plays the ball (except from a deliberate save), is not considered to have gained an advantage. Är det här som används i första situationen. Så ingen offside.

Så även om du använder tredje delen av texten, så upphör den då det är en Liverpoolspelare som sparkar på bollen, medvetet. Att han sen misslyckas med träffen spelar ingen roll.

Medvetet spelar bollen, ej sparkar. Jag har för mig att passningsbrytning inte räknas som att spela bollen.
2018-02-04, 19:59
Medlem
Balonzos avatar
Svängig match, solklara straffar
Vilken jävla kyla Harry Kane har...

COYS
2018-02-04, 20:03
Medlem
used66s avatar
ola andersson har rätt, Liverpool orkade inte. hur är det med fysträningen? tendensen var likadan mot city (som var givmilda) man hade tappat matchen om den hållit på 10 minuter till.

kanske inte klopp klarar annat spel än att bara rusa.
2018-02-04, 20:03
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Medvetet spelar bollen, ej sparkar. Jag har för mig att passningsbrytning inte räknas som att spela bollen.
Om man aktivt försöker spela bollen, och träffar den, så räknas det som att spela bollen. Är det ett försök att bryta bollbanan så kan det räknas som en räddning och ska därmed inte påverka offsiden och det ska bli dömt offside. Nu var det tydligt att han försökte spela bort bollen och det var ingen brytning, då är det en ny situation och rätt dömt att det inte blev offside. Därav så blev det så lång diskussion med assisterande då han sa till domaren att han inte såg om Lovren träffade bollen eller inte.

Under allt snack om hur dålig Moss var, så ska assisterande domaren ha väldigt mycket beröm idag. Två svåra domslut som han har helt rätt på. Imponerande att han vågar gå in och ta dem så sent under matchen i en så viktig match.
2018-02-04, 20:06
Medlem
Känns som att Kane vinner skytteligan i år igen. Kommer ju smälla in ett hattrick eller två mot sämre lag medan Salah oftast bara gör 1-2 mål.
2018-02-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Om man aktivt försöker spela bollen, och träffar den, så räknas det som att spela bollen. Är det ett försök att bryta bollbanan så kan det räknas som en räddning och ska därmed inte påverka offsiden och det ska bli dömt offside. Nu var det tydligt att han försökte spela bort bollen och det var ingen brytning, då är det en ny situation och rätt dömt att det inte blev offside. Därav så blev det så lång diskussion med assisterande då han sa till domaren att han inte såg om Lovren träffade bollen eller inte.

Under allt snack om hur dålig Moss var, så ska assisterande domaren ha väldigt mycket beröm idag. Två svåra domslut som han har helt rätt på. Imponerande att han vågar gå in och ta dem så sent under matchen i en så viktig match.

Så med samma argument så hade Karius inte fått ta upp bollen med händerna eftersom det då hade räknats som hemmåtpassning?
2018-02-04, 20:19
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Så med samma argument så hade Karius inte fått ta upp bollen med händerna eftersom det då hade räknats som hemmåtpassning?
Tyvärr inte, då det ska vara en medveten hemåtpass för att målvakten inte ska få ta upp bollen. En felträff är inte en medveten hemåtpass, även om jag gärna hade sett tuffare regler personligen gällande bollar som målvakten får plocka upp. Däremot så är en felträff tillräckligt för att offsiden ska ändras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in