2018-02-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Arsenal kommer vara svårbedömda under våren. Ser man samma spel som mot Everton så kan det bli en mycket trevlig avslutning på säsongen, och jag tror då att man slutar topp 4. Men, en match är alltid bara en match. Ska bli intressant att se hur de håller upp spelet i de kommande matcherna eller om det bara var Everton som floppade.

Fyra av de sex lagen i toppen tappade poäng den här omgången. Bra resultat för United och Arsenal.

Som du säger är en match bara en match. Hur många gånger har inte pendeln svängt kring Wenger och framför allt Liverpool's trupp, och framför allt kring Coutinhos sälj.. Det jag menar är att prediktionen kring top fyra ändras vid varje omgång..

Det skiljer två poäng mellan 3:an och 5:an. Vem som kniper CLlatsen är verkligen "up to grabs". Nästa vecka kommer troligtvis Spurs slå skiten ur Arsenal och alla kommer ropa på Wengers avgång...
2018-02-05, 23:15
Medlem
gato12s avatar
hehe, Conte surnar till på intervjuaren, erkänner att han tog ut fel elva
2018-02-05, 23:16
Medlem
Nyckelmatchen nästa omgång är ju Tottenham-Arsenal.Vinner Arsenal den så blir det nog topp fyra.Är inte imponerad av varken Liverpool-Tottenham Eller Chelsea.
2018-02-05, 23:22
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen
Nyckelmatchen nästa omgång är ju Tottenham-Arsenal.Vinner Arsenal den så blir det nog topp fyra.Är inte imponerad av varken Liverpool-Tottenham Eller Chelsea.
Tottenham har spelat rätt bra på sistone även om domaren var deras bästa mot Liverpool.
2018-02-05, 23:22
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Svårt att se den. Arsenal har värvat i panik och köpt det man kunnat få istället för det man behöver. Tror deras lag är felbalanserat och kommer få svårt att prestera över tid. Lacazette eller Aubameyang kommer bli lidande av att inte få spela centralt. Svårt att se Mhikitaryan och Özil starta varje match också.

Svårt att tro att jag försvarar Chelsea här, men kom igen för tusan. Giroud har varit i klubben i sex dagar, ser inget konstigt i att han matchas in i det långsamt tills han hittat sin roll. Säger inte att han kommer bli en succé på sikt eller att jag vet något om ifall Conte hade något med värvningen att göra, men man kan inte såga en affär efter 6 dagar. Lite tålamod får man ha. Giroud är en kompetent anfallare, kan säkert bli bra för Chelsea.
Sanchez gjorde debut samma vecka. Jag förstår att man vill matcha in en ny spelare, men istället för att sätta in den enda anfallaren man har tillgänglig, så väljer man att spela utan en riktig anfallare. Då tycker jag att man kan ifrågasätta det redan och fundera på om det är Conte som ville ha honom eller om det var styrelsen som ville ha ett billigt alternativ.
2018-02-05, 23:25
Medlem
foool13s avatar
"I tried to warn everyone".. Conte kanske inte skall skylla ifrån sig allt för mycket.. vill kanske bli avskedad.

Och den intervjuaren retar alltid upp folk/managers..
2018-02-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Tottenham har spelat rätt bra på sistone även om domaren var deras bästa mot Liverpool.
Jaap,blir nog tufft.Sen vet jag ju att Arsenals bortafacit är odugligt.
2018-02-05, 23:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Och den intervjuaren retar alltid upp folk/managers..
Var det han som intervjuade Klopp också...?
2018-02-05, 23:57
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Var det han som intervjuade Klopp också...?

Jepp.. tror det.
2018-02-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jo, den försvinner om Kane inte försöker ta bollen och påverkar försvararen. Då blir det en ny situation när han försöker rensa bollen då han aktivt försöker få undan bollen. Hade han stått stilla och den träffat honom utan att han vetat om det så hade det blivit offside.
Fast det faktum att Kane står i offside och passningen är påväg mot honom påverkar ju Lovren? han behöver ju ngripa pga at Kane står i offside bakom honom. Eller tycker du att han ska släppa den och chansa på att ass, domaren vinkar??
2018-02-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympundare
Fast det faktum att Kane står i offside och passningen är påväg mot honom påverkar ju Lovren? han behöver ju ngripa pga at Kane står i offside bakom honom. Eller tycker du att han ska släppa den och chansa på att ass, domaren vinkar??

Det är ju det gamla sättet att se på situationer, idag spelar det ingen roll, vilket är helt jävla obegripligt eftersom en försvarare kan ju inte veta om assisterande domarna kommer vinka eller ej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in